Το τελευταίο μίλι διανύει πια, μετά από σαράντα χρόνια σκέψεων και εξαγγελιών, τρεις διαγωνισμούς και μία μαραθώνια διαπραγμάτευση με την Κομισιόν, το πρότζεκτ για το Θριάσιο Ι. Η επένδυση για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, που έχει ανέλθει στα 260 εκατομμύρια ευρώ, έχοντας κλείσει όλες τις αδειοδοτικές και εμπορικές εκκρεμότητες μέσα στο 2024, περνά στη φάση της ανάπτυξης εντός των επόμενων μηνών.
Αναδεικνύοντας τον βαθμό ωριμότητας που έχει φτάσει πια το πρότζεκτ, έχοντας περάσει βεβαίως από σαράντα κύματα από την πρώτη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης τον Νοέμβριο του 2018, στελέχη της αγοράς σχολιάζουν πως «αν δεν ξεκινήσει το 2025, δεν θα ξεκινήσει ποτέ». Επί του παρόντος, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις της «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Α.Ε.» με τεχνικές εταιρείες 7ης και 6ης τάξης, για την επιλογή του κατασκευαστή.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικώς το έργο είχε ανατεθεί στη ΜΕΤΚΑ (όμιλος Metlen), όμως η αλλαγή των συνθηκών στα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν από το «φρένο» της DG Comp στην αρχική παραχώρηση ως την έγκριση της τροποποιημένης σύμβασης τον Νοέμβριο του 2022, έφερε ναυάγιο. Επικρατέστερο σενάριο, πάντως, σήμερα είναι η κατασκευή να ανατεθεί σε έναν από τους υπόλοιπους τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους. Η σχετική ανακοίνωση αναμένεται το επόμενο διάστημα.
Η χρηματοδότηση της επένδυσης, που έχει ορίζοντα τετραετίας, για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων (αποθήκες, βοηθητικά κτήρια), επιφάνειας 265.000 τ.μ., θα γίνει με δανεισμό ύψους 200 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα 60 εκατ. ευρώ θα είναι ίδια κεφάλαια. Πριν λίγους μήνες, η ΘΕΚ Α.Ε. έκλεισε συμφωνία χρηματοδότησης με τον αμερικανικό χρηματοδοτικό οργανισμό DFC, που θα μπορούσε να καλύψει ακόμα και το σύνολο της επένδυσης για το Θριάσιο Ι, καθιστώντας πλέον το έργο στρατηγικού χαρακτήρα για την εφοδιαστική αλυσίδα στη Ανατολικής Μεσογείου.
Δεδομένου ότι για να λειτουργήσουν οι αποθήκες θα πρέπει να έχουν αναπτυχθεί στο σύνολό τους τα απαραίτητα δίκτυα και υποδομές εντός της έκτασης των 588 στρεμμάτων -ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ-, το ενδεχόμενο σταδιακής λειτουργίας των εγκαταστάσεων απομακρύνεται.
Goldair: Ενδιαφέρον για Γκόνο - Νέα επένδυση 20 εκατ. στον Ασπρόπυργο
Ο όμιλος Goldair έχοντας κατοχυρώσει τη θέση του στο μεγαλύτερο Logistics Park που θα δημιουργηθεί στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, συμμετέχοντας στο Θριάσιο Ι, κατέθεσε ακόμη αρχικό ενδιαφέρον για το επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλή στον σχετικό διαγωνισμό του PPF (ΤΑΙΠΕΔ). Πρόκειται για την παραχώρηση ακινήτου 450 στρ. στη θέση «Σπηλιές» για τουλάχιστον 35 χρόνια. Μία επένδυση που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ.
Ετοιμάζεται, ακόμη, να υποβάλλει αρχικό ενδιαφέρον για το εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης, στον διαγωνισμό που τρέχει επίσης το PPF, με την υποβολή να έχει οριστεί στις 16 Δεκεμβρίου -εφόσον δεν δοθεί νεότερη παράταση. Το πρότζεκτ για την αξιοποίηση της έκτασης των 672 στρ. της ΓΑΙΑΟΣΕ, με παραχώρηση για τουλάχιστον 30 έτη, εκτιμάται ότι θα φτάσει ως και τα 260 εκατ. ευρώ.
Όπως πρόσφατα είπε ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Κωνσταντίνος Κεσεντές, στο Growthfund Summit, το επενδυτικό ενδιαφέρον προδιαγράφεται έντονο. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των οικονομικών φορέων που θα κάνουν το αρχικό βήμα στον διαγωνισμό θα είναι ο ΟΛΘ και η OB Streem.
Πέρα από τους εν εξελίξει διαγωνισμούς, η Goldair Cargo προχωρά μια σεριά άλλων πρότζεκτ. Μέσα στο 2024, ολοκληρώθηκε η επέκταση του Logistics Park στον Ασπρόπυργο, κατασκευάζοντας επιπλέον 5.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων. Επίσης, ξεκίνησε η κατασκευή νέας εγκατάστασης logistics στην περιοχή του Ασπροπύργου, σε έκταση 50.000 τ.μ. Μια επένδυση που αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026. Προβλέπεται να διαθέτει και θαλάμους ελεγχόμενης θερμοκρασίας.
Εντωμεταξύ, η εταιρεία είναι αποφασισμένη να πάει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για την υπόθεση της πώλησης του 67% του λιμανιού του Βόλου στον ΟΛΘ, που εγκρίθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ, μετά την αναπομπή σε αυτή της υπόθεσης από το ΣτΕ. Η εκ νέου προσφυγή της κοινοπραξίας Goldair Cargo - Goldair Handling, που τερμάτισε δεύτερη με προσφορά, που τοποθετείται στα 25 εκατ. ευρώ, έναντι των 51 εκατ. ευρώ που πρόσφερε ο ΟΛΘ οδήγησε την τελική κρίση στο ΣτΕ εντός Ιανουαρίου