ΓΔ: 1384.6 1.31% Τζίρος: 100.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
Φωτο: Aris Oikonomou / SOOC

Νέα μέτρα για την ακρίβεια, πλαφόν στο κέρδος για το βρεφικό γάλα

Τέσσερα μέτρα τα οποία αφορούν έξι κατηγορίες προϊόντων, ανακοίνωσε ο υπ. Ανάπτυξης, τονίζοντας ότι βασικός στόχος είναι να υπάρξει «πλήρης προστασία των καταναλωτών».

Τη λήψη τεσσάρων βασικών μέτρων προκειμένου να παταχθεί η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών σε βασικά είδη, ανακοίνωσε ο υπ. Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να ανεχθεί την αισχροκέρδεια. 

Όπως σημείωσε ο κ. Σκρέκας, τα μέτρα είναι τα ακόλουθα: 

  • Μείωση παροχών προς τα σούπερ μάρκετ και διασφάλιση χαμηλότερων τιμών: Περιορισμός των συνολικών εκπτώσεων των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες
  • Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων: Απαγορεύεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για 3 μήνες. Αυτό αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς για προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τιμές επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες.
  • Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι: Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπεται πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρα, Το μέτρο αφορά νωπά λαχανικά και κρέατα.
  • Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα: Το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία και εμπορικού κέρδους 7%.

«Αυτό που κάνουμε είναι μια κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει: άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά στα ράφια, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται σε νέες μειωμένες τιμές, αποτρέπουμε την παραπλάνηση των καταναλωτών, αυστηροποιούμε, διευρύνουμε τις νέες τεχνολογίες για τον εντοπισμό της αισχροκέρδειας» πρόσθεσε ο κ. Σκρέκας.

Κάνοντας έναν απολογισμό για τους ελέγχους του 2023 είπε έγιναν συνολικά 25.000, επιβλήθηκαν 1865 πρόστιμα συνολικού ύψους 13.416.000 ευρώ «εντούτοις έχει διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη, Καταδικάζουμε αυτές τις αθέμιτες πρακτικές και δεν θα τις ανεχθούμε».

Κυρ. Μητσοτάκης: O πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός

Της εξειδίκευσης των μέτρων από τον υπ. Ανάπτυξης είχε προηγηθεί σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τόνισε ότι η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι μια μάχη διαρκής και στη μάχη αυτή αξιοποιούνται διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός.

Τόνισε ότι η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ και οι εντατικοί έλεγχοι οι οποίοι έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά, «κυρίως δύσκολοι έλεγχοι που αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το Καλάθι του Νοικοκυριού, μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς.

Ο πρωθυπουργός επεσήμανε: «Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά. Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί όπως θα εξειδικεύσει αργότερα και ο αρμόδιος υπουργός θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα».

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι σκοπός είναι με τα μέτρα αυτά να διορθωθούν κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Επεσήμανε ότι είναι κάτι που έχει αντιμετωπιστεί ήδη μέσα από μια σειρά μέτρων υποστήριξης των νέων οικογενειών και εξειδικευμένων πρωτοβουλιών και πρέπει τα μέτρα που θα ανακοινωθούν στη συνέχεια να τα δούμε στο πλαίσιο μιας συνολικής πολιτικής στήριξης της οικογένειας και ειδικά των νέων οικογενειών αντιλαμβανόμενοι πλήρως το μεγάλο οικονομικό βάρος που η απόκτηση ενός παιδιού συνεπάγεται για μία νέα οικογένεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς εορτών η αγορά ενόψει Πάσχα - Αισιοδοξία από τους εμπόρους

Σε ό,τι αφορά στο κόστος του τραπεζιού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλή πτήση τιμών στα σαρακοστιανά με μειώσεις που φθάνουν το 30%

Όπως προκύπτει από τις τιμοληψίες που έχουν πραγματοποιηθεί, από την πρώτη μέρα εφαρμογής του «Καλαθιού της Σαρακοστής» οι τιμές στην πλειονότητα των βασικών προϊόντων είναι χαμηλότερες ή ίσες με πέρυσι.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναβαθμίζεται το e-Καταναλωτής με στοιχεία και για ψηφιακά σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους, ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν περισσότερων κωδικών δεν σταματάει.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης «για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε "καθαρές" τιμές».