ΓΔ: 2639.95 0.13% Τζίρος: 296.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
ΑΑΔΕ στην οθόνη
Χρήστης πληκτρολογεί σε λάπτοπ με την αρχική σελίδα της ΑΑΔΕ στην οθόνη.

ΑΑΔΕ: Διευκρινίσεις για τη διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος για αγρότες και αλιείς

Τη Δευτέρα 24/8 θα λάβουν μήνυμα στο myTAXISnet, ότι είναι δικαιούχοι της διαγραφής του τέλους επιτηδεύματος και ότι η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει σε μαζική επανεκκαθάριση, το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.  

 Με τη διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος θα εκκαθαρίζονται από σήμερα οι φορολογικές δηλώσεις που υποβάλουν αγρότες και αλιείς, καθώς άνοιξαν επικαιροποιημένες οι πλατφόρμες για τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος (για φυσικά και νομικά πρόσωπα). Έτσι, όσοι αγρότες και αλιείς υποβάλουν δήλωση από τώρα και στο εξής, ο φόρος τους θα εκκαθαρίζεται με τον υπολογισμό και τη διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος για τους δικαιούχους.

Παράλληλα, με εγκύκλιο που εξέδωσε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής, διευκρινίζονται τα εξής για τους περίπου 40.000 αγρότες και αλιείς που είναι δικαιούχοι διαγραφής και έχουν ήδη υποβάλει δηλώσεις:

Φυσικά Πρόσωπα

Τη Δευτέρα 24/8 θα λάβουν μήνυμα στο myTAXISnet, ότι είναι δικαιούχοι της διαγραφής του τέλους επιτηδεύματος και ότι η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει σε μαζική επανεκκαθάριση, το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.  Όσοι επιθυμούν την επανεκκαθάριση του φόρου τους νωρίτερα, θα μπορούν να το κάνουν μέχρι τότε, χωρίς προσαυξήσεις και πρόστιμα, υποβάλλοντας ψηφιακά μια απλή τροποποιητική δήλωση, χωρίς μεταβολή του περιεχόμενου της αρχικής.

Νομικά Πρόσωπα

Τη Δευτέρα 24/8 θα λάβουν μήνυμα στο myTAXISnet, ότι είναι δικαιούχοι της διαγραφής του τέλους επιτηδεύματος και ότι, για να επωφεληθούν από τη διαγραφή, θα πρέπει να υποβάλουν ψηφιακά χωρίς προσαυξήσεις και πρόστιμα, μια απλή τροποποιητική δήλωση, χωρίς μεταβολή του περιεχόμενου της αρχικής.

Για την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης μετά την είσοδο στην εφαρμογή εισοδήματος του «myTAXISnet», ο φορολογούμενος επιλέγει υποβολή τροποποιητικής δήλωσης και οριστικοποιεί τη δήλωση που εμφανίζεται, χωρίς να απαιτείται κάποια τροποποίηση ή συμπλήρωση του περιεχομένου της.

Για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που έχουν ήδη εξοφλήσει το φόρο με βάση την αρχική τους δήλωση, το πιστωτικό υπόλοιπο από την επανεκκαθάριση συμψηφίζεται με υφιστάμενες οφειλές και, αν δεν υπάρχουν οφειλές, επιστρέφεται.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.
pitsilis_aade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες προθεσμίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ψηφιακών παραστατικών

Με αποφάσεις των Δημήτρη Μαρκόπουλου και Γιώργου Πιτσιλή, παρατείνονται οι προθεσμίες για την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση σε επιχειρήσεις με τζίρο κάτω του 1.000.000 ευρώ και για τη Β' φάση ψηφιακής διακίνησης αποθεμάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι 9 όροι για την ένταξη στις 120 δόσεις των χρεών προς εφορία και ΕΦΚΑ

Ακόμα και νεότερα χρέη, που βεβαιώθηκαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2023, μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δίδεται περιθώριο επιπλέον έξι μηνών στους οφειλέτες της εφορία και του ΕΦΚΑ.