ΓΔ: 1396.81 -0.06% Τζίρος: 48.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:36:30 DATA
Φωτο: Shutterostock

Η «βεντέτα» που απειλεί να εκτροχιάσει δημόσια έργα

Η κόντρα με την GD Infrastrutture και τον Πρ. Εμφετζόγλου για τους άξονες Πάτρα - Πύργος και Άκτιο - Αμβρακία και η νομοθετική ρύθμιση του υπ. Υποδομών που σχεδιάζεται για να δοθεί τέλος στις καθυστερήσεις.

Σοβαρές παρενέργειες σε κρίσιμα έργα, που καθυστερούν επί χρόνια και η χώρα μας απειλείται με απώλεια κοινοτικών πόρων, έχει η σκληρή διαμάχη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του επιχειρηματία Πρόδρομου Εμφιετζόγλου που συνεργάζεται με την ιταλική κατασκευαστική εταιρεία GD Infrastrutture.

Αν και ο επιχειρηματίας δεν θέλει να δώσει προσωπικό τόνο στην κόντρα με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ο τελευταίος εμφανίζεται «να έχει πάρει προσωπικά» τις απανωτές προσφυγές, εξώδικα, δηλώσεις και ανακοινώσεις της πλευράς Εμφιετζόγλου. Πρώτα για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος και εσχάτως με τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία, δύο έργα που χρονίζουν χωρίς να υλοποιούνται.

Η GD Infrastrutture, που είχε υπογράψει δύο από τις οκτώ συμβάσεις για την κατασκευή του Πάτρα – Πύργος με βάση το μοντέλο της προηγούμενης κυβέρνησης, θεωρεί σοβαρό πλήγμα την απόφαση του κ. Καραμανλή για ακύρωση των οκτώ διαγωνισμών και ένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Ετοιμάζει, λοιπόν, προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στα ελληνικά δικαστήρια, ενώ πρόσφατα άνοιξε και άλλο μέτωπο με τον υπουργό Υποδομών. Την Παρασκευή έστειλε εξώδικο στο υπουργείο με το οποίο ζητάει να της ανατεθεί ο διαγωνισμός για την εργολαβία – σκούπα στον οδικό άξονα Ακτιο – Αμβρακία.

Το υπουργείο είχε αποφασίσει να ακυρώσει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό και να τον επαναπροκηρύξει. Η πλευρά Εμφιετζόγλου προσέφυγε στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) η οποία πράγματι εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία κακώς το υπουργείο ακύρωσε το διαγωνισμό με το συγκεκριμένο τρόπο. Τώρα το υπουργείο και η GD Infrastrutture δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο περιεχόμενο της απόφασης της ΑΕΠΠ.

Στο Υποδομών υποστηρίζουν πως η ΑΕΠΠ δεν απαγορεύει την ακύρωση του διαγωνισμού. Η άλλη πλευρά υποστηρίζει πως η απόφαση της ΑΕΠΠ επιβάλλει στο υπουργείο να της αναθέσει το έργο και γι’ αυτό έστειλε και το εξώδικο.

Σε μια περίοδο που τα δημόσια έργα βρίσκονται αντιμέτωπα με μεγάλες καθυστερήσεις η «βεντέτα» της GD Infrastrutture με το υπουργείο Υποδομών απειλεί να δημιουργήσει πρόσθετες εμπλοκές. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών ετοιμάζεται να εντάξει στο επικείμενο νομοσχέδιο με τις ρυθμίσεις για την εξυγίανση της αγοράς δημοσίων έργων και μια διάταξη που εκτιμάται πως μπορεί να αντιμετωπίσει οριστικά τη διαμάχη με τον ιταλικό όμιλο.

Θα προβλέπεται πως για να αναλάβει ένα δημόσιο έργο, μια τεχνική εταιρεία θα πρέπει να παρουσιάσει πιστοποιητικά καλής εκτέλεσης από προηγούμενες εργολαβίες. «Αρκετοί από τους «θορυβώδεις των κατασκευών δεν διαθέτουν τέτοια πιστοποιητικά σε επάρκεια», λένε στο υπουργείο. Μένει, πάντως, να αποδειχθεί πως θα προχωρήσει μια τέτοια ρύθμιση και πώς θα είναι αρκετά αποτελεσματική ώστε να περιοριστούν οι σοβαρές παρενέργειες από την πολύμηνη διαμάχη με την ιταλική εταιρεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η «μάχη» για επανεκκίνηση των έργων και ο «εμφύλιος» των κατασκευαστικών

Την ανάγκη να δοθεί τέλος στις προσφυγές που μπλοκάρουν τα έργα επισήμαναν ο Κ. Καραμανλής και κορυφαία στελέχη του κλάδου. Πώς θα κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα των έργων προϋπολογισμού 13 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρόνο και χρήμα ζητούν τα νέα έργα υποδομών: Το στοίχημα του υπ. Υποδομών

Νέο μείγμα πόρων αναζητεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς οι πόρτες του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν κλείσει. Αύξηση ΠΔΕ και στροφή σε ιδιωτικά κεφάλαια για να καλυφθούν οι ανάγκες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην εκκίνηση τρία μεγάλα έργα με συνολικό προϋπολογισμό 560 εκατ.

Στη Βουλή η σύμβαση για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα - Κακαβιά που θα ενώσει την Ιονία με την Εγνατία Οδό. Στο υπουργικό συμβούλιο δύο σημαντικά έργα ύδρευσης που είχαν τεθεί εκτός Ταμείου Ανάκαμψης.