- Δεν είναι ένας, ούτε δύο, ούτε τρεις… Είναι 285 οι απόφοιτοι των Αρσακείων Σχολείων που υπέγραψαν επιστολή καταγγελίας προς την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, στην οποία κάνουν λόγο για σεξουαλικές, ψυχολογικές ή και λεκτικές προσβολές που έχουν υποστεί μαθητές και μαθήτριες από συγκεκριμένους καθηγητές και καθηγήτριες των Αρσακείων στο διάστημα 1994 – 2018.
- Έτσι, θα περίμενε κανείς μια κάποια ευαισθησία της Φιλεκπαιδευτικής ώστε να διερευνηθούν οι καταγγελίες με σεβασμό και ενδιαφέρον προς όλους αυτούς τους αποφοίτους των σχολείων των οποίων έχει την ευθύνη και να γίνει μια σε βάθος έρευνα. Ωστόσο, αυτό που είδαμε ήταν έναν μαινόμενο Γιώργο Μπαμπινιώτη να καταθέτει αίτημα στον Εισαγγελέα «να κληθούν ένας προς έναν οι 285 απόφοιτοι των Αρσακείων Σχολείων που υπογράφουν την επίμαχη ανακοίνωση που διοχετεύθηκε στα ΜΜΕ προκειμένου να συγκεκριμενοποιήσουν τις καταγγελίες τους για να διερευνηθούν αυτές αρμοδίως από την Εισαγγελία Αθηνών», ύφος που μόνο ευαισθησία δεν μεταδίδει. Αν ήταν στο χέρι του εθνικού μας γλωσσολόγου φοβάμαι πως θα υποδεχόταν τους 285 με μια βέργα στο χέρι.
- Είναι η δεύτερη ιδιωτικοποίηση επί ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών βάζουν βέτο, θεωρώντας το τίμημα εξαιρετικά χαμηλό, γεγονός σχεδόν κωμικό δεδομένου ότι αφορά ένα κόμμα που για χρόνια κατηγορούσε τους πάντες για ξεπούλημα. Όπως παρουσίασε αναλυτικά το Business Daily την προηγούμενη Δευτέρα για την παραχώρηση σε ιδιώτες (Goldair Cargo) του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, η Κομισιόν αποφάσισε να την εγκρίνει, μόνον εφόσον διπλασιαστεί το τίμημα. Σύμφωνα με την επιστολή, θα πρέπει η ελάχιστη εγγυημένη ετήσια πληρωμή από τους ιδιώτες να αυξηθεί από 350.000 που είχε συμφωνηθεί σε 700.000 ευρώ με τιμές 2017, να γίνει αύξηση του αρχικού τιμήματος για την παραχώρηση από 10 σε 20 εκατ. ευρώ και να αυξηθεί το ποσοστό επί του τζίρου που είχε συμφωνηθεί να καταβάλλεται κάθε χρόνο, από 2.51% σε 5.00% των εσόδων κάθε χρόνο.
- Είχε προηγηθεί άλλη μια «ηρωική» συμφωνία επί ΣΥΡΙΖΑ για την επέκταση της παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έναντι 485 εκατ. ευρώ, την οποία μπλόκαρε η Κομισιόν ζητώντας ως ελάχιστο τίμημα για την έγκριση της συναλλαγής τα 1,1 δισ. ευρώ.
- Ωστόσο οι περιπτώσεις του Θριασίου και του Αεροδρομίου ωχριούν μπροστά στην ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, όπου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε το ακατόρθωτο: την πρώτη ιδιωτικοποίηση με επιστρεφόμενο τίμημα! Η κοινοπραξία ευρωπαϊκών εταιρειών που αγόρασε τον ΔΕΣΦΑ δέσμευσε το 2018 για τη συναλλαγή μετρητά 185 εκατ. ευρώ και ήδη έχει πάρει πίσω 172,8 εκατ. ευρώ στα μέσα του 2020 ως επιστροφή κεφαλαίου και μέρισμα.
- Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο νέος κύκλος επεισοδίων στο σίριαλ της Ελλάκτωρ, με την πλευρά των Μπάκου – Καϋμενάκη να περνά στην αντεπίθεση, επιχειρώντας να αλλάξει ξανά τη διοίκηση της εταιρείας και ζητώντας, παράλληλα, διαχειριστικό έλεγχο σε βάθος 10ετίας. Το αίτημα που κατέθεσαν προκάλεσε την απαξιωτική απάντηση των Ολλανδών, με πηγές κοντά στην ολλανδική εταιρία να κάνουν λόγο για «επικίνδυνες αστειότητες που δείχνουν ότι αντιμετωπίζουν την εταιρεία χωρίς κανένα σεβασμό στις ανάγκες της», απάντηση που προκάλεσε την ανάλογη αντίδραση των Μπάκου – Καϋμενάκη, υπογραμμίζοντας ότι «επικίνδυνη αστειότητα είναι να ανατίθεται η διοίκηση της Ελλάκτωρ σε κάποιον που ένα μήνα πριν ενεργούσε ώστε να αποκλειστεί η Άκτωρ από τον διαγωνισμό της Εγνατίας».
- Περιττό να σημειώσουμε ότι τέτοια κατάσταση δεν είναι βιώσιμη, ειδικά σε μια εταιρία που αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά και δομικά προβλήματα και για την επιβίωσή της απαιτείται αξιόπιστο σχέδιο, ισχυρή διοικητική δομή, συμφωνία των μετόχων, γενναίες αποφάσεις και πολλά εκατομμύρια κεφαλαιακής ενίσχυσης.
- Ούτε τον Φεβρουάριο, παρότι είχε αναλάβει δημόσια σχετική δέσμευση, εδέησε η διοίκηση της MLS Πληροφορική να δημοσιεύσει τις λογιστικές καταστάσεις του 2019. Και ενώ οι ομολογιούχοι παραμένουν στο σκοτάδι για την οικονομική κατάσταση της εισηγμένης, έχουν αρχίσει «διαρροές» από την πλευρά της διοίκησης της εταιρείας περί νέας σύγκλησης γενικών συνελεύσεων των ομολογιούχων, αυτή την φορά μέσω τηλεδιάσκεψης, ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή και να υπάρξει απαρτία για να ληφθούν αποφάσεις. Η διοίκηση θέλει να προτείνει… για ορεκτικό στους ομολογιούχους μια επιμήκυνση της διάρκειας των δανείων με μείωση του κουπονιού, ενώ το κυρίως πιάτο σχεδιάζει να το σερβίρει αργότερα, όταν θα έχει βρεθεί (;) και στρατηγικός επενδυτής, και θα περιλαμβάνει ακόμη πιο ριζικά μέτρα αναδιάρθρωσης του χρέους εις βάρος των πιστωτών. Όλα αυτά βέβαια δεν θυμίζουν σε τίποτα μια σοβαρή προσπάθεια εξυγίανσης μιας εισηγμένης εταιρείας, ούτε και δείχνουν ότι υπάρχει ο παραμικρός σεβασμός σε όσους αγόρασαν ομόλογα της MLS. Το ερώτημα είναι τι κάνει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς; Μπορεί απλώς να παραμένει σε ρόλο θεατή, ή σκοπεύει κάποτε να εφαρμόσει και στην περίπτωση της MLS τη νέα διάταξη της νομοθεσίας, που επιτρέπει διορισμό διοίκησης με πρόταση της Επιτροπής και δικαστική απόφαση, κάτι που ήδη έγινε στην περίπτωση της Folli Follie και άρχισε να βρίσκεται άκρη;
- Με την υπόθεση της MLS να παραμένει σε καθεστώς «κοροϊδίας» η στήλη δυσκολεύεται να καταλάβει τη σκοπιμότητα της χθεσινής συνέντευξης της προέδρου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Βασιλικής Λαζαράκου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων όπου αναφέρθηκε αναλυτικά και με αρκετή υπερηφάνεια στα πολλά και σημαντικά που έχει κάνει η ΕΚ τονίζοντας ότι «συνολικά, ενισχύσαμε σημαντικά το ελεγκτικό μας έργο ώστε να ασκήσουμε αποτελεσματική εποπτεία».
Οι ιδιωτικοποιήσεις αλά ΣΥΡΙΖΑ, η κοροϊδία της MLS και τα νέα επεισόδια στην Ελλάκτωρ
Ο εθνικός μας super γλωσσολόγος με τη βέργα στο χέρι, οι άχαστες επιτυχίες ΣΥΡΙΖΑ στις ιδιωτικοποιήσεις, η κοροϊδία από την MLS και η υπερήφανη Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.