ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Τι ισχύει με την επιστροφή των χρημάτων για τις ακυρωθείσες πτήσεις λόγω πανδημίας

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες ικανοποιούνται μέσω voucher προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Με αφορμή τα ερωτήματα και τις  καταγγελίες που έχει δεχτεί η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σχετικά με την ακύρωση των πτήσεων  λόγω της πανδημίας του COVID-19 και με τα αντίστοιχα αιτήματα επιστροφής χρημάτων των επιβατών να παραμένουν ανεκπλήρωτα, η ένωση με ανακοίνωσή της διευκρινίζει τα εξής:

Σύμφωνα με  διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα ‪25/2‬ έως και τις ‪30/9/2020‬, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ μήνες από την έκδοσή του.

Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία  ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι καταναλωτές μπορούν. Να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

SKY express: 30% έκπτωση στους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς

Η εταιρεία σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχώρησε και φέτος σε μία ουσιαστική κίνηση προσφοράς για την έμπρακτη στήριξη του έργου των εκπαιδευτικών λειτουργών της χώρας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκτοξεύτηκε η απώλεια αποσκευών στα αεροπορικά ταξίδια μετά την πανδημία

Σύμφωνα με τη Sita, πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής για τις αερομεταφορές, η ανάκαμψη του κλάδου έχει αυξήσει τις απώλειες αποσκευών στις 7,6 ανά 1.000 επιβάτες εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνδέονται με απευθείας αεροπορικές πτήσεις Αθήνα και Σαγκάη

Ο πρεσβευτής της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ υπογραμμίζει πως η πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα είναι πρόθυμη να διατηρήσει στενή επικοινωνία με τις ελληνικές εταιρείες και τους ιδιώτες για να τους παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια.