ΓΔ: 2079.94 1.28% Τζίρος: 142.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:17:34
Γυναίκα σε επαγγελματικό χώρο
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Υπ. Παιδείας και ActionAid: Υπογράφουν μνημόνιο για δράσεις στα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας και η ActionAid υπέγραψαν μνημόνιο για την ενίσχυση της συμπερίληψης, της ενεργού πολιτειότητας, του οικονομικού αλφαβητισμού και της ανθεκτικότητας των μαθητών στα ελληνικά σχολεία.

Το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και η ActionAid υπέγραψαν σήμερα μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την προώθηση της συμπερίληψης, της ανθεκτικότητας, του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού και την ενίσχυση της υπεύθυνης και ενεργής πολιτειότητας στα ελληνικά σχολεία.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η συμφωνία επισφραγίζει τη θεσμική συνεργασία ετών μεταξύ των δύο πλευρών, αναδεικνύοντας τη δέσμευση του υπουργείου για την ενδυνάμωση μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και το διαχρονικό έργο της ActionAid που συνδέει ελληνόφωνα σχολεία εντός και εκτός συνόρων.

Το νέο μνημόνιο, που ενισχύει την ήδη υπάρχουσα συνεργασία, υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, και τη γενική διευθύντρια της ActionAid στην Ελλάδα, Εύα Πολυζωγοπούλου, παρουσία στελεχών και εκπροσώπων και των δύο φορέων.

Η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι «η εκπαίδευση είναι ο χώρος όπου χτίζεται η κοινωνία του αύριο». Τόνισε επίσης τη σημασία της σύμπραξης με την ActionAid για την καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων ζωής στους μαθητές, καθώς και τη στήριξη των εκπαιδευτικών μέσα από βιωματικές δράσεις και συνεργασίες.

Από την πλευρά της, η Εύα Πολυζωγοπούλου χαρακτήρισε τη συνεργασία «κομβική», επισημαίνοντας ότι η εκπαίδευση καλείται να ανταποκριθεί σε νέες προκλήσεις και να διαμορφώσει πολίτες με ενσυναίσθηση, κριτική σκέψη και υπευθυνότητα. Υπογράμμισε τη συμβολή της ActionAid στην προστιθέμενη αξία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι πέντε στρατηγικοί άξονες του Μνημονίου

Το μνημόνιο επικεντρώνεται σε πέντε βασικούς άξονες:

- Ενεργός Πολιτειότητα: Περιλαμβάνει επιμορφώσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και δράσεις για την ενίσχυση της συμμετοχής των νέων στα κοινά, με έμφαση σε βιωματικές και συμμετοχικές μεθόδους, σύμφωνα με την προσέγγιση της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης.

- Συμπερίληψη μέσω του αθλητισμού: Εφαρμογή καινοτόμων μεθοδολογιών στα σχολεία που συνδυάζουν το ποδόσφαιρο με την εκπαίδευση σε αρχές όπως η ισότητα, ο σεβασμός και η δικαιοσύνη, ενισχύοντας παράλληλα δεξιότητες ψηφιακού εγγραμματισμού για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους.

- Οικονομικός Αλφαβητισμός / Χρηματοοικονομικός Εγγραμματισμός: Ανάπτυξη προγραμμάτων για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με στόχο τη σωστή διαχείριση πόρων, την υπεύθυνη λήψη αποφάσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, απαραίτητων για τους πολίτες του αύριο.

- Ανθεκτικότητα και ετοιμότητα για φυσικές καταστροφές: Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και δράσεων για την ενδυνάμωση των μαθητών απέναντι σε κρίσεις, με ειδικά σχεδιασμένους οδηγούς, δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων για παιδιά Δημοτικού.

- Ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ υπουργείου και οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών: Προώθηση της διατομεακής συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΑΙΘΑ, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άδεια σχολική τάξη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βορίζια: Ξανάνοιξαν τα σχολεία με παρουσία ψυχολόγων και κοιν. λειτουργών

Με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και στελέχη του Υπουργείου Παιδείας ξεκίνησαν ξανά τα μαθήματα στα Βορίζια Φαιστού, μία εβδομάδα μετά το τραγικό περιστατικό με δύο νεκρούς.
Γυναίκα σε επαγγελματικό χώρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σ. Ζαχαράκη: Συνεχής προσπάθεια για ισότιμη ένταξη όλων στην Ειδική Αγωγή

Η νέα σχολική χρονιά στην Ειδική Αγωγή ξεκίνησε με περισσότερα Τμήματα Ένταξης, προσλήψεις εκπαιδευτικών, βελτιώσεις στα ΚΕΔΑΣΥ και λειτουργία οκτώ νέων σχολείων, αν και παραμένουν προκλήσεις σε υποδομές και μετακινήσεις μαθητών.
Νέα Αριστερά εκδήλωση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα Αριστερά: Κατηγορίες για αυταρχισμό μετά το περιστατικό με το καρπούζι

Η Νέα Αριστερά κατηγορεί την κυβέρνηση για αυταρχισμό στην εκπαίδευση, με αφορμή τη διερεύνηση περιστατικού όπου μαθήτρια φορούσε σύμβολο υπέρ της Παλαιστίνης στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.