ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:35:14 DATA

«Πράσινο» για τη γραμμή 4 του μετρό: Προχωρά ο «στοιχειωμένος» διαγωνισμός

Στο «μπουκέτο» έργων που θα χρηματοδοτηθούν από Ταμείο Ανάκαμψης εντάσσεται και η γραμμή 4 του μετρό και αναμένεται η έγκριση των τεχνικών προσφορών ΑΒΑΞ και Άκτωρ. Ποια άλλα μεγάλα έργα προωθούνται.

Η πίεση για την ένταξη έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, σε συνδυασμό με την πολυετή καθυστέρηση κρίσιμων διαγωνισμών, οδήγησε την κυβέρνηση στην απόφαση να συνεχιστεί, με κάθε τρόπο, ο... στοιχειωμένος διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) του μετρό Αθήνας. Χθες έγινε γνωστό πως το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, που προωθεί το υπουργείο.

Στο υπουργείο υποστηρίζουν πως η Νέα Δημοκρατία είχε εκφράσει αντιρρήσεις ως αντιπολίτευση για τον τρόπο που σχεδιάστηκε ο διαγωνισμός της γραμμής 4 καθώς πρόκειται «για κολοβό έργο», αφού σταματάει στο Γουδή και δεν φτάνει μέχρι τον Περισσό, όπως προβλέπεται να γίνει σε δεύτερο στάδιο.

Όμως, λένε, όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση με τις καθυστερήσεις σε άλλα έργα, «δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην προσπαθήσουμε να διασώσουμε αυτό το διαγωνισμό». Έτσι το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αναμένεται να εγκρίνει εντός των ημερών την αιτιολόγηση των τεχνικών προσφορών που έχουν καταθέσει οι δύο διεκδικητές, οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ. Στη συνέχεια οι δύο κοινοπραξίες θα κληθούν να καταθέσουν οικονομικές προσφορές ώστε να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου.

Στο υπουργείο Υποδομών τόνιζαν χθες πως κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη που είχε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης με τις διοικήσεις των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας είχε επισημάνει πως πρέπει να σταματήσει η βροχή προσφυγών, χωρίς σοβαρό λόγο και αιτία. Ελπίζουν, όπως λένε, πως δεν θα υπάρξει αντίστοιχη βροχή νέων προσφυγών στο διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ώστε να ολοκληρωθεί.

Εξαιτίας προσφυγών και απόφασης που είχε βγει από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) υπήρξαν πολύμηνες καθυστερήσεις. Για σχεδόν ενάμιση χρόνο καθυστερεί και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4 όπου πρόσφατα υπήρξε, επίσης, απόφαση του ΣτΕ. Χθες από το υπουργείο υποστήριζαν πως τελικά θα υπογραφεί σύμβαση με την τεχνική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ. «Θέλουμε να είμαστε σίγουροι πως δεν θα έχουμε νομικές επιπλοκές στο κυρίως έργο» ξεκαθαρίζουν από το υπουργείο.

Στα άλλα έργα, χθες αναφέρθηκε πως μέσα στις επόμενες ημέρες δημοσιεύεται η πρόσκληση για την υπερυψωμένη περιφερειακή της Θεσσαλονίκης που υλοποιείται με ΣΔΙΤ, ενώ για το Βόρειο τμήμα του Ε65 αναφέρθηκε πως στις αρχές του 2021 μπορεί να ξεκινήσει, αφού εκκρεμεί η έγκριση των οικονομικών υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος απαιτείται η έγκριση από τρεις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μέχρι σήμερα έχει ληφθεί από τη μία. Άμεσα δημοπρατούνται και τέσσερα σιδηροδρομικά έργα, ενώ μέσα στο 2021 επιδιώκεται η δημοπράτηση άλλων έξι.

Χθες υπήρξε και συνάντηση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή με τον δήμαρχο της Πάτρας Κ. Πελετίδη. Ο δήμαρχος ζήτησε να υπάρξει περαιτέρω υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της πόλης. Στο υπουργείο θεωρούν πως η συνάντηση πήγε καλά, αν και πρέπει να μελετηθεί πόσο θα κοστίσει η πρόσθετη υπογειοποίηση τμήματος 1,6 χιλιομέτρων που απαιτεί ο κ. Πελετίδης. Θα γίνουν σχετικές μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ, που προωθεί προς το παρόν σχέδιο για σύνδεση με το λιμάνι, με κόστος μισό δισ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Θα έχουμε 950 σε σύνολο νέα λεωφορεία στην Αττική το 2025

«Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα» ανέφερε για το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ανάσες» στην Αττική με έργα από ιδιώτες και δυσκολίες με το μετρό

Στις πρότυπες προτάσεις κατασκευαστικών εταιρειών για τα οδικά έργα της Αττικής στρέφεται το υπουργείο Υποδομών για να αντιμετωπίσει την έλλειψη δημόσιας χρηματοδότησης. Τι συμβαίνει με τη Γραμμή 4 του μετρό.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Καραγιάννης: Στην τελική ευθεία η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές έως τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, ενώ εξετάζονται και οι επεκτάσεις προς Μενίδι και Γλυφάδα.