ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Έρχονται τα ψηφιακά ραντεβού στους Δήμους, πώς θα τα προγραμματίζετε

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης στοχεύει να διευκολύνει την παροχή υπηρεσιών και διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων από τους Δήμους.

Ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργία της πλατφόρμας myDimos.Live.gov.gr μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες των κατά τόπους δήμων.

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, και δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, λειτουργεί αρχικά για τον δήμο Χανίων και συγκεκριμένα παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού με τα στελέχη της υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ)- Πολεοδομία του Δήμου Χανίων ενώ πρόκειται να επεκταθεί και σε άλλες δημοτικές υπηρεσίες.

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε στο πρότυπο των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού myDeskLive, που ήδη εφαρμόζονται σε κομβικούς φορείς του Δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, το Υπουργείο Εξωτερικών, ο ΕΦΚΑ και το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι δέκα ακόμα δήμοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της πλατφόρμας και έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους για ένταξη σε αυτή.

Σύμφωνα με κοινό δελτίο Τύπου των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, στόχος είναι «η διευκόλυνση των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών και διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων από τους δήμους. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μείωση των φυσικών επισκέψεων, βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του προσωπικού και εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τους συναλλασσόμενους».

Οδηγίες χρήσης

Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι απλή. Αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myDimos.Live.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet. Στη συνέχεια, επιλέγει τον Δήμο και την αρμόδια υπηρεσία από όπου επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και κατόπιν καλείται να επιλέξει ανάμεσα στους διαθέσιμους τρόπους εξυπηρέτησης, μεταξύ των εξής επιλογών:

  • φυσική παρουσία
  • τηλεφωνική επικοινωνία ή
  • τηλεδιάσκεψη

Τέλος, ο πολίτης επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet δίνεται η δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού μέσω άλλου προσώπου. Σε περίπτωση εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη, κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο υπάλληλος ελέγχει την ταυτοπροσωπία του συναλλασσόμενου με επίδειξη του ταυτοποιητικού του εγγράφου και εν συνεχεία διεκπεραιώνει το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Για την ένταξη ενός δήμου στην πλατφόρμα απαιτείται αίτημα προς την διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Με γνώμονα τις οργανωτικές και λειτουργικές του ανάγκες, κάθε δήμος μπορεί να επιλέξει τους παρεχόμενους τρόπους εξυπηρέτησης των ραντεβού αλλά και να καθορίσει τις διοικητικές υποθέσεις πολιτών και επιχειρήσεων που θα μπορούν να προγραμματίζονται μέσω της πλατφόρμας. Η ένταξη κάθε δήμου που διαθέτει τα κατάλληλα τεχνικά μέσα στην πλατφόρμα myDimos.Live.gov.gr διαπιστώνεται με πράξη του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς επηρέασαν οι καθαρισμοί των οικοπέδων τις πυρκαγιές στην Αττική

Σε περιοχές που δεν είχαν γίνει δηλώσεις καθαρισμού οικοπέδων καταγράφηκαν στις αυτοψίες καμένες κατοικίες. Από τις 146 κατοικίες που χαρακτηρίστηκαν ακατάλληλες, το 80% δεν είχε δήλωση καθαρισμού των οικοπέδων τους.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας μέσω του gov.gr για 277 Δήμους

Μέσα από μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και να παραλάβουν την βεβαίωση στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς θα γίνει η αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δημοσίου προς τους πολίτες

Το νομοσχεδίου για την «Οργάνωση των σχέσεων Κράτους - πολίτη» θα εισάγει διατάξεις όπου εξασφαλίζεται ότι το Δημόσιο θα λειτουργεί με ενιαίο και ταχύτερο τρόπο, τόσο στις ψηφιακές υπηρεσίες του, όσο και στα σημεία φυσικής επαφής με τους πολίτες.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παροχή νέων υπηρεσιών από τα προξενεία για τους Έλληνες του εξωτερικού

Οι υπάλληλοι των προξενείων καταχωρούν απευθείας στο αναβαθμισμένο "Μητρώο Πολιτών" τις ληξιαρχικές πράξεις που υποδέχονται και στη συνέχεια οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν από το gov.gr το αντίστοιχο πιστοποιητικό.