ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Ελ Ντοράντο» για τα σούπερ μάρκετ το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων

Το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων εκτινάχθηκε το 2020 από 0,4% σε 1,8% και θα μπορούσε τα επόμενα χρόνια να αυξηθεί δυναμικά, καθώς στη Μ. Βρετανία βρίσκεται ήδη στο 16%.

Κοντά στο μηδέν βρίσκονταν για χρόνια οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, όμως στη χρονιά της πανδημίας, η συμμετοχή τους στον τζίρο αυξήθηκε 4,5 φορές και πλέον οι αλυσίδες βλέπουν στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων μια χρυσή ευκαιρία ανάπτυξης.

Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μέσα από τα ψηφιακά κανάλια εκτινάχθηκαν το 2020 στο 1,8% των συνολικών πωλήσεων, έναντι του ισχνού 0,4% που ήταν το 2019, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group. Οι προοπτικές ανάπτυξης των πωλήσεων μέσα από το ψηφιακό κανάλι είναι τεράστιες: στη Μ. Βρετανία, αντιστοιχούν στο 16% του συνολικου τζίρου, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει περιθώριο αύξησης σχεδόν κατά 9 φορές ακόμη.

Τα σούπερ μάρκετ διαβλέποντας τις ανάγκες που πρόκειται να δημιουργήσει ο κορονοϊός αποφάσισαν να επενδύσουν δυναμικά στα ηλεκτρονικά τους κανάλια, και είδαν τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 163,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 262%.

Οι καταναλωτές έχοντας σαν βασικό κριτήριο την διαθεσιμότητα και τους χρόνους παράδοσης, κατά τη διάρκεια της δεύτερης καραντίνας, στράφηκαν περισσότερο στα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ που προτιμούσαν. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η Convert Group το 26% των συνολικών συναλλαγών ήταν από τα απευθείας ηλεκτρονικά κανάλια των αλυσίδων το πρώτο τρίμηνο του 2020 και αυτό το ποσοστό αυξήθηκε σε 32% το τελευταίο τρίμηνο.

Ώθηση από τις πλατφόρμες delivery

Οι πλατφόρμες delivery ξεκίνησαν εντός του 2020 να δέχονται παραγγελίες σούπερ μάρκετ, διευρύνοντας τις επιλογές των καταναλωτών, και αποτέλεσαν ένα σημαντικό παράγοντα για την εκτόξευση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Όπως αναφέρει η Convert Group η διείσδυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων τροφίμων και ποτών θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη αν υπολογιζόταν και η άνοδος των πωλήσεων μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών σε μίνι μάρκετ, η δημιουργία νέων ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ καθώς και η αύξηση των παραγγελιών σε μεγάλες αλυσίδες μέσω mail ή τηλεφώνου.

Η αρχή έγινε από την πλατφόρμα delivery.gr που είχε την αλυσίδα kiosky’s, ενώ αργότερα πρόσθεσε και την ΑΒ Βασιλόπουλος. Η αλυσίδα Σκλαβενίτης, αφού προχώρησε στη δημιουργία του δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος, συμφώνησε και με την e-food για την παράδοση των παραγγελιών της, ενώ οι αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός βρέθηκαν στην πλατφόρμα BOX της Cosmote.

Παράλληλα, όσο οι Έλληνες εξοικειώνονται με το διαδίκτυο και τις ηλεκτρονικές αγορές, άρχισαν να μεταβάλλονται και οι καταναλωτικές τους συνήθειες, καθώς πλέον δεν προχωρούν σε αποθεματοποίηση προϊόντων, αλλά προτιμούν να πραγματοποιούν τα καθημερινά τους ψώνια από τα σούπερ μάρκετ ηλεκτρονικά.

Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group το μέσο ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» μειώθηκε σε αξία από τα 100 ευρώ στην αρχή του χρόνου στα 80 ευρώ στο τέλος του χρόνου. Παράλληλα μειώθηκε και ο μέσος όρος προϊόντων από 45,8 στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 37,3 στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Ο αριθμός προϊόντων ανά καλάθι και το κόστος

super market-kalathi-convert

Όπως αναφέρει η Convert Group ειδικά στο δεύτερο και τέταρτο τρίμηνο του έτους, οι ψηφιακοί καταναλωτές αύξησαν τις αγορές τους σε είδη καθημερινής ανάγκης. Φρούτα, λαχανικά, αυγά, τυρί και χαρτί τουαλέτας σημείωσαν άνοδο στις πωλήσεις και αύξησαν την παρουσία τους στα ηλεκτρονικά καλάθια, με την καταναλωτική συμπεριφορά να αποδεικνύει πως οι Έλληνες καταναλωτές μαθαίνουν πλέον να ψωνίζουν καθημερινά μέσω των ψηφιακών καναλιών.

Οι καταναλωτές πλέον έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online supermarket, και τα επισκέπτονται καθημερινά, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους. Τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας, συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος πάνω από 20 δισ. στο e-commerce, το επιλέγουν οκτώ στους δέκα

Εξοικειώνονται οι Έλληνες καταναλωτές με τις αγορές από το διαδίκτυο, αλλά διατηρείται και η ανάγκη των φυσικών καταστημάτων, οδηγώντας το εμπόριο σε ένα πολυκαναλικό μοντέλο. Παραπλανητικές πρακτικές διαπιστώνει η Κομισιόν.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εκπτώσεις 35% πωλούνται τα προϊόντα στα online σούπερ μάρκετ

Στα 78 ευρώ φτάνει το μέσο κόστος του ηλεκτρονικού καλαθιού που περιλαμβάνει 34 προϊόντα σύμφωνα με έκθεση της Convert Group. Τα 266 εκατ. ευρώ φτάνει ο τζίρος των online σούπερ μάρκετ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και οι παίκτες του online delivery.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταθερές οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, λιγότερα τα προϊόντα

Στα 76 ευρώ παρέμεινε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2022, που γεμίζει ωστόσο με λιγότερα προϊόντα πλέον λόγω των πληθωριστικών πιέσεων σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικό «σπριντ» των σούπερ μάρκετ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Σημαντικά κεφάλαια στα logistics τοποθετούν τα σούπερ μάρκετ για ταχύτερες παραδόσεις με μικρότερο κόστος. «Αποθέρμανση» των ηλεκτρονικών πωλήσεων το α' τρίμηνο του 2022 μετά την «έκρηξη» της διετίας 2020 - 2021.
super market, trofima, emporio, times
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε βασική επιλογή των καταναλωτών εξελίσσονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σταθερά κερδίζουν «έδαφος» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών που θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα αξίζουν τα λεφτά τους. «Αντίβαρο» οι προσφορές των επώνυμων προϊόντων.