Προς νέες καθυστερήσεις, μετά την πολύμηνη δικαστική περιπέτεια που έληξε πριν από λίγες εβδομάδες, πάει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) καθώς το δημοτικό συμβούλιο Μεσσήνης απέρριψε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.).
Το έργο, εκτιμώμενου ύψους 312 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα σε μια περιοχή που παρουσίαζε πριν την πανδημία υψηλούς ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του οδικού άξονα για 30 χρόνια, ενώ θα αμείβεται με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή θα πληρώνουν όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι για έναν τοπικό δρόμο.
Στον ανταγωνιστικό διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ και η Intrakat.
Ο γενικός διευθυντής συγκοινωνιακών υποδομών του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης που συμμετείχε στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Μεσσήνης για τη γνωμοδότηση επί της Μ.Π.Ε. υποστήριξε πως «ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να γίνει συνολικά το έργο αυτό είναι με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Εναλλακτικό σχέδιο δεν μπορεί να υπάρξει διότι το βασικό κομμάτι που στηρίζει τον συνολικό οδικό άξονα Καλαμάτα - Πύλο – Μεθώνη είναι το κομμάτι Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Γιατί αυτό; Διότι αυτό το κομμάτι έχει υψηλούς δείκτες βιωσιμότητας και ήδη στην παρούσα κατάσταση είναι ένα κομμάτι που έχει μία κυκλοφορία περίπου είκοσι χιλιάδων αυτοκινήτων την ημέρα. Ένα μέρος των οποίων είναι βαριά οχήματα».
Ο κ. Καρνέσης πρόσθεσε πως η κυκλοφορία αναμένεται να αυξηθεί, καθώς οι περιοχές της Πύλου και της Κορώνης αναμένεται να προσελκύσουν τα επόμενα χρόνια υψηλές επενδύσεις στον τουρισμό και την αναψυχή. Τόνισε πως με το νέο οδικό άξονα η κυκλοφορία δεν θα περνάει μέσα από τον αστικό ιστό της Μεσσήνης όπως συμβαίνει σήμερα. Αναφέρθηκε και στα άλλα οφέλη της περιοχής καθώς και στην αναγκαιότητα να γίνει αυτό το τμήμα που είναι και το πλέον κερδοφόρο κομμάτι του συνολικού άξονα από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη.
Παρ' όλα αυτά, το δημοτικό συμβούλιο δεν ενέκρινε τη Μ.Π.Ε. και κατέθεσε 11 προτάσεις για παρεμβάσεις επί της μελέτης, της χάραξης καθώς και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται μετατοπίσεις της χάραξης, πρόσθετοι κόμβοι, καταργήσεις γεφυρών, διασυνδέσεις με αγροτικούς δρόμους, κ.α. Μάλλον θα χρειαστεί και στη Μεσσήνη επίσκεψη του υπουργού υποδομών Κ. Καραμανλή, όπως έκανε προ ημερών στην Πάτρα ώστε να πεισθούν οι πολίτες για τη διέλευση του τρένου.