ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Κατώτερος των προσδοκιών ο ρυθμός ανάπτυξης της πολωνικής Pepco

Τα νέα καταστήματα ώθησαν τις πωλήσεις του ομίλου, όμως σε συγκρίσιμη βάση ο τζίρος της αλυσίδας μειώθηκε. Νέα πρόσωπα στις θέσεις ευθύνης αναμένεται να ανασυντάξουν το στρατηγικό πλάνο του πολωνικού retailer.

Με βασικό κινητήριο μοχλό την δυναμική επέκταση του δικτύου καταστημάτων του πανευρωπαϊκά, ο πολωνικός όμιλος Pepco αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις του κατά την δωδεκάμηνη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου. Σε συγκρίσιμη βάση ωστόσο, ο όμιλος δεν απέφυγε τις δυσμενείς συνεπείς της επιβράδυνσης στην κατανάλωση σε αρκετές χώρες της γηραιάς ηπείρου, γεγονός που ουσιαστικά κράτησε τον τζίρο σταθερό και περιόρισε την αύξηση των κερδών.

Πιο συγκεκριμένα, ο πολωνικός όμιλος, που λειτουργεί πλέον 21 ομώνυμα καταστήματα και στην χώρα μας, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 12,5% το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, στα 1,44 δισ ευρώ, ωστόσο η θετική μεταβολή περιορίζεται σε 0,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα εάν εξαιρεθούν τα νέα σημεία. Μάλιστα, σύμφωνα με την ανάλυση των αποτελεσμάτων, ο τζίρος των καταστημάτων Pepco μειώθηκε κατά 2,4% το τέταρτο τρίμηνο φέτος, σε συγκρίσιμη βάση, ενώ αύξηση 4,1% κατέγραψε η αλυσίδα Poundland. Οι εν λόγω επιδόσεις αποδίδονται στην επιδείνωση των συνθηκών στο λιανεμπόριο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στις βασικές αγορές όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται -συγκεκριμένα στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης- περιορίζοντας και τα περιθώρια κερδοφορίας του.

Συνολικά για την δωδεκάμηνη χρήση που ολοκληρώθηκε στο τέλος του Σεπτεμβρίου, ο όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του κατά 17,7% συγκριτικά με πέρσι, στα 5,65 δισ ευρώ, κυρίως χάριν στο άνοιγμα συνολικά 668 νέων καταστημάτων. Εξαιρουμένων των επιδόσεων των νέων σημείων, η θετική μεταβολή στον τζίρο περιορίζεται σε 6% συγκριτικά με την περσινή χρήση. Δεδομένων των συνθηκών μάλιστα, η διοίκηση της Pepco είχε αναθεωρήσει την εξέλιξη και των κερδών EBITDA, αγγίζοντας τελικά τα 750 εκατ ευρώ, έναντι 731 εκατ ευρώ την περσινή χρήση, ενώ είχε αρχικά διατυπωθεί η εκτίμηση ότι η κερδοφορία θα παρέμενε σε σταθερά επίπεδα. Η αύξηση των δαπανών ωστόσο -κυρίως για το άνοιγμα των νέων καταστημάτων- σήμανε και τα χαμηλότερα περιθώρια κερδοφορίας.

Με δεδομένα τα εν λόγω αποτελέσματα, έχει ήδη ανακοινωθεί η αποχώρηση του διευθύνοντα συμβούλου του ομίλου, Trevor Masters, το επόμενο διάστημα, καθώς, έχει δημιουργηθεί μία εκτελεστική επιτροπή η οποία θα σχεδιάσει την επόμενη ημέρα του πολωνικού retailer. Επιπλέον, την θέση του διευθύνοντα συμβούλου της αλυσίδας Pepco, Anand Patel, θα αναλάβει ο έως πρότινως διευθύνων της αλυσίδας Poundland, Barry Williams, με τον COO, Austin Cooke να παίρνει τα ηνία στην αλυσίδα. Η επέκταση των καταστημάτων σε νέες αγορές της Ευρώπης παραμένει σε κάθε περίπτωση κεντρική στρατηγική του ομίλου, καθώς η Βοσνία κι Ερζεγοβίνη θα υποδεχτεί τα πρώτα καταστήματα Pepco το επόμενο διάστημα.   

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιέζονται διεθνώς οι πωλήσεις της Pepco, δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στην Ελλάδα και το 2025, παρά τα αυξανόμενα κόστη αγορών και μεταφοράς εμπορευμάτων. Μειώθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου το δ' τρίμηνο.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγει συνεχώς καταστήματα η Pepco: 326 νέα σημεία μέσα σε 9 μήνες

Ο πολωνικός όμιλος διατηρεί πλέον δίκτυο 33 καταστημάτων και στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 10% το εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, αγγίζοντας σε αξία τα 4,68 δισ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Τρέχει» η επέκταση της Pepco στην Ελλάδα με νέο κατάστημα στην Παιανία

Ο πολωνικός όμιλος πλέον λειτουργεί 27 καταστήματα στην χώρα μας ενώ αναμένεται να προσθέσει ακόμη 400 νέα σημεία πανευρωπαϊκά μέσα στο 2024. Αύξησε τις πωλήσεις του συνολικά κατά 17% φέτος συγκριτικά με την περσινή χρήση.