ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πώς θα ενισχυθούν τα ελληνικά προϊόντα στην γερμανική αγορά

Οι έντεκα πρακτικές ενίσχυσης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στο γερμανικό ράφι αναδείχθηκαν στο πλαίσιο του 7ου Ελληνογερμανικού διαδικτυακού φόρουμ τροφίμων. 

Να διαβάσουν καλύτερα τις νέες διατροφικές συνήθειες των Γερμανών καταναλωτών που έχουν επηρεαστεί και από την πανδημία, και να προβάλλουν περισσότερο τις ποιοτικές προδιαγραφές των ελληνικών προϊόντων πρέπει οι Έλληνες παραγωγοί ώστε να κατακτήσουν την γερμανική αγορά.

Όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές, στο πλαίσιο του 7ου Ελληνογερμανικού e-Φόρουμ Τροφίμων με τίτλο «Η πανδημική κρίση ευκαιρία αύξησης των ελληνικών εξαγωγών φρούτων στη Γερμανία», ο αγροτικός τομέας έχει ανάγκη από νέες επενδύσεις στο πεδίο της τυποποίησης και της συσκευασίας, ενώ καλείται να εμπλουτίσει τα προϊόντα που καλλιεργούνται στην ελληνική γη, να αποκτήσει στενότερη παρακολούθηση του διεθνούς ανταγωνισμού και να αξιοποιήσει ουσιαστικότερα τις νέες τεχνολογίες και αποδοτικότερα την πολιτική Co-branding, μεταξύ εθνικού και εταιρικού σήματος. 

Ειδικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα της χθεσινής πρώτης ημέρας του 7ου Ελληνογερμανικού e-Φόρουμ Τροφίμων, που τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και υποστηρίζεται από το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο και το Δίκτυο Ελλήνων Επιχειρηματιών και Στελεχών Επιχειρήσεων της Βαυαρίας (HNBEB), όπως τα ανέφερε ο διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης είναι τα εξής: 

  • Οι Έλληνες παραγωγοί καλούνται να «διαβάσουν» καλύτερα τις νέες ανάγκες των Γερμανών καταναλωτών, οι οποίοι στρέφονται όλο και περισσότερο προς την υγιεινή και διαιτητική διατροφή, πλέον λόγω και της πανδημίας.
  • Οι παραγωγοί στην Ελλάδα μπορούν να «κτίσουν» σε ισχυρότερα θεμέλια τη θέση τους στη Γερμανία, αξιοποιώντας το γεγονός ότι εξάγουν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, προϊόντα τα οποία αναζητεί ο Γερμανός καταναλωτής.
  • Οι Έλληνες παραγωγοί έχουν τα περιθώρια να προβάλουν περισσότερο τις ποιοτικές προδιαγραφές των προϊόντων τους, οι οποίες κατά κύριο λόγο διαφοροποιούν το ελληνικό φρούτο στη Γερμανία.
  • Ο αγροτικός τομέας θα πρέπει να εκμεταλλευθεί σε μεγαλύτερο βαθμό το γεγονός ότι οι Γερμανοί καταναλωτές αποτελούν έναν από τους βασικότερους εξωστρεφείς στόχους των Ελλήνων παραγωγών νωπών προϊόντων.
  • Οι Έλληνες παραγωγοί υποχρεούνται να επενδύσουν στον τομέα της τυποποίησης και της συσκευασίας, ώστε να ενισχύσουν τα ανταγωνιστικά τους στοιχεία έναντι των παραγωγών άλλων εθνικών αγορών.
  • Πολιτεία και αγορά θα πρέπει να υποστηρίξουν το Co-Branding, ώστε εταιρικό και εθνικό σήμα να ενισχύσουν τη γενικότερη εικόνα των ελληνικών προϊόντων στη γερμανική αγορά.
  • Η Πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει διαφημιστικά στη Γερμανία, ώστε να στηρίξει τις προσπάθειες των Ελλήνων παραγωγών να αποκτήσουν παρουσία στην τοπική αγορά.
  • Οι μικροί - τοπικοί παραγωγοί καλούνται να συνενωθούν σε μεγαλύτερα σχήματα, είτε εταιρικά είτε συνεταιριστικά, για να οδηγηθούν σε μείωση των λειτουργικών δαπανών και στη σύναψη καλύτερων συμφωνιών με μεγάλα γερμανικά δίκτυα.
  • Ο κλάδος καλείται να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες για την παρακολούθηση - αξιολόγηση της παραγωγικής διαδικασίας, ώστε να τονώσει  την παραγωγικότητα και να αυξήσει την ποιότητα των νωπών φρούτων.
  • Οι Έλληνες παραγωγοί θα πρέπει να αναπτύξουν νέες δομές συλλογής, τυποποίησης και διακίνησης των νωπών φρούτων, ώστε να προσδώσουν μεγαλύτερη ώθηση στην εξωστρέφειά τους.
  • Οι παραγωγοί στην Ελλάδα υποχρεούνται από τις συνθήκες της αγοράς να εμπλουτίσουν τη γκάμα των βιολογικών αγροτικών προϊόντων και ειδικότερα, των φρούτων, ώστε να διευρύνουν το πεδίο των εξαγωγών προς τη Γερμανία. 
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ouzo
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική πορεία παρά τον ανταγωνισμό οι εξαγωγές ελληνικού ούζου

Αυξημένες κατά 7,3% σε αξία και 3,6% σε ποσότητα ήταν οι εξαγωγές ούζου στο πρώτο εξάμηνο του 2024, και την τελευταία πενταετία έχει εμφανίσει αύξηση 45% σε αξία και 8% σε ποσότητα παρά τον διεθνή ανταγωνισμό.
Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες αγορές εκτός ΕΕ που ανοίγονται για τα ελληνικά τρόφιμα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λ. Αυγενάκης σημείωσε πως υλοποιείται ένα δυναμικό πλάνο ενίσχυσης των σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες για την προώθηση των συμφερόντων των αγροτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποστολή στην Ασία για 12 Έλληνες παραγωγούς τροφίμων και ποτών

Μεγάλες ευκαιρίες για ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να διεκδικήσουν μερίδια αγοράς σε μια  «πίτα» που σταθερά διευρύνεται. Πάνω από 400 συναντήσεις με τοπικές επιχειρήσεις σε Τόκιο, Σεούλ, Πεκίνο και Χονγκ Κονγκ.