Τη θέση του ότι η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε «λαχανόκηπο» της Ευρώπης, διατύπωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Σκρέκας και εγκαινιάζοντας σήμερα το εξαγωγικό hub της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου υπογράμμισε ότι η Ελλάδα παράγει, δημιουργεί και μπορεί να εξάγει. Ο κ Σκρέκας τόνισε ότι «εκείνο που λείπει είναι να οργανώσουμε την αγορά. Αυτό ακριβώς κάνετε και δίνετε διέξοδο σε Έλληνες αγρότες, γεωργούς και κτηνοτρόφους».
Συγχαίροντας την ΑΒ Βασιλόπουλος για το εξαγωγικό της hub, ο κ. Σκρέκας απεθυνόμενος στον brand president Νίκο Λαβίδα και τα άλλα στελέχη της λιανεμπορικής αλυσίδας είπε: «δείχνετε τον δρόμο για το πού πρέπει να πάει Ελλάδα, η οποία μπορεί να μετατραπεί στον "λαχανόκηπο" της Ευρώπης και οι Έλληνες να μείνουν στην ύπαιθρο καλλιεργώντας και παράγοντας τα εξαιρετικά και υψηλής ποιότητας προϊόντα».
Ο υπουργός Ανάπτυξης, προέτρεψε μάλιστα αυτό το εγχείρημα της ΑΒ Βασιλόπουλος που «τόλμησε» το βήμα του…εξαγωγέα, να συνδυάζεται και με συμβολαιακή γεωργία. Άμεση ήταν η απάντηση του κ. Λαβίδα, ο οποίος επισήμανε ότι η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση παραγωγών και συνεταιρισμών για συνεργασία, διευκρινίζοντας δε, ότι «σήμερα συνεργαζόμαστε με 20 παραγωγούς και συνεταιρισμούς».
Μάλιστα, όπως διευκρίνισε ο κ. Λαβίδας, από τους 20 παραγωγούς- συνεταιρισμούς που συνεργάζεται η ΑΒ Βασιλόπουλος, οι μισοί περίπου είναι από τη Βόρειο Ελλάδα, από την Κεντρική Μακεδονία, παραγωγοί ακτινιδίων, ροδάκινων και άλλων φρούτων, ζυμαρικών από το Κιλκίς, όπως και παραγωγοί οσπρίων από την Καστοριά και την Κοζάνη.
Το εξαγωγικό hub της «ΑΒ Βασιλόπουλος», εκτείνεται σε περίπου 2.000 τ.μ και είναι εγκατεστημένο στο κέντρο διανομής της εταιρείας, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης καταλαμβάνοντας 33.000 τ.μ σε 112 στρέμματα, με το κόστος της συνολικής επένδυσης στο 1 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να πραγματοποιούνται ετήσιες εξαγωγές-ξεκίνησαν τον τρέχοντα μήνα-άνω των 70.000-80.000 τόνων φρέσκων φρούτων και λαχανικών προς θυγατρικές της μητρικής της, Ahold Delhaize, στις αγορές των Τσεχία, Σερβία και Ρουμανία, ενώ σε δεύτερο χρόνο δεν αποκλείονται αυτές των Βελγίου και Ολλανδίας.
Μάλιστα, όπως διευκρινίστηκε, το προαναφερόμενο τονάζ θα ξεπερνά ουσιαστικά την ετήσια κατανάλωση στα εγχώρια καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος, που ξεπερνούν τα 600 πανελλαδικά-τα μισά είναι εταιρικά σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα franchising-και όπως γνωστοποίησε ο brand president της λιανεμπορικής αλυσίδας, πέραν των φρούτων και λαχανικών, αναπτύσσεται και ένα κωδικολόγιο superfresh (κρέατα, έτοιμα γεύματα), ενώ θα εξάγονται και τυποποιημένα προϊόντα (ζυμαρικά, όσπρια κτλ).
Το κέντρο διανομής της ΑΒ Βασιλόπουλος στη ΒΙΠΕ Σίνδου, διαθέτει επτά αποθήκες και απασχολεί 200 εργαζομένους και εξυπηρετεί καταστήματα από την Ορεστιάδα και την Κέρκυρα μέχρι τη Θεσσαλία (130 τον αριθμό) και είναι μία από τις τέσσερις τέτοιου τύπου εγκαταστάσεις που διαθέτει. Στο κέντρο διανομής της ΑΒ Βασιλόπουλος «φιλοξενούνται» περί τους 20.000 κωδικούς και η τροφοδοσία των καταστημάτων φτάνει τα 12 εκατομμύρια κιβώτια ετησίως.
Στόχος να φτάσει το μερίδιο αγοράς της και πάλι στο 20% την επόμενη 5ετία
Να ανακτήσει το χαμένο 5% μεριδίου αγοράς στην ελληνική αγορά και έτσι αυτό να διαμορφώνεται και πάλι στο 20%, στοχεύει στην επόμενη τριετία με πενταετία η ΑΒ Βασιλόπουλος και στην προσπάθεια αυτή τα εργαλεία, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, είναι η προβολή προς τα έξω της καλύτερης σχέσης ποιότητας-τιμής που διαθέτει, η μείωση των τιμών σε 3.000 κωδικούς, οι 1.000 κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας με χαμηλότερες τιμές, αλλά και οι συνεχείς προωθητικές ενέργειες. Μάλιστα, η εμπορική πολιτική της εταιρείας, ενισχύεται και με τις δωροεπιταγές των έξι ευρώ, ενώ υπάρχουν και οι προσφορές για τους πελάτες με την κάρτα πιστότητας ΑΒplus.
Σε ερώτηση για το πώς κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της λιανεμπορικής αλυσίδας το 2023, ο ίδιο τόνισε ότι στόχος είναι η επάνοδος στην κερδοφορία, με την επίσημη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το περσινό έτος, να αναμένεται τον Σεπτέμβριο.