Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε σήμερα ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με τις διαδικασίες προσλήψεων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και στοιχεία για τον συνολικό αριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών στα ελληνικά σχολεία.
Σε απάντηση δημοσιεύματος του protagon.gr, το οποίο έκανε λόγο για έλλειψη 7.500 εκπαιδευτικών, το υπουργείο διευκρίνισε ότι «κατά την τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών αναμένεται να καλυφθούν τα εναπομείναντα λειτουργικά κενά, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι 7.500, όπως αναγράφεται στο δημοσίευμα».
Η τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τις αρχές Νοεμβρίου 2025, θα καλύψει τα εναπομείναντα κενά στα σχολεία. Το υπουργείο υπογραμμίζει ότι, σε συντονισμό με τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και το Υπουργείο Εσωτερικών, επιταχύνονται οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση αυτής της φάσης.
Επισημαίνεται ότι έχουν ολοκληρωθεί οι πράξεις ΕΣΠΑ που στήριζαν το ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, ενώ δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκλειστικά από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ. Πρόσθετη χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε μέσω τροπολογίας στη Βουλή από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να καλυφθούν προσλήψεις επιπλέον αναπληρωτών, ωρομισθίων εκπαιδευτικών και μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος myschool, στις 13.350 σχολικές μονάδες της χώρας υπηρετούν συνολικά 191.746 μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέρχεται σε 1.309.831.
Από το σύνολο των εκπαιδευτικών, 163.580 είναι μόνιμοι και 28.166 αναπληρωτές, με το ποσοστό των αναπληρωτών να διαμορφώνεται στο 14,7%.
Το υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με τους Περιφερειακούς Διευθυντές, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, παρακολουθεί στενά τις ανάγκες σε προσωπικό, με στόχο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων. Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται ο ακριβής αριθμός των λειτουργικών κενών που εξακολουθούν να υπάρχουν.