ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:06:15
Φώτο: Shutterstock

Δώδεκα χρόνια... φαγούρα για μια μελέτη δημοσίου έργου

Από τον Φεβρουάριο του 2009 «παλεύουν» εννέα μελετητικά γραφεία με τη μελέτη για το έργο της διασύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνιο Οδό και πήραν προθεσμία να την τελειώσουν τον Ιούνιο 2021.

Όσοι αναζητούν τους λόγους για τους οποίους καθυστερεί επί χρόνια η τεχνική και μελετητική ωρίμανση των έργων στην Ελλάδα μπορούν να εξετάσουν όσα έχουν συμβεί με την μελέτη του οδικού έργου διασύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό.

Η σύμβαση της μελέτης, με προϋπολογισμό 4,45 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Φεβρουάριο του 2009 με χρόνο ολοκλήρωσης 18 μηνών, δηλαδή τις 11 Αυγούστου 2010. Με διαδοχικές αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών έχει εγκριθεί παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της μελέτης μέχρι 30-6-2020. Πριν από λίγες ημέρες, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή δόθηκε νέα δωδεκάμηνη παράταση για την ολοκλήρωσή της μελέτης τον Ιούνιο του 2021, δηλαδή 12 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης!

Εκτός από τη… δωδεκαετή περίοδο ολοκλήρωσης της μελέτης, το ενδιαφέρον είναι πως τη σύμβαση του 2009 είχε υπογράψει κοινοπραξία εννέα μελετητικών γραφείων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και κάποια από τα ισχυρότερα της χώρας. Και, όμως, ούτε τα εννέα μελετητικά γραφεία κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την ελληνική γραφειοκρατία και το απίστευτο μοντέλο σχεδιασμού των μεγάλων έργων στη χώρα μας. Για παράδειγμα, για να προχωρήσει η μελέτη έπρεπε να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο κάτι που έγινε αρκετούς μήνες μετά την ολοκλήρωση της συμβατικής προθεσμίας.

Μόλις ολοκληρώθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι, προέκυψε αλλαγή για σημαντικό τμήμα του οδικού άξονα. Τον περασμένο Απρίλιο υπήρξε και νέα αλλαγή στο σχεδιασμό και συνεπώς χρειάζεται νέα αλλαγή της μελέτης. Εγκρίθηκε από το υπουργείο ο νέος κυκλοφοριακός σχεδιασμός, για το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Καμπής της Ιονίας Οδού μέχρι την περιοχή του ανισόπεδου κόμβου με την εθνικό οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Τελικά τον Μάιο η κοινοπραξία των μελετητικών γραφείων ζήτησε δωδεκάμηνη παράταση για να εκπονηθούν τα επόμενα στάδια των μελετών την οποία και έλαβε καθώς ο νέος κυκλοφοριακός και υδραυλικός σχεδιασμός απαιτεί νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση, κ.ο.κ.  Οι υπηρεσίες του υπουργείου υποστηρίζουν πως οι παρατάσεις δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του αναδόχου μελετητικού σχήματος.

Η σύνδεση της Πρέβεζας και άλλων πόλεων (όπως το Αγρίνιο) με την Ιόνια Οδό είχε εξεταστεί στο παρελθόν να προχωρήσει μέσω επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, όπως και άλλα αντίστοιχα έργα σε αρκετές περιοχές της χώρας. Πρόκειται για σχέδιο που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση και προσπαθεί να «αναστήσει» η σημερινή.

Τα γραφεία που είχαν υπογράψει την σύμβαση είναι:

  1. ΔΡΟΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ Ε.Π.Ε. (δ.τ. ΔΡΟΜΟΣ Ε.Π.Ε.)
  2. ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Α.Ε. (δ.τ. GEOMATICS A.E.)
  3. Τ.ΤΣΙΚΝΙΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (δ.τ. ΤΤΑ Α.Ε.)
  4. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ-ΕΛ.Τ.Ε.ΜΕ Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ)
  5. Ζ&Α Π.ΑΝΤΩΝΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (Ζ-Α και Συνεργάτες Α.Μ.Ε.)
  6. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΕΣΤΗΣ
  7. ΟΜΙΚΡΟΝ ΚΑΠΑ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Α.Ε.
  8. ENVECO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.
  9. ΔΡΟΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ, Κ.ΖΕΚΚΟΣ-Δ.ΤΣΙΒΙΚΗΣ Ο.Ε. (ΔΡΟΜΟΣ Ο.Ε.)
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ισμήνη Παπακυρίλλου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία ενισχύουν πράσινη και ψηφιακή μετάβαση

Στο 2ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ στην Αθήνα, συζητήθηκε η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της οικονομίας με έμφαση σε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και τη στήριξη ΜμΕ μέσω της ΕΑΤ, ειδικά στα κριτήρια ESG και την καινοτομία.
Υπουργός σε γραφείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεφαλογιάννης: Νέες τεχνολογίες για ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας

Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης παρέλαβε νέο προηγμένο εξοπλισμό από το Kaizen Foundation, ενισχύοντας την Πολιτική Προστασία με συστήματα έγκαιρης ανίχνευσης πυρκαγιών και βελτιωμένο συντονισμό επίγειων και εναέριων δυνάμεων.
Εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eπενδύσεις δέσμευσης CO2 με νέα έργα βιομηχανίας και αποθήκευσης Πρίνου

Με ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο προχωρούν επενδύσεις 4 δισ. ευρώ για δέσμευση και αποθήκευση CO2, με χρηματοδότηση για τον Πρίνο και νέα έργα βιομηχανίας, ενώ η Ελλάδα αναπτύσσει διεθνείς συνεργασίες.
Κτίριο ΔΕΗ Ιωαννίνων
ESG

Η ΔΕΗ αναβαθμίζεται από τη MSCI σε A για τις επιδόσεις της στα κριτήρια ESG

Η MSCI αναβάθμισε τη ΔΕΗ στη βαθμίδα «A» για τις επιδόσεις της στα κριτήρια ESG, αναγνωρίζοντας πρόοδο στη διαχείριση αποβλήτων, την ενίσχυση ΑΠΕ και την εταιρική διακυβέρνηση. Η ΔΕΗ συνεχίζει τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό της.
Επιχειρηματίας συζήτηση γραφείου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου: Ενιαίος Κώδικας για χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό

Ο Υπουργός ΠΕΝ Στ. Παπασταύρου ανακοίνωσε στο συνέδριο Green Deal Greece 2025 τον νέο Ενιαίο Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας, στο πλαίσιο της ευρύτερης μεταρρύθμισης «Κωνσταντίνος Δοξιάδης».