Αρκετή συζήτηση γίνεται στους κύκλους της αγοράς για την Aegean και τα warrants του Δημοσίου, δηλαδή αν θα χρειασθεί, από τον Ιούλιο και μετά, να βάλει η εταιρεία το χέρι στο ταμείο της για να πληρώσει, ώστε να τα αποκτήσει η ίδια και να μην χρειασθεί να εκδοθούν 10.369.217 μετοχές (11,5% του μετοχικού κεφαλαίου) υπέρ του κράτους. Τι θα πλήρωνε σε αυτή την περίπτωση η Aegean; Τη μέση χρηματιστηριακή τιμή των προηγούμενων 60 ημερών μείον 3,2 ευρώ, που είναι η τιμή έκδοσης των νέων μετοχών της τελευταίας αύξησης κεφαλαίου. Αν παίρναμε σαν βάση τη χθεσινή τιμή κλεισίματος των 7,6 ευρώ και αφαιρούσαμε τα 3,2 ευρώ, η Aegean θα πλήρωνε 4,4 ευρώ για κάθε warrant, δηλαδή συνολικά 45,6 εκατ. ευρώ. Με αυτό το ποσό, θα «έσβηνε» την υποχρέωση για τα 120 εκατ. ευρώ που πήρε από το Δημόσιο, κερδίζοντας 74,4 εκατ. ευρώ. Μάλλον αυτό είναι το καλύτερο deal που έχει πετύχει στη διαδρομή του ο Ευ. Βασιλάκης.
-- Κρίσιμη σημείωση: το Δημόσιο, προφανώς δεν έχει λόγο να βιαστεί να ζητήσει τη μετατροπή των warrants, αφού έχει περιθώριο έως και τρία χρόνια να το κάνει, βάσει του νόμου, και θα μπορούσε να περιμένει ότι η μετοχή θα φτάσει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε να πάρει πίσω μεγαλύτερο μέρος από τα 120 εκατ., ή και όλα. Βέβαια, αυτό είναι μια θεωρητική συζήτηση, αφού για να πάρει πίσω 120 εκατ. το Δημόσιο η μετοχή θα πρέπει να πλησιάσει τα 15 ευρώ, «διπλώνοντας» σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
-- Ενα ασυνήθιστο αίτημα υπέβαλε η πλευρά του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου κατά τη χθεσινή συνέλευση της MIG. Όπως είναι γνωστό, ο εφοπλιστής ζήτησε την αναβολή της χθεσινής συνέλευσης της MIG για τις 3 Μαρτίου, ημέρα Παρασκευή, ασκώντας το δικαίωμα που του δίνει ο νόμος καθώς είναι κάτοχος άνω του 5% του μετοχικού κεφαλαίου. Η νέα συνέλευση ορίστηκε για τις 11.00 το πρωί, όπως η αναβληθείσα. Τότε ο κ. Ηλιόπουλος παρακάλεσε το διοικητικό συμβούλιο της MIG να οριστεί η συνέλευση στις έξι το απόγευμα ώστε να παραστεί και η κόρη του.
-- Ο νομικός σύμβουλος της MIG διευκρίνισε πως η ημερομηνία ορίζεται από τον μέτοχο που υποβάλει το αίτημα, αλλά η ώρα καθορίζεται από τη διοίκηση της MIG και παρέπεμψε την πρόταση στο προεδρείο. Η διοίκηση της MIG έκανε μια μίνι σύσκεψη και αποφάσισε να κάνει δεκτό το αίτημα του κ. Ηλιόπουλου. Όπως είπε ο πρόεδρος της MIG, Πέτρος Kατσούλας, «αν και είναι Παρασκευή απόγευμα θα κάνουμε τότε τη συνέλευση».
-- Η Δέσποινα Ηλιοπούλου εμφανίζεται να ελέγχει μέσω της Ratio Holdings το 5,48% της MIG αλλά δεν είχε εμφανιστεί στη συνέλευση της 6ης Φεβρουαρίου, ούτε και στη χθεσινή συνέλευση. Θα κάνει το ντεμπούτο της στις 3 Μαρτίου.
-- Σήμερα στην ΕΧΑΕ θα πραγματοποιηθεί η ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών από τη διοίκηση του Τιτάνα σχετικά με τις επιδόσεις του ομίλου το 2022, αλλά και τις προοπτικές του 2023. Η μετοχή της εταιρείας έχει αφυπνιστεί και είναι κοντά στο υψηλό δωδεκαμήνου. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της διοίκησης, ΗΠΑ και ΝΑ Ευρώπη κινούνται ανοδικά, ενώ πολλά υποσχόμενη είναι και η αγορά της Αιγύπτου. Τώρα στο κάδρο μπήκε με δραματικό τρόπο και η αγορά της Τουρκίας με τις τεράστιες ανάγκες ανοικοδόμησης που δημιουργούνται από τον καταστροφικό σεισμό. Ο όμιλος διατηρεί μονάδα παραγωγής τσιμέντου στο Tokat στη Βόρεια Τουρκία.
-- Κάθε ημέρα που περνάει βελτιώνονται οι προοπτικές για τις δουλειές της Mytilineos στον τομέα της άμυνας (μέσω της πρώην ΜΕΤΚΑ). Ήδη από τον Οκτώβριο είχε γίνει γνωστό με δημοσίευμα της γερμανικής Welt ότι η κατασκευάστρια των αρμάτων μάχης Leopard, Krauss-Maffei Wegmann (KMW) συζητούσε με την ελληνική εταιρεία για τη συμμετοχή της στην παραγωγή των Leopard 1A5 και Leopard 2 και ειδικότερα για την κατασκευή του σκάφους των αρμάτων. Από τότε, πέραν της απόφασης των Γερμανών να ενισχύσουν με 100 άρματα τις δικές τους δυνάμεις, επισημοποιήθηκαν και οι αποφάσεις των χωρών του NATO να στείλουν Leopard στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα η ζήτησή τους να έχει εκτοξευθεί στα ύψη, χωρίς ακόμη να είναι γνωστό πόσα άρματα θα πρέπει να παραχθούν τα επόμενα χρόνια. Έτσι, θεωρείται βέβαιο ότι η μονάδα της ΜΕΤΚΑ στον Βόλο θα χρειαστεί να αυξήσει σημαντικά την παραγωγική της δυναμικότητα για να ανταπεξέλθει στις νέες ανάγκες. Περισσότερα θα ξέρουμε όταν οριστικοποιηθεί το βιβλίο παραγγελιών και ο προγραμματισμός της παραγωγής.
-- Μετά το εντελώς ακατανόητο ράλι των προηγούμενων ημερών, η μετοχή της Attica Bank κλείδωσε χθες στο limit down, ενώ η Επιτροπή Κεφαλαιαγορά «ξεσκονίζει» τις συναλλαγές που έγιναν στη μετοχή μέσω πέντε χρηματιστηριακών εταιρειών. Ακόμη και με αυτό το -30%, η τράπεζα είναι 36η σε κεφαλαιοποίηση στο ΧΑ, με 335 εκατ. ευρώ, κάτι που είναι πολύ δύσκολο να δικαιολογηθεί από τα θεμελιώδη στοιχεία. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επικρίθηκε από πολλούς για το γεγονός ότι δεν αποφάσισε την αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής, όπου είναι προφανές ότι κάποιοι έκαναν περίεργες κερδοσκοπικές κινήσεις, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι μόλις 2% των μετοχών βρίσκονται σε ελεύθερη διασπορά. Στην Επιτροπή, πάντως, θεωρούν ότι έχουν κινηθεί όπως ακριβώς προβλέπει η νομοθεσία, ασκώντας ορθά τις αρμοδιότητές τους. Εδώ και ένα μήνα, όταν παρατηρήθηκε αύξηση των συναλλαγών, λένε, η Επιτροπή έστειλε επιστολή στη διοίκηση της τράπεζας και ζήτησε να ενημερωθεί για ενδεχόμενες εταιρικές εξελίξεις που δεν έχουν γνωστοποιηθεί και πιθανόν να δικαιολογούσαν την κινητικότητα της μετοχής. Η Επιτροπή, όπως λένε οι ίδιες πηγές, νομιμοποιείται να αποφασίσει την αναστολή διαπραγμάτευσης μιας μετοχής για την προστασία του επενδυτικού κοινού και κυρίως όταν υπάρχει κάποια ασύμμετρη πληροφόρηση, ενώ το γεγονός ότι μια μετοχή έχει μεγάλες διακυμάνσεις δεν αποτελεί από μόνο του λόγο αναστολής της διαπραγμάτευσης. Να δούμε τώρα αν θα βγάλουν κάποιο… λαβράκι οι έλεγχοι στους κωδικούς.
-- Αύριο συζητείται στο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά η νέα διοίκηση υπό την Onex έχει ήδη θέσει σε λειτουργία το εμπορικό κομμάτι των ναυπηγείων. Αυτή την περίοδο βρίσκονται στα ναυπηγεία για επισκευή τέσσερα πλοία και εργάζεται προσωπικό 400 ατόμων. Στην πλήρη δυναμικότητά τους, τα ναυπηγεία θα μπορούν να επισκευάζουν ταυτόχρονα 10 – 12 πλοία, ενώ το αναπτυξιακό πλάνο προβλέπει ότι το 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σε 200 πλοία. Για το στρατιωτικό κομμάτι των ναυπηγείων, ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα μνημόνια συνεργασίας που υπέγραψαν χθες οκτώ ελληνικές εταιρείες με την ιταλική Fincantieri, που θα έχει την ευθύνη αυτού του τομέα και διεκδικεί το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού με βελτιωμένη προσφορά που θα κατατεθεί σύντομα. Ανεξάρτητα, όμως, από το αν θα αναλάβει τελικά η Fincantieri τις κορβέτες για να κατασκευαστούν οι δύο από τις τρεις στην Ελευσίνα, η χθεσινή συμφωνία αποτελεί ένα βήμα για τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος εταιρειών, που θα μπορεί να υποστηρίξει έργα στον αμυντικό τομέα.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.