Οι αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα άφησαν το αποτύπωμά τους στα οικονομικά αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου στον πολωνικό όμιλο Pepco, ο οποίος λειτουργεί τα ομώνυμα καταστήματα στην χώρα μας και πανευρωπαϊκά. Οι πωλήσεις του σε συγκρίσιμα επίπεδα παρουσίασαν κάμψη ενώ αυξήθηκαν και οι ελλείψεις προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων των αλυσίδων του, στοιχείο που ωστόσο εκτιμάται ότι θα εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την προκαταρκτική ενημέρωση της διοίκησης για το έτος, ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 10% σε απόλυτους αριθμούς, κατά την τρέχουσα δωδεκάμηνη χρήση που ολοκληρώθηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου, ωστόσο σε επίπεδο like for like η μεταβολή είναι αρνητική, σε ποσοστό 3,1%. Η εξέλιξη αποδίδεται στην αναταραχή της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία προκαλεί μεγαλύτερες καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων αλλά και αυξημένα κόστη. Ο όμιλος σημειώνει πάντως ότι διατηρεί τον προγραμματισμό για την περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων του τους επόμενους μήνες, τροφοδοτώντας έτσι τόσο την ανάπτυξη των πωλήσεων όσο και των κερδών σε επίπεδο ΕΒΙΤDA.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος άνοιξε 64 νέα καταστήματα κατά το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, ενώ αναμένεται να ολοκληρώσει το έτος έχοντας προσθέσει συνολικά 390 καταστήματα συγκριτικά με πέρσι. Σε απόλυτους αριθμούς, η Pepco διατηρεί το guidance για πωλήσεις άνω των 6 δισ ευρώ κατά την τρέχουσα χρήση, καθώς και κέρδη EBITDA άνω των 900 εκατ ευρώ, από 753 εκατ πέρσι. Στις προτεραιότητες δε του ομίλου για το 2025 συμπεριλαμβάνεται η περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής του αλυσίδας, κυρίως μέσω της επιλογής των ιδανικών, ταχύτερων όσο το δυνατόν δρομολογίων για την μεταφορά των εμπορευμάτων του, αλλά και της έγκαιρης αποστολής τους σε πρότερο χρόνο, με στόχο να περιορίσει και τις όποιες ελλείψεις προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων του.
Στην χώρα μας, η Pepco διατηρεί το αναπτυξιακό της πλάνο, με νέα σημεία να προγραμματίζεται να ανοίξουν προσεχώς μεταξύ άλλων στα εμπορικά πάρκα της Trade Estates στην Πάτρα και το Ηράκλειο της Κρήτης. Ο όμιλος έκλεισε την περσινή χρήση με εκρηκτική αύξηση τζίρου, σε σχεδόν 10 εκατ ευρώ, από 2,9 εκατ το 2022, χάρη στο φιλόδοξο πλάνο επέκτασης της παρουσίας του στην χώρα μας. Στο τέλος του 2023 η αλυσίδα μετρούσε 25 σημεία, ενώ σήμερα αυτά έχουν επεκταθεί σε 33 πανελλαδικά, με τις ευκαιρίες ανάπτυξης να κρίνονται πολύ ενθαρρυντικές, στην βάση της προσφοράς προϊόντων σχετικά ανθεκτικών στις πληθωριστικές πιέσεις.