ΓΔ: 1392.59 -0.36% Τζίρος: 40.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:48:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Έσπασαν τα ταμεία με το click away στα μικρά καταστήματα παιχνιδιών

Πωλήσεις ακόμη και υψηλότερες από την περσινή χρονιά πετυχαίνουν οι μικροί της αγοράς, εφαρμόζοντας με επιτυχία την πρακτική της «παράδοσης εκτός», ενώ έμειναν πίσω οι μεγάλοι.

Εάν υπάρχει μία κατηγορία επιχειρήσεων που πέτυχε να αποκομίσει τα μέγιστα την εβδομάδα που πέρασε, αυτή είναι με διαφορά τα καταστήματα παιχνιδιών. Πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για θεαματικές πωλήσεις μέσα σε πέντε ημέρες, δηλαδή από τη στιγμή που η πρακτική «παράδοσης εκτός» (click away) κατέστη εφικτή, με κύριους αποδεκτές τα μικρά καταστήματα και τις επιχειρήσεις της γειτονιάς που εμπορεύονται ήδη χαρτοπωλείου και παιχνίδια. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), οι μικρές επιχειρήσεις που εμπορεύονται παιχνίδια δύνανται να ξεπεράσουν ακόμη και τους περσινούς τους τζίρους, της αντίστοιχης περιόδου, με δεδομένο ότι οι συνθήκες έχουν βγάλει εκτός τις μεγάλες αλυσίδες. Ειδικότερα, η αλυσίδα Jumbo αδυνατεί να διαχειριστεί την πρακτική της «παράδοσης εκτός», εξαιτίας του μεγέθους αλλά και του επιχειρηματικού της μοντέλου, ενώ με καθυστερήσεις επανεκκίνησαν οι παραγγελίες μέσω του e-shop της.

Η αλυσίδα Μουστάκας, η οποία είναι ο leader σε ό,τι αφορά ειδικά το παιχνίδι, αντιμετωπίζει δυσκολίες στην διεκπεραίωση του όγκου των παραγγελιών της μέσω του e-shop της, όμως παραμένει ενεργή ως προς την «παράδοση εκτός», έστω και με κάποιες καθυστερήσεις στην διαχείριση του όγκου των τηλεφωνικών και διαδικτυακών παραγγελιών. Ως εκ τούτου τα μικρά καταστήματα έχουν καταφέρει να αποσπάσουν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας που παραδοσιακά ανήκει τις μεγάλες αλυσίδες. 

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ, κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, αναφέρει ότι η πρακτική του click away απελευθέρωσε μεγάλο κομμάτι της αγοράς παιχνιδιού από τις δυσχέρειες των ταχυμεταφορών, με τη μεγαλύτερη δυναμική να καταγράφεται ειδικά στην επαρχία. Ακόμη και για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα, οι καταναλωτές μπορούν να βρίσκουν τον κωδικό του προϊόντος που τους ενδιαφέρει από ένα άλλο e-shop και να επικοινωνούν με το κατάστημα ώστε να εξυπηρετηθούν.  Ο ίδιος σημειώνει περαιτέρω ότι η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις σε κωδικούς επώνυμων παιχνιδιών, με δεδομένο ότι μεγάλες εταιρείες, όπως οι Mattel και Playmobil, έκαναν μικρότερες παραγγελίες φέτος σε ποσοστό έως και -30% συγκριτικά με πέρσι, γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες της φετινής χρονιάς. 

Σε αυτό το πλαίσιο, τα μέλη του ΣΕΒΠΠΑ απέστειλαν ευχαριστήρια επιστολή προς το υπουργείο Ανάπτυξης, και τον υπουργό κ. Άδωνι Γεωργιάδη προσωπικά, για την απόφασή του να προχωρήσει τελικά στην υιοθέτηση του μέτρου της “«παράδοσης εκτός», το οποίο οι ίδιοι υποστήριζαν εξ αρχής. Μεταξύ άλλων σημειώνεται: «Έχοντας διανύσει ήδη τρεις ημέρες από την εφαρμογή της υπηρεσίας click away, τα μηνύματα που λαμβάνουμε από το σύνολο σχεδόν των καταστημάτων του κλάδου μας είναι θετικότατα. Τα περισσότερα μέλη μας θεωρούν πετυχημένη τη συγκεκριμένη επιλογή η οποία φαίνεται ότι «λειτουργεί» στην πώληση των παιχνιδιών. Μάλιστα, πολλοί καταστηματάρχες μας μετέφεραν τον ενθουσιασμό και τη συγκίνηση των καταναλωτών όταν έπαιρναν στα χέρια τους το χριστουγεννιάτικο δώρο τους για το παιδί, πράγμα που τις προηγούμενες μέρες το θεωρούσαν αδύνατον μετά το κλείσιμο πολλών ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και την αδυναμία έγκαιρης παράδοσης από τις εταιρίες ταχυμεταφορών».

 Η πραγματικότητα λοιπόν φαίνεται να πιστοποιεί ότι πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία, τουλάχιστον σε ότι αφορά το παιχνίδι και το παιδί, και δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι φέτος ο Άγιος Βασίλης θα φτάσει τελικώς στα ελληνικά νοικοκυριά σαφώς υποβοηθούμενος από την πρακτική του click away. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ασφαλής επανεκκίνηση του εμπορίου και οι απώλειες 10 δισ. το 2020

Μικρό ρίσκο αύξησης στη μετάδοση του κορονοϊού έχει το λιανεμπόριο, όπως τονίζουν ειδικοί επιστήμονες. Απούλητα εμπορεύματα και υποχρεώσεις που μεταφέρθηκαν στο μέλλον οι κυριότερες απειλές για τις επιχειρήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα πρώτα χαμόγελα στο εμπόριο: Ο τζίρος πλησιάζει τον περσινό

Ισχυρή η δυναμική της αγοράς στις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης, με ημερήσιους τζίρους ακόμη και στο 100% των αντίστοιχων περσινών ημέρων. Μόνιμος φόβος το ενδεχόμενο νέου πλήγματος από lockdown.