Με κέρδη που φτάνουν κοντά στο +20% τις τελευταίες 4 συνεδριάσεις και με ένα εντυπωσιακό +76% από την αρχή του έτους έναντι +31% του Γενικού Δείκτη, η μετοχή της Aegean κλέβει την παράσταση για να χρησιμοποιήσουμε ένα γνωστό χρηματιστηριακό κλισέ. Η ένταση και η ορμή της ανόδου έχουν εντυπωσιάσει πολλούς, ωστόσο η άνοδος αυτή έχει και μια πολύ πρακτική διάσταση που συνδέεται με τα warrants και την (τεράστια) κρατική βοήθεια που είχε λάβει η εταιρία για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Τα warrants είχε λάβει ως αντάλλαγμα το δημόσιο για τη διάθεση 120 εκατ. ευρώ στην εταιρεία και τα οποία η Aegean έχει δικαίωμα να τα επαναγοράσει ώστε να μην μετατραπούν σε μετοχές υπέρ του Δημοσίου. Ήδη στελέχη της Aegean έχουν δηλώσει την πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει στην επαναγορά των warrants που αντιστοιχούν στο 11,5% των μετοχών. Οι όροι χορήγησης των 120 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο ήταν τόσο ευνοϊκοί, που για να μπορέσει το κράτος να λάβει πίσω τα χρήματά του χωρίς απώλειες, θα πρέπει η μετοχή της Aegean να προσεγγίσει τα 15 ευρώ! Όσο χαμηλότερα από το επίπεδο των 15 ευρώ είναι η μετοχή τόσο μεγαλώνουν οι απώλειες για το Δημόσιο. Η τιμή εξαγοράς των warrants προσδιορίζεται με βάση τη σταθμισμένη τιμή των τελευταίων 60 ημερών μείον τα 3,2 ευρώ που ήταν η τιμή διάθεσης της αύξησης κεφαλαίου του 2021. Για παράδειγμα, αν η εταιρεία προχωρούσε σήμερα στην εξαγορά των warrants θα έπρεπε να καταβάλει περίπου 8 ευρώ (η σταθμισμένη τιμή) μείον 3,2 ευρώ την τιμή της αύξησης, δηλαδή 4,8 ευρώ ανά μετοχή. Δηλαδή καταβάλλοντας 50 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να διαγράψει τα 120 εκατ. ευρώ που έλαβε από το Δημόσιο και τον φορολογούμενο. Κάτι που δεν θα ακουγόταν καθόλου κομψό, δεδομένου ότι η εταιρεία πάει... σφαίρα και έχει ταμείο πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι λίγοι που εκτιμούν ότι η εκτόξευση της μετοχής συνδέεται με μια προσπάθεια η εξαγορά των warrants να γίνει σε μια υψηλότερη τιμή, ώστε η ζημιά του Δημοσίου να μην είναι προκλητική και να ανοίξουν κουβέντες και συζητήσεις περί σκανδάλου. Όπως σημειώσαμε, για να λάβει πίσω το Δημόσιο τα 120 εκατ. ευρώ που χορήγησε ως βοήθεια στην Aegean θα πρέπει η τιμή της μετοχής να ανέλθει στα 15 ευρώ! Διότι και στα 12 ευρώ να διαμορφωθεί η μέση τιμή, η τιμή άσκησης των warrants θα διαμορφωθεί στα 8,8 ευρώ ανά μετοχή και οι μέτοχοι της Aegean θα επιστρέψουν 91 εκατ. από τα 120 εκατ. ευρώ που έλαβαν!
-- Το επιχείρημα της εταιρείας είναι ότι η Aegean έλαβε τα κεφάλαια από το Δημόσιο ως μια μορφή αποζημίωσης για τη ζημιά που υπέστη από τα υγειονομικά μέτρα, άρα είναι εύλογο να μην πάρει πίσω το κράτος όλα τα χρήματα που έδωσε.
-- Υπενθυμίζουμε ότι η Aegean δεν επωφελήθηκε μόνο από τα 120 εκατ. της κρατικής ενίσχυσης. Η εταιρεία έλαβε επιπλέον 150 εκατ. ευρώ δάνειο, που δόθηκε με την εγγύηση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ενώ έκανε χρήση των κρατικών προγραμμάτων Αναστολή και Συν-Εργασία, εντάσσοντας στο πρώτο πρόγραμμα το 70% του ανθρώπινου δυναμικού της (για την περίοδο Απριλίου – Μάϊου 2020) και κατόπιν στο Συν – Εργασία το 55% με 70% των εργαζομένων της (Ιούνιος – Δεκέμβριος 2020), με το κράτος να πληρώνει τους μισθούς, και την εταιρεία να επιτυγχάνει μείωση δαπανών προσωπικού κατά 42%. Μάλιστα, η Aegean ήταν ακόμα πιο τυχερή, καθώς το πρόγραμμα Συν – Εργασία δεν είχε όριο μισθού στην κάλυψη επιτρέποντας στην εταιρεία να εντάξει τους υψηλά αμειβόμενους πιλότους και μηχανικούς αεροσκαφών στο πρόγραμμα.
-- Μετά τα πολλά μπρος πίσω και τις ατελείωτες συζητήσεις των εμπλεκόμενων πλευρών φαίνεται ότι σύντομα θα έχουμε λευκό καπνό για το deal της Aegean Baltic Bank. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, οι δυο βασικές εμπλεκόμενες πλευρές, Μυστακίδης και Τσάκος, βρίσκονται ένα βήμα πριν τη συμφωνία και πολύ σύντομα θα έχουμε τις σχετικές λεπτομέρειες.
-- Σύννεφα φαίνεται πως έχουν μαζευτεί στις σχέσεις κυβέρνησης (τέως κυβέρνησης πλέον) με γνωστό αλλοδαπό επιχειρηματία ο οποίος τρέφει μεγάλη αγάπη για τη χώρα μας και τα τελευταία χρόνια έχει εμπλοκή σε πολλές επιχειρηματικές κινήσεις ενώ φαίνεται ότι θα εμπλακεί και άλλες. Τι ακριβώς έχει γίνει και έχει βαρύνει το κλίμα δεν είναι γνωστό, ωστόσο φαίνεται ότι οι κινήσεις του επιχειρηματία δεν συμβάδισαν με κάποιες ευρύτερες προτεραιότητες. Τώρα γιατί οι κινήσεις ενός επιχειρηματία, Έλληνα ή αλλοδαπού, θα έπρεπε να εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που να απασχολεί μια κυβέρνηση είναι ένα θέμα.
-- Το πράσινο φως έδωσε πρόσφατα η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς σε μια μίνι - εξαγορά στον χώρο των χρηματιστηριακών εταιρειών, ωστόσο στην αγορά οι φήμες σχετικά με το πόθεν έσχες των αγοραστών της χρηματιστηριακής δίνουν και παίρνουν. Η λογική λέει πως οι έλεγχοι που έγιναν από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς θα ήταν ενδελεχείς και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, οπότε τα σχόλια ίσως εκπορεύονται από ...ζηλιάρηδες ανταγωνιστές.
-- Ένα δύσκολο καλοκαίρι αναμένει όσους θα πετάξουν από και προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος φέτος το καλοκαίρι. Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας φαίνεται να φτάνει για άλλη μία φορά στα όρια του μετά την ανάπαυλα της πανδημίας. Μπορεί το πρόβλημα της επέκτασης να ξεπεράστηκε σε ό,τι αφορά τα γκισέ χάρη στην τεχνολογία, καθώς οι περισσότεροι πλέον κάνουν χρήση του ηλεκτρονικού check in. Μπορεί επίσης να βρέθηκε λύση και για τον συνωστισμό έξω από τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις με τις μπάρες που θα μπουν για τα αυτοκίνητα τις επόμενες ημέρες, όμως άλυτο παραμένει το πρόβλημα με τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό των αεροσκαφών που θα προσγειώνονται και θα απογειώνονται τους θερινούς μήνες. Ήδη αρκετές πτήσεις με προορισμό την Αθήνα αναχωρούν με καθυστέρηση εξαιτίας της πυκνής κίνησης πάνω από το αεροδρόμιο. Και είμαστε ακόμη στον Μάιο…
-- Και μία και πιάσαμε τις εναέριες μετακινήσεις πέρα, από τις αεροπορικές εταιρείες κατακόρυφη άνοδο έχουμε και στις πτήσεις των lear jet και των ελικοπτέρων, κυρίως από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας προς δημοφιλείς προορισμούς αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία. Σε ερώτηση για το πώς θα προσεγγίζουν οι επισκέπτες το νέο ξενοδοχείο που σχεδιάζεται στους Πεταλιούς, κορυφαίο στέλεχος της Grivalia δεν έδειξε να ανησυχεί, φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση του Amanzoe κοντά στο Πόρτο Χέλι. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το 70% των πελατών του προσεγγίζει το ξενοδοχείο με ελικόπτερο, στις περισσότερες περιπτώσεις από το Ελ. Βενιζέλος, με την πτήση να είναι μόλις 22 λεπτά.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.