Με καθυστέρηση απειλείται ο διαγωνισμός για τη μεγάλη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων (ΜΕΑ) στην Θεσσαλονίκη, ύψους 250 εκατ. ευρώ, μετά την προσφυγή που κατέθεσε στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) ένας από τους ενδιαφερόμενους και συγκεκριμένα η κοινοπραξία Motor Oil – Θαλής. Αντίθετα, μέχρι στιγμής δεν έχουν κατατεθεί προσφυγές για τους δύο διαγωνισμούς, επίσης με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που προωθούνται στην περιφέρεια Αττικής και είναι αξίας άνω των 760 εκατ. ευρώ.
Η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στους τρεις διαγωνισμούς μέσω των οποίων θα μοιραστεί «πίτα» άνω του 1 δισ. ευρώ στη διαχείριση απορριμμάτων έχει καθοριστεί για τις 26 Ιουλίου. Εκείνη την ημέρα, όπως υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν την υπόθεση, θα αρχίσει μια διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου με τους υποψηφίους χωρίς να είναι γνωστό πότε θα τελειώσει. Για παράδειγμα, σε εξίσου πολιτικά και κοινωνικά ευαίσθητο θέμα όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ο ανταγωνιστικός διάλογος διαρκεί σχεδόν τέσσερα χρόνια.
Αυτό που φοβούνται στην αγορά είναι να συμπέσει η ολοκλήρωση των διαγωνισμών με την προεκλογική περίοδο σε περίπου δύο χρόνια. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε περαιτέρω καθυστερήσεις. Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαχείριση των απορριμμάτων καθώς ήδη πληρώνει εξαμηνιαία πρόστιμα.
Τους τελευταίους μήνες υπήρξαν έντονες διεργασίες για τη δημιουργία των σχημάτων που θα διεκδικήσουν τόσο τα τρία μεγάλα ΣΔΙΤ στη διαχείριση απορριμμάτων, όσο και κάποιες μικρότερες μονάδες που θα κατασκευαστούν επίσης με ΣΔΙΤ σε Ρόδο, Κω και πιθανώς αλλού.
Προς το παρόν, εκτός από το σχήμα της Motor Oil με τη Θαλής, κινούνται το σχήμα της Μυτιληναίος με την Μεσόγειος, της Intrakat με την Watt, ενώ αυτόνομα εμφανίζονται προς το παρόν οι δύο ισχυροί του χώρου της διαχείρισης απορριμμάτων, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η ΗΛΕΚΤΩΡ.