ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Η «μάχη» των μεριδίων στο ηλεκτρικό ρεύμα και η σταθερή κυριαρχία της ΔΕΗ

Στην Ευρώπη, η γενιά των millenials έχει φέρει τα «πάνω κάτω» στην αγορά ρεύματος, καθώς μετακινείται μεταξύ προμηθευτών το 20-25% της συνολικής αγοράς. Στην Ελλάδα, η ΔΕΗ διατηρεί σταθερά μερίδιο άνω του 60%.

Δύσκολα αλλάζουν τα νοικοκυριά προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς το ποσοστό της αγοράς που συγκεντρώνει η ΔΕΗ παραμένει σταθερά υψηλό, κοντά στο 63%, αν και πρόκειται για τάση που εκτιμάται ότι θα αλλάξει με τη νέα γενιά των καταναλωτών.

Στην Ευρώπη, η γενιά των millenials, δηλαδή αυτοί που είναι γεννημένοι μεταξύ των ετών 1981-1996 έχει φέρει τα «πάνω κάτω» στην αγορά ρεύματος, όπου το ποσοστό των πελατών που μετακινείται μεταξύ προμηθευτών αφορά το 20-25% της συνολικής αγοράς.

Με χρήση της τεχνολογίας που προσφέρει στοιχεία κατανάλωσης ρεύματος στο κινητό τηλέφωνο και άμεση επαφή που έχουν με τους παρόχους μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι millenials αναπτύσσουν μια διαφορετική σχέση με τους προμηθευτές που μεταβάλλεται από τη μια στιγμή στην άλλη, σύμφωνα με έρευνες.

Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, που μάλλον «τεμπελιάζουν» όταν πρόκειται για την αναζήτηση καλύτερης προσφοράς και μένουν πιο «πιστοί» στις ίδιες εταιρείες ενέργειας, σε ένα φαινόμενο που είναι ιδιαίτερα εμφανές στην Ελλάδα. «Δύσκολα αλλάζει κάποιος εταιρεία στην Ελλάδα. Πρέπει κάποιο πρόβλημα να προκύψει, όπως ένας πολύ υψηλός λογαριασμός ή να δυσαρεστηθεί ο πελάτης από την εξυπηρέτηση πελατών», τονίζουν κύκλοι της αγοράς στο Business Daily.

«Σχεδόν όλοι οι καινούργιοι πελάτες μας προέρχονται από άλλον εναλλακτικό φορέα. Οι πιο πιστοί πελάτες της αγοράς είναι αυτοί της ΔΕΗ», προσθέτουν οι ίδιοι.

Σύμφωνα με στοιχεία από το μηνιαίο δελτίο ενέργειας του ΑΔΜΗΕ για τον Μάρτιο, η ΔΕΗ συγκεντρώνει με μεγάλη διαφορά το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς στους πελάτες χαμηλής τάσης που αφορά τις κατοικίες. Συγκεκριμένα, το μερίδιο της ΔΕΗ ανέρχεται στο 62,7% έναντι του ποσοστού 64,4% ένα χρόνο νωρίτερα και 65.4% τον Μάρτιο του 2022. Στη δεύτερη θέσης της κατάταξης βρίσκεται η Mytilineos με 9,2% και στην τρίτη η ΗΡΩΝ με 6,5%.

Με εκπτώσεις και προσφορές δίνουν αγώνα οι πάροχοι να πάρουν πελάτες από τη ΔΕΗ, συχνά προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από το πρώην μονοπώλιο. Σημειώνεται ότι στα οικιακά τιμολόγια της αγοράς που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η ΡΑΑΕΥ για τον Μάιο, οι τιμές ανά κιλοβατώρα που προσφέρει η ΔΕΗ είναι υψηλότερες από πολλούς άλλους στην αγορά.

Τα τελευταία χρόνια, η Mytilineos φαίνεται να είναι από τις κερδισμένες εταιρείες αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς στο 9,2% από 6,3% το 2022, όπως, επίσης, και η NRG που αύξησε το μερίδιο της στο 5,4% από 3,8% πριν από δύο χρόνια. Στον αντίποδα, το μερίδιο της Elpedison συρρικνώθηκε οριακά στο 4,8% από 5% το 2022. Σημειώνεται ότι το συνολικό μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ, σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, ανέρχεται στο 50,76% το 2024.

Εκπρόσωπος Φορτίου χαμηλής τάσηςΜερίδιο αγοράς
ΔΕΗ62,69%
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ9,16%
ΗΡΩΝ6,51%
ELPEDISON4,75%
NRG5,41%
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ2,92%
ΖΕΝΙΘ3,94%
VOLTERRA0,78%
VOLTON1,74%
ΔΕΗ_ΠΚΥ1,45%
ΕΛΙΝΟΙΛ0,13%
EUNICE TRAD0,14%
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ_ΠΚΥ0,09%
ΟΤΕ0,04%
ELPEDISON_ΠΚΥ0,07%
ΗΡΩΝ_ΠΚΥ0,07%
NRG_ΠΚΥ0,06%
ΕΛΤΑ0,03%
SOLAR ENERGY0,03%
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο λιγνίτης... ξαναχτυπά: Αύξηση παραγωγής και με τα κέρδη αφορολόγητα

Τον Μάιο, ο λιγνίτης είχε «σβήσει» για 18 ημέρες από την εγχώρια παραγωγή ενέργειας. Τώρα η συμμετοχή του εκτινάσσεται πάνω από το 10%, ενώ η κυβέρνηση δεν έχει επιβάλει φόρο στα κέρδη από παραγωγή με λιγνίτη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεύμα: Αρχίζουν οι «μάχες» για μερίδια, ρίχνουν τις χρεώσεις οι πάροχοι

Με ελκυστικές προσφορές μπλε και κίτρινων τιμολογίων, οι πάροχοι επιδιώκουν να αποσπάσουν μερίδια αγοράς από την κυρίαρχη ΔΕΗ. Εξαγορές και συγχωνεύσεις στον ορίζοντα για να ενισχυθούν τα μερίδια αγοράς.
revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται μεγάλη πτώση στα τιμολόγια του ρεύματος για τον Νοέμβριο

Κατά 23% υποχωρεί η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας στη χονδρική αγορά. Αν δεν έχουμε μεγάλη αύξηση τις επόμενες μέρες, η τιμή ανά κιλοβατώρα στα πράσινα τιμολόγια μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 11 λεπτά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ επενδύσεων άνω των 3 δισ. από τη ΔΕΗ στις ΑΠΕ και τα Βαλκάνια

Η ΔΕΗ ανακοινώνει ένα νέο ντιλ σχεδόν κάθε μήνα, δίνοντας έμφαση στην πράσινη ενέργεια και την περιοχή των Βαλκανίων. Διατηρεί σημαντική δύναμη πυρός μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του 2021.