ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Επίσκεψη του πρωθυπουργού στο σούπερ μάρκετ

Μετά τις μειώσεις 5% στα σούπερ μάρκετ, έρχεται και κύμα προσφορών

Η αιφνιδιαστική επίσκεψη Μητσοτάκη σε σούπερ μάρκετ και η αγωνία της κυβέρνησης για τον πληθωρισμό των τροφίμων, που «έτρεξε» με σχεδόν διψήφιο ποσοστό των Οκτώβριο.

Την έντονη ανησυχία για τις κυβέρνησης για το κύμα ακρίβειας στα είδη διατροφής αντανακλά η αιφνιδιαστική επίσκεψη του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, χθες Σάββατο, σε σούπερ μάρκετ και η συνομιλία του με καταναλωτές. Ο πρωθυπουργός προβληματίζεται έντονα για τη διόγκωση του προβλήματος της ακρίβειας, η εξέλιξη του οποίου διέψευσε όσους αισιόδοξους έμειναν στην αγορά –εκτός από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης– που εκτιμούσαν πως ο πληθωρισμός των τροφίμων θα αποκλιμακωθεί. Το πρόβλημα ανέδειξε την Παρασκευή η ΕΛΣΤΑΤ, ανακοινώνοντας την αύξηση κατά 9,9% στις τιμές των ειδών διατροφής.

Έχει όμως ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός έδωσε έμφαση στη μείωση του 5%, η οποία καταδεικνύει και τα όρια της παρέμβασης που μπορεί να κάνει η κυβέρνηση στην αγορά. Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας δείχνει να είναι ικανοποιημένος από την εξέλιξη αυτής της πρωτοβουλίας. Και τούτο διότι στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου ήδη είναι 660 οι κωδικοί προϊόντων των οποίων η τιμή μειώνεται ή πρόκειται να μειωθεί στις επόμενες ημέρες κατά 5% και για 6 μήνες, ενώ έχουν δηλώσει συμμετοχή περισσότερες από 50 εταιρείες.

Και το χρονικό όριο εκτείνεται μέχρι τις 30 Νοεμβρίου. Δηλαδή, πλέον ο στόχος είναι 1.000 κωδικοί προϊόντων με μειωμένη τιμή, από 500 που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Κι από την άλλη πλευρά η επιβολή προστίμων σε δύο εκ των κορυφαίων πολυεθνικών ομίλων – με άλλους έξι υπό έλεγχο – έστειλε το μήνυμα στην επιχειρηματική κοινότητα, ότι όποιος σκοπεύει να κάνει ανατιμήσεις καλό είναι να το σκεφτεί τουλάχιστον δύο φορές.

Πάντως η ελπίδα του της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι μετά τις μειώσεις του 5% να «πέσουν» σε δεύτερο χρόνο και προσφορές. Και τούτο διότι –όπως έχει επισημάνει προσφάτως και το BD– η προσφορά είναι περίπου αναγκαία στις πωλήσεις. Η προσφορά στην παρούσα συγκυρία είναι το «οξυγόνο» στην πώληση των καταναλωτικών προϊόντων.  

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος ενισχύει στην παρούσα φάση δύο κατηγορίες προϊόντων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπου εξελίσσεται ένας εντυπωσιακός ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ –το μερίδιο της κατηγορίας ανέρχεται στο 26,2%, δηλαδή ένα στα τέσσερα προϊόντα που πωλούνται είναι ιδιωτικής ετικέτας - και τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι – κατά μέσο όρο – το 41% των πωλήσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ προέρχεται από τις προσφορές. Προσφορά διάρκειας δύο εβδομάδων σε ένα προϊόν πραγματοποιεί πωλήσεις οκτώ εβδομάδων. Και είναι ένα ποσοστό το οποίο συνεχώς αυξάνεται.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρέσινγκ από την κυβέρνηση στις πολυεθνικές για μειώσεις τιμών στα ράφια

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη ΔΙΜΕΑ ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ενώ η Κομισιόν ανταποκρίθηκε θετικά στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη. Σε ποια προϊόντα καταγράφονται ήδη μειώσεις τιμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.