ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
eshop, e-commerce, online agores, ilektroniko emporio
Φώτο: Shutterstock

Φειδωλοί σε δαπάνες και απαιτητικοί 8 στους 10 ψηφιακοί καταναλωτές

Το 81% των ερωτηθέντων σε διεθνή έρευνα δηλώνουν ότι εξετάζουν πολύ προσεκτικά τον προϋπολογισμό τους για αγορές, ενώ το 79% λένε ότι θα επανεκτιμήσουν την εμπειρία τους από τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Έντονο προβληματισμό προκαλεί η οικονομική αβεβαιότητα στους ψηφιακούς καταναλωτές, επηρεάζοντας το ύψος των δαπανών τους για αγορές αγαθών αλλά και ψυχαγωγία. Παράλληλα, οι σύγχρονοι ψηφιακοί καταναλωτές αναζητούν την πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, συνεκτιμώντας πολλούς παράγοντες ώστε να αποτιμήσουν την εμπειρία τους σε ένα ψηφιακό κατάστημα. Τα παραπάνω αποτελούν μερική μόνο από τα συμπεράσματα της διεθνούς έρευνας που εκπόνησε η Salesforce, παγκόσμιος ηγέτης στο CRM, εντοπίζοντας τις κρίσιμες αλλαγές στις ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών.

Όπως είναι αναμενόμενο, ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα υποχρεώνουν τους καταναλωτές να είναι πιο προσεκτικοί σε σχέση με τις δαπάνες τους για το 2023, με το 81% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι εξετάζει πολύ προσεκτικά τον προϋπολογισμό του για τους επόμενους 12 μήνες, καθώς επιθυμεί να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τα χρήματα του. Παράλληλα, το 78% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι επανεξετάζει σχέδια μείωσης των δαπανών για ταξίδια και ξενοδοχεία, με το αντίστοιχο ποσοστό σε ό,τι αφορά την ψυχαγωγία συνολικά να ανέρχεται στο 70% των καταναλωτών. Επιπλέον, η έρευνα της Salesforce κατέδειξε πως περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές επιθυμούν καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης από τις αγαπημένες τους μάρκες.

Ειδικότερα, οι αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών για απρόσκοπτες και πιο εξατομικευμένες εμπειρίες μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στις εταιρείες που αποτυγχάνουν να αποκριθούν, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών -ποσοστό 79%- δηλώνει ότι θα επανεκτιμήσει τις δαπάνες για αγορές σε καταστήματα το επόμενο έτος. Περαιτέρω, το 60% αναφέρει ότι αναμένει από κάθε τμήμα της εταιρείας με την οποία αλληλεπιδρά να αντιδρά άμεσα στα αιτήματα του, με βάση τις πιο πρόσφατα επικαιροποιημένες πληροφορίες που τον αφορούν.

Αυτό συνεπάγεται ότι η κακή εξυπηρέτηση είναι ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές σταματούν αγοράζουν από μία εταιρεία. Μάλιστα, το 40% αναφέρει ότι η μεγαλύτερη απογοήτευση προέρχεται από συναλλαγές με εταιρείες που δεν προσφέρουν “συνδεδεμένες εμπειρίες”, το 35% όταν του γίνονται ερωτήσεις τις οποίες έχει απαντήσει στο παρελθόν και το 33% όταν του προσφέρονται προϊόντα που δεν τον αφορούν.

Ως προς την αφοσίωση των καταναλωτών, η έρευνα της Salesforce καταδεικνύει ότι το 65% των καταναλωτών θα παραμείνει πιστό στις εταιρείες που προσφέρουν πιο εξατομικευμένη εμπειρία, ενώ το 72% θα επιβραβεύσει με την αφοσίωση του τις εταιρείες που παρέχουν ταχύτερη εξυπηρέτηση. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης μπορεί να αποτελέσει ακόμη μία ευκαιρία για πιστότητα, δεδομένου ότι το 76% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ενθαρρύνεται η αφοσίωσή τους στις εταιρείες που παρέχουν ασφάλεια δεδομένων.

Η έρευνα της Salesforce πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο σε δείγμα 5.000 καταναλωτών, από ΗΠΑ, Καναδά, Βρετανία, Αυστραλία και Σιγκαπούρη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το σχέδιο των πολυκαταστημάτων Attica για αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων

Νέα είδη ένδυσης και υπόδυσης θα προστεθούν στο ηλεκτρονικό κατάστημα από το φθινόπωρο, τονίζει στο BD ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικά Πολυκαταστήματα, Δ. Μπούμης. Στα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις του 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Φρένο» σε ανατιμήσεις από e-shops ένδυσης για να κερδίσουν μερίδια αγοράς

Τα μισά e-shops λένε ότι δεν θα προχωρήσουν σε ανατιμήσεις φέτος, ενώ το 37% θα κάνουν αυξήσεις 6% - 10%. Το 56% είχαν αύξηση εσόδων το 2022, ενώ το 40% αναμένει περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών φέτος.
busingssdaily-rouxa-katastimata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύεται στη χονδρική η Funky Buddha με νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα

Η εταιρεία εστιάζει σε ισχυρές συνεργασίες στην αγορά της χονδρικής, με τη Ρουμανία και την Ουγγαρία να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Ταυτόχρονα, ενισχύει την παρουσία του brand στην Κύπρο και άλλες χώρες των Βαλκανίων,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το shopping έτοιμο για τη ρεβάνς, οι μεγάλοι ανοίγουν καταστήματα

Η επανεκκίνηση του εμπορίου θα φέρει «έκρηξη» της κινητικότητας στα φυσικά καταστήματα και πτώση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιες ισχυρές αλυσίδες ετοιμάζονται να ανοίξουν νέα σημεία πώλησης.