Αν για τις χώρες της Δύσης οι επερχόμενες ημέρες Black Friday και Cyber Monday σηματοδοτούν την επίσημη έναρξη των εορταστικών δαπανών, η Singles’ Day που γιορτάζεται σήμερα στην Κίνα αποτελεί το εμπορικό ισοδύναμο τους, που σταδιακά βρίσκει μιμητές και σε άλλες χώρες –συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Συμπληρώνοντας φέτος μόλις 11 χρόνια από το λανσάρισμά της από τον κολοσσό των ηλεκτρονικών αγορών Alibaba, η Singles’ Day (Ημέρα των Εργένηδων) αποτελεί μια αφορμή για σπατάλη, θέτοντας στο επίκεντρο τους αδέσμευτους νέους και νέες και καλώντας τους να ψωνίσουν γιορτάζοντας αυτό το γεγονός.
Δεδομένου ότι ο αριθμός 1 σηματοδοτεί την μονάδα, η επιλογή της 11/11 ως ημέρας-αφορμής για αγορές μόνο τυχαία δεν ήταν. Καθώς μάλιστα φέτος συμπληρώνονται 11 χρόνια από την καθιέρωση αυτής της γιορτής του ηλεκτρονικού εμπορίου, εκτιμάται ότι το ενδιαφέρον θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι οι παραγγελίες εν όψει της σημερινής ημέρας ήταν αυξημένες κατά 40% σε σχέση με πέρυσι.
Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις την περσινή Singles’ Day ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, αγγίζοντας τα 30 δισ. δολάρια –ποσό τεράστιο εάν το συγκρίνει κανείς με τα 7,9 δις. δολάρια που δαπανήθηκαν πέρσι την Cyber Monday στην Αμερική- αλλά και σημαντικά αυξημένο από τα 25 δις. του 2018 και τα 7 δις. που ήταν οι πωλήσεις την πρώτη χρονιά που καθιερώθηκε η ημέρα.
Φέτος αναμένεται η συμμετοχή περισσοτέρων από 200.000 brands, προσφέροντας περισσότερα από 1 εκατ. προϊόντα στην πλατφόρμα της Alibaba και προσελκύοντας περί τα 500 εκατομμύρια καταναλωτές, περίπου 100 εκατομμύρια περισσότερους από πέρσι.
Η φετινή Singles’ Day πάντως λαμβάνει χώρα σε μία δύσκολη συγκυρία για τον κολοσσό, μετά την παραίτηση του επικεφαλής της Jack Ma τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά και εν όψει της σχεδιαζόμενης απόπειράς της να συγκεντρώσει περί τα 15 δις. δολάρια μέσω πώλησης μετοχών στην αγορά του Χονγκ Κονγκ πριν το τέλος του μήνα.
Επιπρόσθετα, φέτος αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από μικρότερες αντίστοιχες πλατφόρμες που έχουν καταφέρει να διεισδύσουν με επιτυχία σε μικρότερες αγορές της Κίνας, διεκδικώντας το δικό τους μερίδιο από την Singles’ Day 2019.