ΓΔ: 1468.79 -0.77% Τζίρος: 49.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:16:05 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αναγκαία η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ και ΕΦΚ σε όλη την εστίαση

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών που σημειώνει ωστόσο ότι τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν για την ανακούφιση, στήριξη και επανεκκίνηση του κλάδου HORECA κινούνται στη σωστή κατεύθυνση.

Σημαντικό πλήγμα έχει δεχθεί ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών -βασικός προμηθευτής των επιχειρήσεων εστίασης, διασκέδασης και φιλοξενίας- λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καταγράφοντας κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων κατά περίπου 70% στο διάστημα Μαρτίου-Απριλίου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝΕΑΠ) η οποία εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής και διανομής αλκοολούχων ποτών (ΑΜΒΥΞ, Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ, DIAGEO, PERNOD RICARD). Σημειώνεται ότι τα μέλη της εισάγουν και διακινούν το 80% των ελληνικών και διεθνών μαρκών premium αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ΕΝΕΑΠ, τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν για την ανακούφιση, στήριξη και επανεκκίνηση του κλάδου HORECA κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο τονίζει ότι «είναι επιτακτικό να διευρυνθούν, καθώς η επόμενη μέρα για την ανάκαμψη και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και των ανθρώπων του κλάδου απαιτεί πρόσθετες ζωτικής σημασίας παρεμβάσεις».

Η μείωση του ΦΠΑ στον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά από το 24% στο 13% για την περίοδο 1 Ιουνίου – 31 Οκτωβρίου 2020 μπορεί να είναι ένα πρώτο βήμα, αλλά δεν αξιολογείται ως επαρκές κίνητρο τόνωσης τόσο του κλάδου όσο και των επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης, σύμφωνα με την ΕΝΕΑΠ. Στο πλαίσιο αυτό, και με δεδομένη τη σταδιακή προσπάθεια επανεκκίνησης της τουριστικής αγοράς, η ΕΝΕΑΠ προτείνει και στηρίζει τη θέση του κλάδου της εστίασης για περαιτέρω και οριζόντια μείωση του ΦΠΑ, εντάσσοντας σε αυτή και τα αλκοολούχα ποτά, καθώς περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις στη χώρα έχουν ως βασική οικονομική δραστηριότητα τα αλκοολούχα ποτά (με συμμετοχή στον τζίρο τους σε ποσοστό >50%).

Σημειώνεται ότι η οριζόντια μείωση του ΦΠΑ σε όλη την εστίαση, συμπεριλαμβανομένων των αλκοολούχων ποτών, σε συνδυασμό με το πάγιο αίτημα του κλάδου για μείωση και σύγκλιση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα αλκοολούχα ποτά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο θα ενίσχυαν την καταγεγραμμένη κατανάλωση και αναλογικά τα δημόσια έσοδα με βιώσιμο τρόπο, κερδίζοντας έδαφος από την μη καταγεγραμμένη κατανάλωση αμφιβόλου ποιότητας και ενίοτε ακατάλληλων ποτών. Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις, τα φορολογικά έσοδα από ΕΦΚ στα αλκοολούχα ποτά είναι μειωμένα κατά 63,3% τον Απρίλιο του 2020, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ σωρευτικά για το α’ τετράμηνο του 2020 είναι μειωμένα κατά 29%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Όπως σημειώνει η ΕΝΕΑΠ στην ίδια ανακοίνωση «μια απόφαση προς την παρακάτω κατεύθυνση θα αποτελέσει ανάχωμα στην ανάπτυξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας –φαινόμενα που ιστορικά γιγαντώνονται σε συνθήκες κρίσης– και κατά συνέπεια θα είναι τόσο μια ορθή οικονομική πολιτική με το βλέμμα στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, αλλά επίσης και μία πολιτική προστασίας της υγείας των πολιτών, την ύψιστη προτεραιότητα που προσπαθεί να διαφυλάξει αποτελεσματικά η Πολιτεία με τη βοήθεια όλης της ελληνικής κοινωνίας από την έναρξη της πανδημίας».

Επίσης προσθέτει ότι «στην παρούσα πρωτόγνωρη συγκυρία και την κοινή εθνική προσπάθεια για ανάκαμψη, είναι προς το συμφέρον όλων ο κλάδος συνολικά της εστίασης και της διασκέδασης ως αναπόσπαστο κομμάτι του τουρισμού, να παραμείνει ανταγωνιστικός με τις γειτονικές χώρες, αλλά ταυτόχρονα να σταθεί και πάλι σύντομα όρθιος και δυνατός να σχεδιάσει την επόμενη μέρα με άμεσο όφελος για την οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνία».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με επείγουσα διαδικασία η έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού στα τρόφιμα

Η επιτροπή διεξήγαγε επιτόπιο έλεγχο σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις εν λόγω αγορές (εισαγωγείς /διανομείς), καθώς και σε εταιρείες – λιανοπωλητές/σούπερ μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας. 
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Κατά 10% ακριβότερη η Ελλάδα στα προϊόντα σουπερμάρκετ από την Ευρωζώνη

Όπως αναφέρεται σε μελέτη της ΤτΕ παρά την αξιοσημείωτη πρόοδο που έχει επιτευχθεί την περίοδο 2011-2023, η Ελλάδα παραμένει μια ακριβή χώρα για τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΟΒΕ: Σε αρνητικό πληθωρισμό τα τυποποιημένα τρόφιμα τον Μάιο

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών αναδεικνύεται ως σημαντικός κλάδος για την ελληνική μεταποίηση και ευρύτερη οικονομία και κατέχει την πρώτη θέση σε αξία παραγωγής στη μεταποιητική βιομηχανία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Θεοδωρικάκου με ΣΕΒΤ και Ένωση Σούπερ Μάρκετ

Ο υπουργός επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.
take away-kafes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να μείνει στο 13% ο ΦΠΑ στον καφέ ζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης

Η ΠΟΕΣΕ υπογραμμίζει ότι η αύξηση του ΦΠΑ σε καφέ και μη αλκοολούχα ποτά δεν είναι τίποτα άλλο από μέτρο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα την στιγμή μάλιστα που τα δημόσια έσοδα συνεχώς αυξάνονται.