Η ταχύτατη ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων πανευρωπαϊκά έθεσε σε ανοδική τροχιά τις πωλήσεις του πολωνικού ομίλου Pepco και κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης. Σε επίπεδο like for like ωστόσο ο τζίρος του ομίλου κινήθηκε πτωτικά το ίδιο διάστημα, καθιστώντας προφανές το δύσκολο περιβάλλον ως προς την ιδιωτική κατανάλωση για το λιανεμπόριο συνολικά στη γηραιά ήπειρο.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 10% το εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, αγγίζοντας σε αξία τα 4,68 δισ ευρώ, ενώ σε 8% διαμορφώθηκε η θετική μεταβολή κατά το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, με τα έσοδα του να ανέρχονται σε 1,48 δισ ευρώ.
Ο πολωνικός όμιλος -ο οποίος διατηρεί πλέον δίκτυο 33 καταστημάτων της αλυσίδας Pepco και στην Ελλάδα- άνοιξε συνολικά 326 νέα σημεία κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, εκ των οποίων τα 37 λειτούργησαν το τρίτο τρίμηνο, ενώ συνολικά για το οικονομικό έτος τα νέα σημεία αναμένεται να ανέλθουν σε 400 πανευρωπαϊκά. Εξαιρουμένων ωστόσο των νέων σημείων, οι πωλήσεις του κινούνται πτωτικά το υπό εξέταση διάστημα, με την αρνητική μεταβολή να ανέρχεται σε 4,3% για τον όμιλο κατά το τρίτο τρίμηνο και σε 2,7% για την αλυσίδα Pepco, ενώ σε 6,9% και 7,3% ανέρχεται η αρνητική ποσοστιαία μεταβολή για τις αλυσίδες Poundland και Dealz συγκριτικά με πέρσι.
Παρά το δύσκολο περιβάλλον, ο πολωνικός όμιλος διατηρεί την πρόβλεψή του για κέρδη EBITDA συνολικού ύψους 900 εκατ ευρώ στο τέλος της τρέχουσας χρήσης, ενισχυμένα σε ποσοστό 20% σε σχέση με πέρσι, ενώ στόχο αποτελεί επίσης η αύξηση των εσόδων και σε επίπεδο like for like. Εκτιμάται δε ότι οι προσπάθειες εξομάλυνσης των παραδόσεων εμπορευμάτων εξαιτίας της έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα θα αποδώσουν μέσα στη νέα χρήση, δεδομένου μάλιστα ότι γίνονται προσπάθειες αξιοποίησης εναλλακτικών μεταφορικών διαδρομών, ώστε να εξασφαλιστεί η επάρκεια εμπορευμάτων, χωρίς αυξημένα λειτουργικά κόστη.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος είχε συμφωνημένα συμβόλαια μεταφορών των εμπορευμάτων του μέχρι και το τέλος του Ιουνίου, τα οποία εντούτοις δεν απέφυγαν τις επιπλέον επιβαρύνσεις εξαιτίας της αναπροσαρμογής των δρομολογίων των πλοίων, ενώ παρατηρήθηκαν και ελλείψεις στα ράφια σε συγκεκριμένους κωδικούς. Τα προβλήματα αυτά ωστόσο εκτιμάται ότι θα λυθούν κατά το τρέχον τρίμηνο, επαναφέροντας το θετικό πρόσημο και στα like for like έσοδα του ομίλου.