ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Δεύτερος διαγωνισμός για το έργο ΣΔΙΤ που «χτυπούν» όλοι οι μεγάλοι

Προκηρύσσεται πάλι ο διαγωνισμός για φοιτητικές εστίες σε Κοζάνη, Καστοριά, Φλώρινα και Πτολεμαΐδα, προϋπολογισμού 105,34 εκατ. ευρώ. Ο πρώτος διαγωνισμός ματαιώθηκε παρά την ισχυρή συμμετοχή.

Προκήρυξη... déjà vu για τον διαγωνισμό του ΣΔΙΤ ανέγερσης φοιτητικών εστιών στη Δυτική Μακεδονία. Το έργο, προϋπολογισμού 105,34 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που προκηρύχθηκε αρχικά τον Δεκέμβριο του 2023, συγκεντρώνοντας ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, όλων των μεγάλων ομίλων αλλά και μεσαίων τεχνικών εταιρειών, δεν ευτύχησε στον πρώτο κύκλο. Έτσι, ματαιώθηκε και χθες βγήκε στον αέρα νέα προκήρυξη από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Υπενθυμίζεται ότι στις 16 Φεβρουαρίου 2024 συμμετείχαν στην πρώτη φάση του αρχικού διαγωνισμού πέντε μνηστήρες: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ, ΤΕΚΑΛ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. Σε κάθε περίπτωση, ένας ακόμη διαγωνισμός ΣΔΙΤ αντιμετώπισε εμπόδια, όπως έχει συμβεί και με άλλους, που είτε χρονίζουν, είτε κολλάνε στην υπογραφή με βασική αιτία τη μεγάλη γραφειοκρατία στο στάδιο του «κλειδώματος» της τραπεζικής χρηματοδότησης.

Εν προκειμένω, όμως, άλλαξαν ορισμένοι εκ των όρων του πρώτου διαγωνισμού, ώστε η σύμβαση να γίνει πιο ελκυστική.

Στόχος του έργου είναι να αποκτήσει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας φοιτητικές εστίες υψηλού επιπέδου για 750 φοιτητές, δημιουργώντας παράλληλα «κοινότητες» χωρίς σπουδαστές και καθηγητές να υποχρεούνται σε πολλές μετακινήσεις.

Σήμερα, τα 22 τμήματα που απαρτίζουν τις 7 σχολές του πανεπιστημίου, εντοπίζονται σε εγκαταστάσεις σε όλη την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με τη συντριπτική πλειοψηφία να βρίσκονται σε απόσταση από 2 ως και 3,6 χιλιόμετρα από το κέντρο κάθε πόλης. 

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας, αφού φοιτούν περίπου 18 χιλιάδες σπουδαστές και στελεχώνεται από εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό που αριθμεί περίπου 600 άτομα. 

Τι περιλαμβάνει το έργο

Ο ανάδοχος της σύμβασης σύμπραξης, προϋπολογισμού χωρίς ΦΠΑ 84,95 εκατ., θα αναλάβει τη μελέτη, χρηματοδότηση και ανέγερση φοιτητικών εστιών στις πανεπιστημιουπόλεις ΖΕΠ Κοζάνης και Καστοριάς, καθώς και σε Φλώρινα και Πτολεμαΐδα, ενώ έμεινε εκτός το συνεδριακό κέντρο που αρχικώς προβλεπόταν στην Κοζάνη.

Ιδιωτικός φορέας θα αναλάβει ακόμα τη συντήρηση και τεχνική διαχείριση των φοιτητικών εστιών για μέγιστο διάστημα 30 ετών, εκ των οποίων η κατασκευαστική περίοδος ορίζεται σε 3 έτη. 

Τα προτεινόμενα συγκροτήματα φοιτητικών εστιών θα περιλαμβάνουν χώρους μόνιμης διαμονής και φιλοξενίας φοιτητών και καθηγητών, χώρους υγιεινής και κοινόχρηστους χώρους,όπως καθιστικά, πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες και αναγνωστήρια. Ακόμη, φοιτητική λέσχη για τη σίτιση των φοιτητών, καθώς και κοινόχρηστους χώρους για μελέτη και ψυχαγωγία, πχ. βιβλιοθήκη ή coworking spaces. 

Ειδικότερα, στην Κοζάνη το συγκρότημα φοιτητικών εστιών προβλέπεται να έχει δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 350 ατόμων, με τη φοιτητική λέσχη να εξυπηρετεί καθημερινά 700-800 άτομα, ανεξαρτήτως εάν μένουν ή όχι εντός συγκροτήματος. Αντίστοιχα, στην Καστοριά οι φοιτητικές εστίες προορίζονται για φιλοξενία 150 ατόμων και η λέσχη για τη σίτιση 400 ατόμων καθημερινά.

Όσον αφορά στη Φλώρινα, προτείνεται συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 150 ατόμων και φοιτητική λέσχη δυναμικότητας 350 ατόμων. Τέλος, για την Πτολεμαΐδα προβλέπεται δυναμικότητα φιλοξενίας περίπου 100 ατόμων. Συνολικά, θα ανεγερθούν κύριοι χώροι 22.019 τ.μ. στις τέσσερις περιοχές, με το συνολικό εμβαδό των συγκροτημάτων να ανέρχεται σε 28.700 τ.μ. και περιβάλλοντες χώρους που θα ανέλθουν σε 33.920 τ.μ.

Σημειώνεται ότι το συνολικό εμβαδό του συνεδριακού χώρου που προβλεπόταν για την Κοζάνη στον πρώτο διαγωνισμό ήταν 6.652 τ.μ., με περιβάλλοντα χώρο 9.380 τ.μ. 

Θα πρέπει, βεβαίως, να φτιαχτούν τα απαραίτητα δίκτυα, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών, οδικών υποδομών, καθώς επίσης χώροι στάθμευσης και ηλεκτροφόρτισης, ποδηλατόδρομοι,αλλά και έργα πρασίνου σε κάθε συγκρότημα. Προβλέπεται, δε, στη προκήρυξη ότι ο σχεδιασμός θα πρέπει να γίνει βάσει των αρχών βιοκλιματικού σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ανανεώσιμης ενέργειας, δημιουργώντας κτήρια τουλάχιστον μηδενικής κατανάλωσης (Zero Energy Building). 

Ο διαγωνισμός διενεργείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, γεγονός που σημαίνει ότι στη β’ φάση θα οριστικοποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές, η διάρκεια της σύμβασης σύμπραξης και το ύψος των πληρωμών διαθεσιμότητας. Οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις συμμετοχής ως τις 6/9/2024.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

pyrkal
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλο το σχέδιο των 421 εκατ. ευρώ για το πάρκο 9 υπουργείων στον Υμηττό

Στην εκκίνηση ο διαγωνισμός για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ. Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη στην εφημερίδα της ΕΕ. Μεταφορά υπουργείων και άλλων φορέων, 80 στρέμματα πρασίνου και σύνδεση με το μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέσσερις ισχυροί των κατασκευών στη μάχη για οδικό ΣΔΙΤ 445 εκατ. ευρώ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ διεκδικούν το έργο «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα». Σκυτάλη από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχουν πάρει οι περιφερειακές οδικές συνδέσεις, με έργα 2,2 δισ. ευρώ.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβότερα θα γίνουν για τους χρήστες τα έργα που προχωρούν με ΣΔΙΤ

Νέο μοντέλο για συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, καθώς οι πληρωμές διαθεσιμότητας έχουν εξαντλήσει το δημοσιονομικό περιθώριο ως το 2029. Τέσσερα κτηριακά ΣΔΙΤ που ξεπερνούν τα 650 εκατ. ευρώ υπογράφονται μέσα στο 2024.
SDIT Genikis Grammateias Ypodomon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαλτώνουν για χρόνια οι διαγωνισμοί με ΣΔΙΤ για τα δημόσια κτήρια

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξη των διαγωνισμών για κτηριακά ΣΔΙΤ που αγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ δημιουργούν προβληματισμό. Αναζητείται νέα συνταγή για συμπράξεις με ιδιώτες που δεν θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρόνο και χρήμα ζητούν τα νέα έργα υποδομών: Το στοίχημα του υπ. Υποδομών

Νέο μείγμα πόρων αναζητεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς οι πόρτες του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν κλείσει. Αύξηση ΠΔΕ και στροφή σε ιδιωτικά κεφάλαια για να καλυφθούν οι ανάγκες.