ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: ΑΠΕ

Αναβάθμιση hitech του Λιμενικού με επένδυση 62 εκατ. ευρώ

Τον Σεπτέμβριο οι προσφορές στο διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας για το ολοκληρωμένο σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης, ύστερα από καθυστέρηση πολλών ετών.

Για τις 25 Σεπτεμβρίου παρατάθηκε η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας για την «Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (Ε.Σ.Ο.Θ.Ε.)», εκτιμώμενης αξίας σύμβασης 62 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα τεχνολογίας στη χώρα που σχεδιάζεται επί χρόνια και θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο στον έλεγχο και επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων από το Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.). 

Σκοπός της ανάπτυξης του Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. είναι η έγκαιρη επίγνωση της επικρατούσας κατάστασης στο θαλάσσιο πεδίο ευθύνης του Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ. (Maritime Domain Awareness) σε πραγματικό χρόνο και επί 24ώρου βάσεως. Με αυτόν τον τρόπο, το Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. πέραν της προστασίας των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της Ε.Ε., θα συμβάλλει ενεργά στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και την πάταξη κάθε μορφής εγκληματικότητας και παραβατικότητας στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο. Επίσης, θα θωρακίσει την ασφαλή ναυσιπλοΐα και την αποτελεσματική παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας, και παράλληλα, θα μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των μέτρων, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής σε όλη την περιοχή ευθύνης του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.

Σύμφωνα με το τεύχος προκήρυξης του διαγωνισμού το Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. θα αποτελείται από 35 σταθερούς σταθμούς αισθητήρων εντός στρατιωτικών εγκαταστάσεων (προκειμένου να παρέχεται φυσική ασφάλεια), οι οποίοι θα αποτελούνται από ραντάρ, σταθμό βάσης AIS, μετεωρολογικό σταθμό, αναμεταδότη VHF, και ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα σε 26 εξ αυτών καθώς και δύο αυτοκινούμενους σταθμούς αισθητήρων αντίστοιχων επιδόσεων, εγκατεστημένους επί οχήματος εκτός δρόμου, για την κάλυψη επιχειρησιακών κενών.

Θα αποτελείται επίσης από ένα κύριο Κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου (Κ.Δ.Ε.) με κέντρο δεδομένων (data center), στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα εφεδρικό Κ.Δ.Ε. στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου με απομακρυσμένο κέντρο δεδομένων, ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακής υποδομής με 22 ραδιοζεύξεις, 419 χλμ. οπτικής ίνας και πέντε  μισθωμένες γραμμές, για τη διασύνδεση των σταθμών επιτήρησης με τα Κ.Δ.Ε., μέσω του δικτύου των Ενόπλων Δυνάμεων και εξειδικευμένο λογισμικό που θα ολοκληρώνει το σύνολο των αισθητήρων και συστημάτων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες: «είναι περιττό να τονίσω τη σημασία του έργου, σε επιχειρησιακό επίπεδο. Είναι προφανής και αυτονόητη. Διευκολύνει σημαντικά τη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων μας και είναι άκρως απαραίτητο, ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε την τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο. Η απουσία του κόστισε πολύ τα προηγούμενα χρόνια».

Ο κ. Πλακιωτάκης είχε καταλογίσει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ την αποκλειστική ευθύνη για την καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου. «Είτε λόγω αναποτελεσματικότητας, είτε λόγω ιδεοληψιών που οδηγούσαν σε λάθος προτεραιότητες, επί 4,5 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε - γιατί περί κατορθώματος πρόκειται - να μην υλοποιήσει το ΕΣΟΘΕ, παρά το ότι παρέλαβε εγκεκριμένη μελέτη και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Οι αποφάσεις για την υλοποίηση του έργου είχαν ληφθεί το 2014.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόταση για νέο φόρο - σοκ στη ναυτιλία από τον κολοσσό της Maersk

Βαρύ περιβαλλοντικό φόρο στα καύσιμα προτείνει η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές «παίζουν άμυνα» στις προτάσεις της Κομισιόν για ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα δικαιωμάτων Co2.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Ελλάδα το τρίτο μεγαλύτερο πακέτο της ευρωπαϊκής βοήθειας 

Η Κομισιόν χωρίζει τις χώρες της ΕΕ σε τρεις κατηγορίες, με περισσότερο ευνοημένες αυτές που έχουν ανάπτυξη χαμηλότερη από το μέσο όρο της Ένωσης, αλλά και μη ισορροπημένα δημοσιονομικά δεδομένα.