ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:08:43 DATA

Media Strom: Κυρίαρχη στα στρώματα, στοχεύει σε τζίρο 30 εκατ. ευρώ

Σε φάση ανάκαμψης ο κλάδος της στρωματοποιίας, ο οποίος είχε ακολουθήσει την καθοδική πορεία της οικοδομής και των επίπλων. Στα 160 εκατ. οι συνολικές πωλήσεις, με τη Media Strom να παραμένει με διαφορά στην πρώτη θέση.

Ξεκίνησε πριν από 55 χρόνια, το 1967, και ουσιαστικά «έχτισε» την κουλτούρα της σπουδαιότητας του καλού ύπνου και την τέχνη της στρωματοποιίας στην Ελλάδα, έχοντας φτάσει να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε αυτό τον ιδιαίτερο κλάδο, που σήμερα κάνει συνολικές πωλήσεις περί τα 160 εκατ. ευρώ ετησίως στη χώρα μας.

Ο λόγος για την Αθηναϊκή Στρωματοποιία που είναι περισσότερο γνωστή με το brand Media Strom, η οποία σήμερα είναι leader σε έναν κλάδο που είναι σχεδόν αμιγώς ελληνικός, καθώς μόνο το 10% των στρωμάτων που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα είναι εισαγωγής.

Πλέον, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει φτάσει να απασχολεί 250 εργαζόμενους, έχοντας ένα δίκτυο 35 καταστημάτων Media Strom, ενώ τα πολλαπλά κανάλια πωλήσεων περιλαμβάνουν περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shops, ενώ τελευταία έχει συνάψει και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία.

Όπως τόνισε χθες σε παρουσίαση στο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο Αττικής ο κ. Γιώργος Νιάρχος, γενικός διευθυντής και εκ των κύριων μετόχων, στόχος της εταιρείας για το 2023 είναι να φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, πετυχαίνοντας μια αύξηση περί το 13,2% έναντι του 2022.

Το έτος που παρήλθε ο τζίρος της εταιρείας έφτασε στα 26,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,9% έναντι του 2021 που ήταν στα 23,24 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 οι πωλήσεις ήταν στα 19,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο, τα EBITDA του 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 7,3 εκατ. ευρώ, έναντι 5,8 εκατ. που ήταν το 2022.

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα του 2023 τόνισε ότι θα είναι ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ και θα περιλαμβάνει τρία νέα εταιρικά καταστήματα τα οποία θα φτάσουν στα 38 στο τέλος του έτους, ενώ στόχος είναι να κάνει μεγαλύτερο άνοιγμα στον κλάδο των ξενοδοχείων και κυρίως των τεσσάρων και πέντε αστέρων.

Επίσης, στο επενδυτικό πρόγραμμα του 2023 περιλαμβάνεται η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αναβάθμιση του ERP και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ για πιο φθηνή πρόσβαση στην ενέργεια.

Η εταιρεία έως σήμερα δραστηριοποιείται πρωτίστως στα οικιακά στρώματα, εκεί όπου είναι και η μεγαλύτερη αγορά με 450-500 χιλ. τεμάχια ετησίως, όμως στοχεύει σε περαιτέρω διείσδυση στον ξενοδοχειακό κλάδο (περίπου 120 χιλ. στρώματα ετησίως), όπου σήμερα έχει μερίδιο μόλις 2,1%, ευελπιστώντας σε αύξηση κατά 40% φέτος, λόγω και των μεγάλων ξενοδοχειακών επενδύσεων που λαμβάνουν χώρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Νιάρχος, το 2021 που η Media Strom είχε κύκλο εργασιών 23,24 εκατ. ευρώ, η Greco Strom είχε κύκλο εργασιών 12,35 εκατ. ευρώ, η Candia Strom 11,32 εκατ. και η Elite Strom 10,9 εκατ. ευρώ.

Κάτω από το κεντρικό brand Media Strom η εταιρεία δραστηριοποιείται με άλλα δύο μικρότερα brands όπως το Stromatex, φίρμα που εξαγοράστηκε από την οικογένεια το 1992 και είναι το πρώτο που έβαλε το ελατήριο στα στρώματα στην Ελλάδα αλλά και το Zenius, το οποίο δημιούργησε αποκλειστικά για τη συνεργασία της με την Praktiker Hellas που ήρθε στην Ελλάδα επίσης το 1992. Επίσης, νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αποτελεί το Sleep Dimmer, που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις προϊόντων ύπνου, στο πλαίσιο ενός έξυπνου Sleep Concept.

Εξ αυτών, το Media Strom συνεχίζει να αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, με ένα ευρύ δίκτυο 128 καταστημάτων (εταιρικά, franchise & shop in shop).

Η επένδυση 30 εκατ. στο εργοστάσιο και η «βουτιά» της αγοράς

Μετά τις «καλπάζουσες» για την ελληνική οικοδομή και την ελληνική οικονομία δεκαετίες ‘80, 90 και 2000, περίπου το 2004 – 2005 το management της εταιρείας έλαβε την απόφαση για τη δημιουργία του μεγάλου, υπερσύγχρονου εργοστασίου στο Μαρκόπουλου Αττικής, που ολοκληρώθηκε το 2010.

Είναι δημιουργημένο σε μια έκταση 40 στρεμμάτων, ενώ ήταν μια επένδυση 30 εκατ. ευρώ, αποτελώντας σήμερα ένα από τα τρία πιο αυτοματοποιημένα και σύγχρονα εργοστάσια στην Ευρώπη σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο. Όπως τόνισε ο ίδιος, υπήρξαν προτάσεις για να γίνει η επένδυση στη Βουλγαρία με το ήμισυ ή και λιγότερα από τα απαιτούμενα κεφάλαια, όμως η εταιρεία προτίμησε να μείνει και να επενδύσει στην Ελλάδα, ποντάροντας και στο εγχώριο προσωπικό της.

Η αγορά των στρωμάτων στην Ελλάδα κινήθηκε ανάλογα με την πορεία της οικοδομής αλλά και αυτής του επίπλου. Η οικοδομική δραστηριότητα έφτασε στο… πικ το 2007-2008, όμως μετά ήρθε η οικονομική κρίση και στην ουσία ισοπέδωσε την αγορά επίπλου, ενώ μείωσε κατακόρυφα και τους γάμους, μειώθηκε το άνοιγμα νέων διαμερισμάτων από καινούρια ζευγάρια.

Η αγορά μειώθηκε κατά πολύ, υποχωρώντας 60-70%, αλλά τα τελευταία χρόνια και κυρίως την τελευταία πενταετία, συνδυαστικά με την οικοδομική δραστηριότητα, έχει ανακάμψει.

Η ιστορία

Η εταιρεία ξεκίνησε από ένα υπόγειο στο Μεταξουργείο, σε μια εποχή που ο κλάδος της στρωματοποιίας δεν ήταν οργανωμένος ενώ και η κουλτούρα της σπουδαιότητας του καλού ύπνου καθόλου διαδεδομένη.

Το πρώτο κατάστημα Media Strom άνοιξε το 1977 με τις δύο επόμενες δεκαετίες να αναπτύσσεται με ελεγχόμενους ρυθμούς. Μεταξύ ‘92 και ‘98 η εταιρεία επεκτάθηκε στη ρωσική αγορά, με τέσσερα καταστήματα, όμως ήρθε το ‘98 η υποτίμηση στο ρούβλι, που επέφερε δραματικές αλλαγές στο βιωτικό επίπεδο των Ρώσων πολιτών, αλλάζοντας τα πάντα στην κατανάλωση και στους μισθούς, κάτι που οδήγησε την Αθηναϊκή Στρωματοποιία να αποχωρήσει εντελώς από τη Ρωσία το 2001 με μεγάλες ζημιές.

Πλέον η εταιρεία διαθέτει το κορυφαίο εργοστάσιο παραγωγής στρωμάτων στην Ελλάδα, με δυνατότητα παραγωγής 1.000 στρωμάτων την ημέρα, όμως η σημερινή παραγωγή είναι αρκετά χαμηλότερη.

Είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που διαθέτει εργαστήριο έρευνας & ανάπτυξης για την έκδοση πιστοποιητικών ποιότητας, ενώ έχει 28 σημεία ελέγχου ποιότητας και αντοχής υλικών στην παραγωγική διαδικασία. Επίσης, η εταιρεία υλοποιεί προγράμματα μελέτης ύπνου σε συνεργασία με το Κέντρο Ύπνου Ευαγγελισμού, ενώ είναι η πρώτη στην Ελλάδα που έλαβε την πιστοποίηση ΟΕΚΟ – ΤΕΧ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ρόλος - κλειδί της Tetra Pak στο μεγάλο στοίχημα της ανακύκλωσης

Στα 49 εκατ. ευρώ έφτασε το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας. Δραστηριοποιείται στην Ελλάδα πάνω από σαράντα χρόνια και αποτελεί μέλος του διεθνούς ομίλου Tetra Pak που έχει παρουσία σε 160 χώρες.
JYSK
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη Σύρο το νέο κατάστημα της Jysk, ανοίγει άλλα 5 μέσα στο 2025

Η δανέζικη εταιρεία επίπλων υλοποιεί το φιλόδοξο επενδυτικό της πλάνο στην χώρα μας, με την προσθήκη ακόμη 6 νέων σημείων στο δίκτυο της το προσεχές 12μηνο. Προσβλέπει σε διψήφια ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων.
viber
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε κομβικό ρόλο η Ελλάδα για την ανάπτυξη εφαρμογών της Viber

Σύμφωνα με στελέχη της Viber στην Ελλάδα υπάρχει έντονα το στοιχείο της επικοινωνίας, ενώ παράλληλα η γεωστρατηγική θέση της χώρας προσφέρει τη δυνατότητα για ανάπτυξη των υπηρεσιών στην ευρύτερη περιοχή.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι επόμενες κινήσεις της EOS Capital με «δύναμη πυρός» 400 εκατ. ευρώ

Μετά την πετυχημένη αποεπένδυση από την Cosmos Sports, ακολουθεί άμεσα και exit από εταιρεία τροφίμων βγάζοντας δύο φορές τα αρχικά κεφάλαια. Συμμαχίες και στο δεύτερο private equity fund με στρατηγικούς επενδυτές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.