Επανέρχονται τα σχέδια για δημιουργία μεγάλου κέντρου logistics στην περιοχή της Αττικής με μετεγκατάσταση εκατοντάδων μεταφορικών επιχειρήσεων που σήμερα λειτουργούν υπό …ιδιόμορφο καθεστώς στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος είπε την προηγούμενη εβδομάδα, σε συνέδριο του Economist, πως έχει κατατεθεί στην κυβέρνηση πρόταση που θα βάλει τέλος στο σημερινό χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα με τη δημιουργία οργανωμένου υποδοχέα των μεταφορικών επιχειρήσεων. Βέβαια στο παρελθόν είχε γίνει αντίστοιχη απόπειρα, κάποιοι μεταφορείς μετακόμισαν στο Θριάσιο αλλά οι πελάτες προτιμούσαν αυτούς που παρέμειναν στον Ελαιώνα. Έτσι αρκετοί οδηγήθηκαν στο χείλος της κατάρρευσης και ξαναδημιούργησαν παραρτήματα στο Ελαιώνα!
Σήμερα στην ευρύτερη περιοχή δραστηριοποιούνται περίπου 500 μεταφορείς ελάχιστοι από τους οποίους έχουν νόμιμη άδεια λειτουργίας. Εκτιμάται πως μόνο δύο στους δέκα έχουν νόμιμες άδειες ενώ οι υπόλοιποι οκτώ στους δέκα λειτουργούν σε παραπήγματα και μέσω διετών παρατάσεων των αδειών με υπουργική απόφαση. Το σημερινή καθεστώς οδηγεί σε σημαντική κυκλοφοριακή επιβάρυνση την περιοχή, τη δράση επιτήδειων αλλά και σε διαμάχες με τους τοπικούς δήμους. Οι τελευταίοι προσπαθούν να διώξουν τους μεταφορείς μέσω υψηλών δημοτικών τελών, προστίμων, κ.α.
Τώρα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος και κάποια κυβερνητικά στελέχη, αλλά και εκπρόσωποι των μεταφορέων, θεωρούν πως είναι ευκαιρία να μπει τάξη με τη μετεγκατάσταση των εταιρειών σε άλλη περιοχή, στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδίου ανάπλασης του Ελαιώνα. Εκτός από τις αθλητικές και άλλες εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο της Διπλής Ανάπλασης (κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού με ανάπλαση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας), εδώ και χρόνια προωθείται και ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ. Τμήμα της Διπλής Ανάπλασης έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ στο υπουργείο Υποδομών προσπαθούν να αναστήσουν το σχέδιο για τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ.
Όπως υποστηρίζουν στελέχη μεταφορικών εταιρειών, σχεδόν το 100% του μεταφορικού έργου στην Αττική εκτελείται σήμερα από επιχειρήσεις που λειτουργούν με διετείς παρατάσεις της άδειας και δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους, αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούν χωρίς άδειες. Πρόσφατα ξεκίνησε μια προσπάθεια ώστε να καταγραφεί η δραστηριότητα των μεταφορέων στον Ελαιώνα για να υπάρξουν πλήρη στοιχεία που σχετίζονται με τη διαμεταφορά, τη μεταφορά, τα κέντρα αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων (ΚΑΔ) και με την πρακτόρευση. Είναι μία δράση που θα υποδείξει τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν οι επιχειρήσεις του κλάδου ώστε να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές, αποδοτικές και κυρίως ορθά οργανωμένες.