Θετικό κρίνεται το αποτύπωμα της πρώτης χρήσης της Upfield Hellas, στον έλεγχο της οποίας πέρασε το χαρτοφυλάκιο ελαιολάδου και μαργαρινών της ΕΛΑΪΣ - Unilever, στο πλαίσιο της συμφωνίας του πολυεθνικού ομίλου Unilever με το fund KKR. Η εταιρεία εμφανίζει έσοδα που προσεγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ μέσα σε διάστημα οκτώ μηνών, επίδοση που προκάλεσε ικανοποίηση στην διοίκηση, η οποία στοχεύει σε υψηλότερες «ταχύτητες» στο πλαίσιο της υλοποίησης των αναπτυξιακών σχεδιασμών, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται η εξωστρέφεια.
Σύμφωνα με στοιχεία της οικονομικής έκθεσης του 2018 της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου της Upfield στην πρώτη χρήση, η οποία είναι υποδωδεκάμηνη, καθώς αφορά στο διάστημα 24.04.2018 - 31.12.2018, ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 48,8 εκατ. ευρώ, επίδοση η οποία χαρακτηρίζεται από την διοίκηση ως «ιδιαίτερα ικανοποιητική λαμβάνοντας υπ' όψη το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον και την επίδραση που είχε στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε».
Σε όρους αποτελεσμάτων, το πρόσημο ήταν αρνητικό, εξέλιξη μάλλον αναμενόμενη στο πλαίσιο της έναρξης της λειτουργίας της νέας εταιρείας, με τις ζημιές ωστόσο να είναι σχετικά περιορισμένες. Συγκεκριμένα, οι ζημίες προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 320 χιλ ευρώ, ενώ οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 591 χιλιάδες ευρώ. Ως εκ τούτου οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν σε 890 χιλ ευρώ.
Σε αυτό το πλαίσιο η επίτευξη κερδοφορίας με σημαντικά βελτιωμένη εικόνα εσόδων το 2019, θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, ενώ για εφέτος οι αναπτυξιακοί σχεδιασμοί φέρεται να μπαίνουν σε μια πιο ώριμη φάση. Με βάση τα όσα αναφέρει η οικονομική έκθεση «στις αρχές του 2020 η ελληνική θυγατρική αναμένεται να έχει αναπτύξει πλήρως την δική της οργάνωση και υποδομές», γεγονός που θα σηματοδοτήσει και το τέλος της μεταβατικής περιόδου κατά την οποία η Unilever παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης στην Upfield.
Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιήσει πηγές προσκείμενες στον μητρικό όμιλο, τα πλάνα για την ελληνική θυγατρική προβλέπουν την διεύρυνση του εξαγωγικού χαρτοφυλακίου και την παραγωγική ενδυνάμωση.
Ήδη γίνονται κινήσεις ώστε να ενισχυθούν οι εξαγωγές επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ ταυτόχρονα το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων (Altis, Vitam, Becel ProActiv, Flora, Sol, Super Fresco, Νέα Φυτίνη) φέρεται να αποτελεί δυνατό χαρτί για τους μελλοντικούς σχεδιασμούς και δη για τις αγορές της Μέσης Ανατολής.
Προϋπόθεση για την αύξηση των εξαγωγών είναι η παραγωγική ενδυνάμωση και προς τούτο ήδη από την περασμένη άνοιξη η Upfield γνωστοποίησε την πρόθεσή της να υλοποιήσει επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο στην Πειραιώς, στην κατεύθυνση την αύξησης της παραγωγικής δυναμικής και έναρξη εξαγωγών μαργαρινών σε πλάκα από την Ελλάδα.