ΓΔ: 1483.63 0.08% Τζίρος: 5.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:15:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Η Ελλάδα ουραγός στην θέσπιση αντικινήτρων κατά των ρυπογόνων οχημάτων

Την ίδια στιγμή που οι ευρωπαϊκές χώρες λαμβάνουν μέτρα κατά των ρυπογόνων αυτοκινήτων, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και καταγράφει κάθε χρόνο 2.900 πρόωρους θανάτους.

Καθώς η επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής επηρεάζει όλο και περισσότερο την ζώη μας προς το χειρότερο, όπως αποδείκνυουν και οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Αυστραλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνει όλα τα μέτρα για να υπερασπιστεί την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, βάζοντας τα ρυπογόνα αυτοκίνητα στο επίκεντρο.

Όλο και περισσότερες χώρες και φορείς θεσπίζουν αντικίνητρα για την χρήση των ρυπογόνων παλαιών αυτοκινήτων. Στη Βαρκελώνη αποφασίστηκε πως από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα παραμένει και πάλι ουραγός των εξελίξεων με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων να τονίζει σε ανακοίνωση του, πως η Ελλάδα, εν αντιθέσει με τις περιβαλλοντικές πολιτικές που λαμβάνει η Βαρκελώνη, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Η ανακοίνωση του Σύνδεσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ):

Η Βαρκελώνη παίρνει μέτρα κατά της ρύπανσης και απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων. Το 2020 ξεκινά δυναμικά για την πόλη της Βαρκελώνης, καθώς λήφθηκε η σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας.

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Δεν αποκλείεται, τόνισε ο δήμαρχος Ada Colou, να επιβληθεί επίσης καθημερινό τέλος εισόδου (congestion charge), όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.

Πρέπει παράλληλα να τονιστεί το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε ανεπίτρεπτα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ. Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kairos, kalokairi, zesti
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υψηλές τιμές θερμοκρασίας καταγράφηκαν τον Ιούνιο σε όλη την χώρα

Σύμφωνα με το δίκτυο 53 μετεωρολογικών σταθμών του meteo.gr του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), ο φετινός Ιούνιος χαρακτηρίστηκε από πολλές και συνεχόμενες ημέρες με μεγάλες θετικές αποκλίσεις θερμοκρασίας.
kairos, kalokairi, zesti
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάει για ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών ο φετινός Ιούνιος στην Ελλάδα

Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθυντής ερευνών του ΙΕΠΒΑ/ΕΑΑ, Δρ. Κώστας Λαγουβάρδος η πρώτη εκτίμηση είναι ότι ο Ιούνιος του 2024 «θα είναι ο πιο ζεστός σαν σύνολο από όλους όσους έχουμε δει».
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χ. Δούκας: Μέχρι το 2030 θέλουμε να παράγουμε καθαρή ενέργεια

«Για να μπορέσει ο δήμος να σχεδιάσει μια ενεργειακή πολιτική, χρειάζεται δομές, μηχανισμούς και εργαλεία. Η Ενεργειακή Κοινότητα αποτελεί το μέσο, για να παραχθεί καθαρή ενέργεια και να διανεμηθεί», ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων.