ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αυξήθηκαν 35% οι ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο το 2022

Για πρώτη φορά οι ψηφιακές συναλλαγές ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο, με τις περισσότερες να είναι «οικονομικές» και αποτέλεσαν σχεδόν τις μισές από αυτές που πραγματοποίησαν οι πολίτες τη χρονιά που πέρασε.

Νέα μεγάλη αύξηση κατέγραψαν οι ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο για το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» 772.128.757 φορές, καταγράφοντας αύξηση άνω του 35% σε σχέση με το 2021.

Ειδικότερα, οι ψηφιακές συναλλαγές των προηγούμενων ετών ανέρχονται σε:

  • 8,8 εκατομμύρια το 2018
  • 34 εκατομμύρια το 2019
  • 94 εκατομμύρια το 2020
  • 567 εκατομμύρια το 2021

Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:

  • οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ή web banking, και
  • οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Σημειώνεται ότι φέτος στις ψηφιακές συναλλαγές συνυπολογίζονται διακριτά και οι λεγόμενες ψηφιακές «οικονομικές» συναλλαγές. Πρόκειται για περιπτώσεις που ο πολίτης έχει πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες του οικονομικού τομέα εκτός προτύπου oAuth 2.0 (φορολογικές, τελωνειακές, πόθεν έσχες κλπ). Οι συγκεκριμένες συναλλαγές πλέον αποτυπώνονται αναλυτικότερα για την ακριβέστερη παρακολούθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας μας, μετά την αναβάθμιση των υποδομών και υπολογιστικών εργαλείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, που καθιστά τεχνικά ευχερή τον ακριβή υπολογισμό τους, και μετρήθηκαν στα 455 εκατομμύρια το 2022.

Αναλυτικά οι ψηφιακές συναλλαγές κατ’ έτος:

Όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης «η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο από το 2021 στο 2022 έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη αύξηση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια. Και, κυρίως, επιβεβαιώνει τη διαρκή ψηφιακή πρόοδο της χώρας από την ίδρυση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Κάθε ψηφιακή συναλλαγή είναι μια αναμονή σε ουρά που δεν έγινε. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 2022 κάθε πολίτης κατά μέσο όρο απέφυγε περισσότερες από 100 ουρές. Αυτό είναι το αποτύπωμα του ψηφιακού μετασχηματισμού στην καθημερινότητα των πολιτών. Αυτή είναι η εφαρμογή στην πράξη του οράματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κράτος σύγχρονο, ψηφιακό, φιλικό για τον πολίτη».

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος υπογράμμισε ότι «για μία ακόμα χρονιά έχουμε σημαντική αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο, με διακριτή κατηγοριοποίηση για την ακριβέστερη παρακολούθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Με όφελος την εξοικονόμηση χρόνου, κόστους και ενέργειας για τους πολίτες, σημαντική μείωση της περιττής γραφειοκρατίας και εξοικονόμηση πόρων για τη Διοίκηση. Υλοποιώντας τη στρατηγική του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ήδη κάναμε και θα συνεχίζουμε να κάνουμε ευκολότερη κάθε πτυχή της αλληλεπίδρασης πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην πρόσκληση για αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων ανταποκρίθηκαν 17 φορείς

Θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Υλοποίηση προγραμμάτων αναβάθμισης επιπέδου ψηφιακών δεξιοτήτων (upskilling) σε θέματα αξιοποίησης και διαχείρισης καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε λειτουργία η πλατφόρμα του εθνικού μητρώου ζώων συντροφιάς

Πρόσβαση στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν οι κτηνίατροι, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη της αρχικής εγγραφής κάθε ζώου συντροφιάς, καθώς και οι πολίτες μέσω των κωδικών Taxisnet. Οι πρώτες 7 υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες.
digital transformation-texnologia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τί είναι ο Οδηγός Ψηφιακής Προσβασιμότητας και πού μπορεί να βοηθήσει

Στόχος είναι να αναδειχθεί η σημασία της προσβασιμότητας, να ενδυναμωθεί η ευαισθητοποίηση και να ενθαρρυνθούν δράσεις για τη δημιουργία μιας πιο προσβάσιμης κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.