ΓΔ: 1408.05 0.13% Τζίρος: 65.91 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Pixabay

Ανανεωμένο το έντυπο για τις διαδικασίες ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών

H πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών - ΗΕΔ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτρέπει σε καταναλωτές και εμπόρους στα κράτη της Ε.Ε. να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές από συμβάσεις υπηρεσιών που συνάπτονται μέσω διαδικτύου.

Ένα νέο έντυπο για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις διαδικασίες ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών σχεδίασαν το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών - ΗΕΔ (Online Dispute Resolution - ODR) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτρέπει τόσο σε Ευρωπαίους καταναλωτές όσο και σε εμπόρους (προμηθευτές) που εδρεύουν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές που ανακύπτουν από συμβάσεις πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται μέσω διαδικτύου, ξεκίνησε τη λειτουργία της.

Μέσω της πλατφόρμας στην ιστοσελίδα https://webgate.ec.europa.eu/odr, ο καταναλωτής μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά την καταγγελία του και να συμφωνήσει με τον καταγγελλόμενο προμηθευτή ποιός από τους αναγνωρισμένους φορείς επίλυσης διαφορών θα αναλάβει την εξωδικαστική επίλυση της καταναλωτικής διαφοράς, η διεκπεραίωση της οποίας θα γίνεται εντός 90 ημερών από την παραλαβή του πλήρους φακέλου από τον φορέα εναλλακτικής επίλυσης. Στην Ελλάδα, η διαδικασία ηλεκτρονικής επίλυσης της διαφοράς γίνεται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Οι επιχειρήσεις που συνάπτουν συμβάσεις ηλεκτρονικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών γνωστοποιούν μέσα από τους διαδικτυακούς τόπους τους τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ΗΕΔ κατά τρόπο ευπρόσιτο για τους καταναλωτές, καθώς και τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου, ενώ υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας έχει ορισθεί ως εθνικό σημείο επαφής της Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (άρθρο 5β της υπ' αριθ. 70330οικ./2015 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ Β' 1421). Καταναλωτές και έμποροι μπορούν να απευθύνονται στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας για κάθε είδους απορία σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας και τη διαδικασία επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών για όλους τους εμπορικούς κλάδους γίνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» που αποτελεί αναγνωρισμένο φορέα εξωδικαστικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μνημόνιο Κατανόησης και Συνεργασίας θα υπογραφεί στη διασυνοριακή Πρέσπα

Η εκδήλωση, που φιλοξενεί ο Δήμος Πρεσπών, σηματοδοτεί τη δέσμευση των τοπικών αρχών για τη διασυνοριακή συνεργασία, για την προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη στη Λεκάνη των Πρεσπών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Παρουσίαση του έργου καταπολέμησης κουνουπιών στην ΕΕ

Όπως επισημαίνουν οι συνδιοργωτές του σεμιναρίου «μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, οι επόπτες δημόσιας υγείας συνέβαλαν σημαντικά στην εκρίζωση της ελονοσίας από την Ελλάδα».
klima
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μείωση 4% στις εκπομπές ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση το α' τρίμηνο

Το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι οικονομικοί τομείς που ευθύνονται για τις μεγαλύτερες μειώσεις σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου (-12,6%) και τα νοικοκυριά (-4,4%).