ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:04
Εσωτερικό αεροπλάνου
Φωτογραφία Shutterstock

Η ΕΕ ερευνά τις «πράσινες» διαφημίσεις 20 ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών

Ενώσεις καταναλωτών ζητούν αυστηρότερο έλεγχο στις περιβαλλοντικές πρακτικές 20 αεροπορικών εταιρειών, καταγγέλλοντας παραπλανητική «πράσινη» προβολή.

Με αφορμή τη διεξαγωγή της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού (Paris Air Show), η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) και οι Ενώσεις Καταναλωτών, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ, απευθύνουν νέα έκκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC Network) να εντείνουν τις έρευνες για τις αθέμιτες πρακτικές «ψευδοοικολογικής ταυτότητας» των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.

Η παρέμβαση αυτή έρχεται ως συνέχεια της καταγγελίας που είχε κατατεθεί τον Ιούνιο του 2023 από την BEUC και 23 ενώσεις καταναλωτών από 19 χώρες της ΕΕ, σχετικά με παραπλανητικούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς 17 αεροπορικών εταιρειών (Air France, Lufthansa, KLM, Ryanair, Wizz Air κ.ά.). 

Οι εταιρείες κατηγορήθηκαν ότι παραβιάζουν τη νομοθεσία περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, δημιουργώντας ψευδείς εντυπώσεις για τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών τους.

Τον Απρίλιο του 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το CPC Network ξεκίνησαν επίσημη έρευνα σε 20 αεροπορικές εταιρείες για να διαπιστωθεί εάν συμμορφώνονται με το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο. 

Αν και η διαδικασία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, η ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει ότι έχουν γίνει ορισμένα θετικά βήματα: ορισμένες εταιρείες προχώρησαν σε αλλαγές, αφαιρώντας περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς από την επικοινωνιακή τους πολιτική.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι περισσότερες αλλαγές είναι επιφανειακές – όπως η αλλαγή στη διατύπωση ή το αισθητικό προφίλ των διαφημίσεων – χωρίς ουσιαστική απόσυρση παραπλανητικών ισχυρισμών. 

Παραμένουν ενεργές στρατηγικές όπως η αντιστάθμιση εκπομπών CO₂ μέσω «πράσινων ναύλων» και έργων κλιματικής συνεισφοράς, που ενδέχεται να δημιουργούν ψευδή αίσθηση ουδετερότητας.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η διάδοση των «green fares», που συχνά παρουσιάζονται ως βιώσιμες επιλογές, ενώ στην πράξη μπορεί να ενθαρρύνουν περισσότερες αεροπορικές μετακινήσεις, αυξάνοντας τελικά τις εκπομπές του κλάδου.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι δικαστικές αποφάσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο αναγνωρίζουν πλέον τη σοβαρότητα του ζητήματος και ανοίγουν τον δρόμο για την καταπολέμηση της παραπλανητικής "πράσινης" διαφήμισης στις αερομεταφορές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελβετικές Άλπεις καθρέφτισμα
ΔΙΕΘΝΗ

Ελβετία: Οι παγετώνες έχασαν το 25% του όγκου τους σε 10 χρόνια

Οι ελβετικοί παγετώνες έχασαν το 25% του όγκου τους σε 10 χρόνια λόγω της υπερθέρμανσης. Το 2025 σημειώθηκε ξανά σημαντικό λιώσιμο, ενώ ο ήπιος χειμώνας και τα καύσωνα του καλοκαιριού οδήγησαν σε απώλεια 3% του όγκου τους.
Μανιάτης ομιλία ΠΑΣΟΚ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μανιάτης: Ερώτηση στην Κομισιόν για μαζική ξήρανση δασών ελάτης στην Ελλάδα

Ο Γιάννης Μανιάτης ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωση για την ενεργοποίηση του Copernicus EMS, τη χρήση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων και την πρόοδο των εθνικών σχεδίων πρόληψης, με στόχο την αντιμετώπιση της μαζικής ξήρανσης δασών ελάτης στην Ελλάδα.
Συσκευασίες Tetra Pak
ESG

Tetra Pak: Μείωση εκπομπών και βιώσιμες λύσεις για το μέλλον των τροφίμων

Με μείωση 54% στις εκπομπές GHG από το 2019 και 94% χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, η Tetra Pak επιταχύνει τη μετάβαση σε βιώσιμα συστήματα διατροφής, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, φιλικές συσκευασίες και προγράμματα που στηρίζουν εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως.