ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Με εκπτώσεις 35% πωλούνται τα προϊόντα στα online σούπερ μάρκετ

Στα 78 ευρώ φτάνει το μέσο κόστος του ηλεκτρονικού καλαθιού που περιλαμβάνει 34 προϊόντα σύμφωνα με έκθεση της Convert Group. Τα 266 εκατ. ευρώ φτάνει ο τζίρος των online σούπερ μάρκετ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και οι παίκτες του online delivery.

Σημαντική ανάπτυξη κατέγραψε το 2022 ο κλάδος των διαδικτυακών σούπερ μάρκετ, με τις πωλήσεις να ενισχύονται κατά 5% έναντι του 2021 με τον συνολικό κύκλο εργασιών να φτάνει τα 266 εκατ. ευρώ χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά, παρά το γεγονός ότι έχουν μειωθεί οι εκπτώσεις που προσφέρουν.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο τέταρτο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Στο ετήσιο report που δημοσίευσε η Convert Group, αναφέρεται ότι ο κλάδος των online super market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022. Ειδικότερα τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%

Όσον αφορά στις κατηγορίες των online αγορών που αυξήθηκαν σε αξία, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου. 

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από απευθείας επισκέψεις στα online super market, σημειώνοντας μια αύξηση 6% συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι. 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταθερές οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, λιγότερα τα προϊόντα

Στα 76 ευρώ παρέμεινε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2022, που γεμίζει ωστόσο με λιγότερα προϊόντα πλέον λόγω των πληθωριστικών πιέσεων σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group.
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Κατά 10% ακριβότερη η Ελλάδα στα προϊόντα σουπερμάρκετ από την Ευρωζώνη

Όπως αναφέρεται σε μελέτη της ΤτΕ παρά την αξιοσημείωτη πρόοδο που έχει επιτευχθεί την περίοδο 2011-2023, η Ελλάδα παραμένει μια ακριβή χώρα για τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Θεοδωρικάκου με ΣΕΒΤ και Ένωση Σούπερ Μάρκετ

Ο υπουργός επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.