ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα το δεύτερο τρίμηνο του έτους

H μέση τιμή καλαθιού αυξήθηκε οριακά, κατά 0,3% το α' εξάμηνο, ενώ η NielsenIQ διαπιστώνει ότι το δεύτερο τρίμηνο καταγράφεται μια αποπληθωριστική πορεία με μείωση 0,5%.

Αυξήθηκαν ο τζίρος και όγκος πωλήσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πορεία πτώσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αυξήθηκαν κατά 3,4%. Κι όπως επισημαίνει η εταιρεία ερευνών, «καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου», οι πωλήσεις των οποίων αναπτύχθηκαν με ρυθμό 3,6%.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αύξηση του όγκου των πωλήσεων «είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξη των ταχυκίνητων καταναλωτικών προιόντων». Και όχι η αύξηση των τιμών. Μάλιστα, ό όγκος αυξήθηκε κατά 3,3%, ενώ «η μέση τιμή καλαθιού αυξάνεται το πρώτο εξάμηνο του έτους οριακά μόνο κατά 0,3%».

Όπως σημειώνει η NielsenIQ, η αύξηση της μέσης τιμής περιορίζεται μήνα με τον μήνα. Αναφέρει μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «η εξαμηνιαία αύξηση προέρχεται μονάχα από το πρώτο τρίμηνο (+1,0% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023), ενώ το δεύτερο καταγράφεται μια αποπληθωριστική πορεία (-0,5%)».

Αναφορικά με την εξέλιξη των τιμών, «μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (1,2%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων έχουμε πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν».

Συγκεκριμένα, τα Προϊόντα Φροντίδας του Σπιτιού έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά 4,6%, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς κατά 3,2%. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τις κατηγορίες στις οποίες με ρυθμιστική παρέμβαση το υπουργείο Ανάπτυξης μείωσε κατά 30% τις παροχές των εταιρειών.

Η ιδιωτική ετικέτα κερδίζει έδαφος

Τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά για τα επώνυμα προιόντα, των οποίων οι τιμές αποκλιμακώνονται, ωστόσο το μερίδιο τους περιορίζεται στην αγορά.

Eιδικότερα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και φτάνοντας, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%.

Όπως παρατηρεί η NielsenIQ, στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «στο σύνολό τους παρουσίασαν αξιοσημείωτη μείωση της μέσης τιμής τους κατά 2%, με τους πωλούμενους όγκους αυτών να αυξάνονται κατά 6,7% και να κερδίζουν περισσότερο χώρο στο καλάθι του νοικοκυριού».

Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη επισήμανση αφορά κυρίως την Lidl, η οποία πρωταγωνιστεί στον ανταγωνισμό των τιμών, αναγκάζοντας και τις άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να ακολουθήσουν στην συγκεκριμένη κατηγορία προιόντων.

Με προσφορές τα 2/3 των πωλήσεων

Παράλληλα, η ένταση των προσφορών διατηρείται σε υψηλά επίπεδα –όπως και το 2023– και το 68,6% των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω κάποιου είδους προσφοράς.

Πάντως, όπως σημειώνει η εταιρεία, «στις κατηγορίες του μη τρόφιμου υπήρξε υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων, που πωλούνται υπό κάποιου είδους προωθητική ενέργεια». Γεγονός το οποίο οφείλεται στην υποχρεωτική μείωση των παροχών. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρέσινγκ από την κυβέρνηση στις πολυεθνικές για μειώσεις τιμών στα ράφια

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη ΔΙΜΕΑ ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ενώ η Κομισιόν ανταποκρίθηκε θετικά στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη. Σε ποια προϊόντα καταγράφονται ήδη μειώσεις τιμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα «χτυπήματα» από τη Lidl στις τιμές για να κερδίσει μερίδια αγοράς

Με «όπλο» τις συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς, στους οποίους η γερμανική αλυσίδα προσφέρει διέξοδο και για εξαγωγές, η Lidl μείωσε τον Μάιο τις τιμές περισσότερο από τον μέσο όρο της αγοράς.