ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:22:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πυρηνική ενέργεια και σε εμπορικά πλοία: Νέο σχέδιο για πράσινη μετάβαση

Νέα παγκόσμια ένωση ιδρύθηκε στο Λονδίνο για να προωθήσει τη χρήση πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία, καθώς ο κλάδος αναζητεί το καλύτερο καύσιμο για την πράσινη μετάβαση.

Ένα βήμα πιο κοντά στην υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας βρίσκεται η ναυτιλία, η οποία φαίνεται να οδεύει ολοταχώς προς τους αντιδραστήρες, υπό την πίεση να πετύχει φιλόδοξους πράσινους στόχους μέχρι το 2050.

Ανακοινώθηκε η σύσταση μιας νέας παγκόσμιας ένωσης (Nuclear Energy Maritime Organization - NEMO) με έδρα το Λονδίνο που θα στοχεύει στην ανάπτυξη λύσεων πυρηνικής ενέργειας για τον ναυτιλιακό τομέα.

Η ίδρυση της ένωσης πριν από λίγες ημέρες αποτελεί ισχυρή ένδειξη ότι η πυρηνική ενέργεια κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία, την στιγμή που υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τον βαθμό ανάπτυξης των υπόλοιπων καυσίμων που παράγουν μηδενικούς ρύπους.

Στα 11 ιδρυτικά μέλη της ένωσης συγκαταλέγονται ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Κορέας, όπως, επίσης, και κορυφαίοι νηογνώμονες, μεταξύ των οποίων είναι η Lloyd's Register, η Bureau Veritas και η RINA. 

Πρόκειται για εταιρείες που όχι μόνο πιστοποιούν ότι η ναυπήγηση ενός πλοίου συμμορφώνεται με τα σχετικά πρότυπα αλλά έχουν και συμβουλευτικό ρόλο σε επαφές με Έλληνες εφοπλιστές.

Σε ανακοίνωση της ένωσης, που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της το δεύτερο τρίμηνο του 2024, τονίζεται ότι θα παρέχεται εξειδικευμένη καθοδήγηση για την πυρηνική ενέργεια, ενώ θα προωθούνται «υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας, και περιβάλλοντος στην ανάπτυξη αυτού του εκκολαπτόμενου βιομηχανικού τομέα».

«Οι προηγμένες πυρηνικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται στη θάλασσα μπορούν να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, να ενισχύσουν την κοινωνική ευθύνη και να αυξήσουν την οικονομική ανταγωνιστικότητα. Η NEMO στοχεύει στην παροχή μιας πλατφόρμας για την δικτύωση των μελών της και τη διευκόλυνση μιας λειτουργικής σύνδεσης μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών με γνώμονα την προώθηση της ανάπτυξης και της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών», αναφέρει η ανακοίνωση.

Κυριαρχεί το LNG

Έως τώρα, οι εφοπλιστές δείχνουν μια σαφή προτίμηση στις παραγγελίες των νεότευκτων πλοίων με κινητήρες LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο).

Από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για το 2023, το 37,4% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων στηρίζεται στο LNG (916 πλοία), το 8,3% κάνουν χρήση της μεθανόλης (203 πλοία), ενώ πάνω από το 3% (379 πλοία) θα κάνουν χρήση άλλων εναλλακτικών καυσίμων συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου, του αιθανίου, των βιοκαυσίμων και της μπαταρίας/υβριδικής ώθησης, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Clarkson.

Η μεγάλη έλλειψη των υποδομών που θα υποστηρίξουν την πράσινη ενέργεια προβληματίζει έντονα την ναυτιλία, η οποία θα συναγωνίζεται άλλους μεταφορικούς τομείς όπως οι αεροπορικές εταιρείες για καύσιμα. Κατά συνέπεια, εξετάζεται όλο και περισσότερο η επιλογή της πυρηνικής ενέργειας.

Αν και αναγνωρίζονται οι κίνδυνοι με τη συγκεκριμένη ενέργεια, πολλοί στον κλάδο το θεωρούν δεδομένο ότι προς τα εκεί θα στραφεί η ναυτιλία.

Ο νηογνώμονας ABS ανήκει στις εταιρείες που υποστηρίζουν ανοιχτά την πυρηνική επιλογή, κάνοντας λόγο για πηγή ενέργειας που μπορεί να συμβάλλει σε μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία.

«Υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία αυτή τη στιγμή για τις μελλοντικές κυβερνήσεις να οδηγήσουν την ατζέντα με πρακτικά έργα παρέχοντας πραγματικές εφαρμογές προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας σε ένα κυβερνητικό ελεγχόμενο και ρυθμιζόμενο περιβάλλον», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος και CEO της ABS Christopher J. Wiernicki.

«Η αναπτυξιακή πορεία της πυρηνικής ενέργειας στη θάλασσα θα απαιτήσει μια συντονισμένη προσπάθεια δημόσιου-ιδιωτικού τομέα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Ως ένδειξη της πορείας που παίρνουν οι εξελίξεις, η ABS πρόσφατα ενέκρινε τον σχεδιασμό ενός πλωτού πυρηνικού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής που βασίζεται σε συμπαγείς αντιδραστήρες λιωμένου άλατος από την νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία Samsung Heavy Industries (SHI). Μεγάλες εταιρείες στη Κορέα, επίσης, εργάζονται για την ανάπτυξη πυρηνοκίνητων πλοίων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

energeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς ενεργειακής κρίσης οι τιμές ρεύματος με αυξήσεις «φωτιά»

Νέες μεγάλες αυξήσεις στην χονδρική αγορά ρεύματος τον Ιούνιο. Που οφείλεται το άλμα τιμών. Εξαντλούνται οι αντοχές παρόχων να απορροφούν τις αυξήσεις. Αμηχανία στην κυβέρνηση, ελπίζει σε αποκλιμάκωση το υπουργείο Ενέργειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γραφειοκρατία – δικαστήρια οι μεγάλοι «κόφτες» των πράσινων επενδύσεων

Την ανάγκη επιτάχυνσης των επενδύσεων σε δίκτυα, ΑΠΕ και αποθήκευση υπογραμμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε έκθεσή της για την Ελλάδα. Μεγάλο εμπόδιο οι μακροχρόνιες δικαστικές διαδικασίες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενεργειακές ευκαιρίες για την Ελλάδα προσφέρει η Βόρεια Αφρική

Αν και η στρατηγική της Ελλάδας παραμένει επικεντρωμένη στην Ευρώπη, όλο και περισσότερο στρέφεται προς χώρες όπως η Αίγυπτος, το Μαρόκο και η Αλγερία. Τι αναφέρει ο CEO της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αδύναμος κρίκος της ενέργειας τα αιολικά στις ακραίες συνθήκες καύσωνα

Υψηλές θερμοκρασίες και άπνοια ρίχνουν την απόδοση των χερσαίων τουρμπινών και υποχρεώνουν τον ΑΔΜΗΕ να ρίχνει στη «μάχη» τις μονάδες φυσικού αερίου και λιγνίτη. Καλύτερες αποδόσεις από τα φωτοβολταϊκά.
businessdaily-Fotovoltaika-Intrakat
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από την ηλιακή ως την πυρηνική ενέργεια: Πού θα επενδυθούν 2 τρισ. δολ.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα παραμείνουν και το 2024 στην πρώτη θέση των επενδύσεων, αλλά παράλληλα θα αυξηθούν σημαντικά οι επενδύσεις στην πυρηνική ενέργεια.