Μετά το πρώτο σοκ, τα σουπερμάρκετ αρχίζουν σιγά – σιγά να προσαρμόζονται στις συνθήκες πανδημίες, αλλά οι εταιρείες ταχυμεταφορών αδυνατούν να ανταποκριθούν στην υψηλή ζήτηση. Οι χρόνιες αδυναμίες του κλάδου των courier, σε συνδυασμό με την τεχνολογική γύμνια αρκετών ηλεκτρονικών καταστημάτων, που για παράδειγμα εμφανίζουν ως διαθέσιμα προϊόντα που έχουν εξαντληθεί, έχουν προκαλέσει βροχή καταγγελιών στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
Την ίδια στιγμή που ακόμα και ηχηρά ονόματα του λιανεμπορίου δέχονται βροχή παραπόνων, κάποιοι αποδεικνύονται περισσότερο ευέλικτοι. Για παράδειγμα, η Σκλαβενίτης, μέσω συνεργασίας με το e-food, γνωστό από την παρουσία του στις ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού, κ.λπ, υπόσχεται διανομή την ίδια ημέρα, για κάθε παραγγελία που γίνεται μέχρι τις 4 το απόγευμα, σε 18 περιοχές της Αττικής που συνεχώς αυξάνονται.
Όσο περνούν οι ημέρες αποκαλύπτεται πως το πρόβλημα στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι μόνο οι διανομείς. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν τα τεχνολογικά συστήματα που επιτρέπουν την ταχύτερη διαχείριση των αποθηκών, την άμεση (online) διασύνδεση αποθηκών και ηλεκτρονικού καταστήματος και, κυρίως, τη μεταφορική «δύναμη πυρός», δηλαδή οχήματα και διανομείς. Έτσι στηρίζονται στις εταιρείες ταχυμεταφορών οι οποίες λειτουργούν εδώ και ημέρες στα όριά τους. Αρκετές από τις εταιρείες του κλάδου, όπως διαπιστώνεται σήμερα, λειτουργούν με τη μορφή του franchise.
Δηλαδή αρκετές μικρές επιχειρήσεις, με ελάχιστους διανομείς, έχουν ενωθεί υπό την ομπρέλα ενός ενιαίου brand, με σοβαρές ελλείψεις στην οργάνωση και τη διασύνδεση. Ειδικά στο λεγόμενο «τελευταίο μίλι», δηλαδή στη διανομή του προϊόντος από την αποθήκη του courier μέχρι τον πελάτη, οι επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια είναι ελάχιστες. Έτσι διογκώθηκαν τα παράπονα για εταιρείες όπως η ACS και η Γενική Ταχυδρομική, με μεγάλο μερίδιο αγοράς. Οι ταχυμεταφορείς την πληρώνουν ακόμα και όταν σε αρκετές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις στην παράδοση οφείλονται στις εταιρείες λιανικής.
Μέσα στις δύσκολες συνθήκες των ημερών υπάρχουν, πάντως, και παραδείγματα εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών τους κερδίζοντας μερίδιο από τον ανταγωνισμό. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η εταιρεία που λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα του Attica στον τομέα των καλλυντικών, ειδών προσωπικής φροντίδας, κ.α., το Attica Beauty. Η απόφαση για κινητοποίηση εσωτερικού μηχανισμού διανομής, ώστε να μην εξαρτάται από τους ταχυμεταφορείς, προσφέρει προς το παρόν σημαντικό πλεονέκτημα από τους δύο μεγαλύτερους ανταγωνιστές, Hondos και Sephora.
Τα παραδείγματα της Σκλαβενίτης και της Attica Beauty δείχνουν πως ακόμα και σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες κάποιοι πετυχαίνουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών. Τις επόμενες ημέρες αναμένονται αντίστοιχες πρωτοβουλίες και από άλλους ισχυρούς του λιανεμπορίου. Όπως φαίνεται, προχωρά και η συνεργασία της AB με την εταιρεία ταχυμεταφορών Speedex ώστε να αποφορτιστεί το εσωτερικό σύστημα διανομής της αλυσίδας σουπερμάρκετ.
Επειδή η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει πως τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Απριλίου η χώρα θα λειτουργεί σε καθεστώς καραντίνας, πολλοί ψάχνουν λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ώστε να μη χαθεί ο μήνας και να μη βρεθούν μετά την κρίση κάτω από βουνά παραπόνων από τους πελάτες. Όπως συμβαίνει με τους ταχυμεταφορείς και κάποιους ισχυρούς της λιανικής, ακόμα και από το χώρο της τεχνολογίας.