ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
startup_funding
Πηγή: Shutterstock

Ποιες είναι οι startups που έχουν... τινάξει την μπάνκα στον αέρα

Κεφάλαια 116 εκατ. ευρώ συγκέντρωσαν 10 νεοφυείς επιχειρήσεις το 2019, ενώ μια δεκάδα «χρυσών» startups έχουν προσελκύσει κεφάλαια 340 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια. Ποιες είναι οι εταιρείες και τι κάνουν.

Περισσότερα από 116 εκατ. ευρώ συγκέντρωσαν το 2019 οι 10 ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις που κέρδισαν την εμπιστοσύνη των επενδυτών, εξασφαλίζοντας πολύτιμη χρηματοδότηση για την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Ως το τέλος του 2018, οι δέκα σημαντικότερες νεοφυείς επιχειρήσεις είχαν συγκεντρώσει 340 εκατ. ευρώ.

Το Τop-10 των startups με τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση το 2019 ήταν οι εξής: Blueground (62,70 εκατ. ευρώ), Workable (43,83 εκατ. ευρώ), Softomotive (21,75 εκατ. ευρώ), Viva Wallet (15 εκατ. ευρώ), Hellas Direct (7 εκατ. ευρώ), Pollfish (5,48 εκατ. ευρώ), Balena (4,35 εκατ. ευρώ), METIS (4 εκατ. ευρώ), Centaur Analytics (2,5 εκατ. ευρώ) και Home-Made (2 εκατ. ευρώ).

Στη λίστα με τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση τα τελευταία χρόνια φιγουράρουν δέκα εταιρείες που έχουν συγκεντρώσει 287 εκατ. ευρώ μέχρι και το 2018. Πρόκειται, ειδικότερα, για τις Persado (83,6 εκατ. ευρώ), Workable (73,83 εκατ. ευρώ), Blueground (70,40 εκατ. ευρώ), Hellas Direct (23,8 εκατ. ευρώ), Softomotive (21,75 εκατ. ευρώ), Metamaterial Technologies (16,26 εκατ. ευρώ), Balena (15,13 εκατ. ευρώ), Viva Wallet (15 εκατ. ευρώ), Book'n'Bloom (12,55 εκατ. ευρώ) και Pollfish (7,76 εκατ. ευρώ).

Η σχετική λίστα περιλαμβάνεται στην ετήσια έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα το Found.ation σε συνεργασία με το ΕΙΤ Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) με την υποστήριξη του επενδυτικού κεφαλαίου Velocity.Partners.

Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι αυξάνεται και η στήριξη που λαμβάνουν από σχετικούς φορείς καθώς με την ενεργοποίηση, από το 2018, του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund), 260 εκατ. ευρώ θα διοχετευθούν στην ελληνική αγορά από εθνικούς πόρους και 60 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων.

Το σημαντικό στοιχείο που προκύπτει είναι ότι ελληνικές startup εταιρείες καταφέρνουν να προσελκύουν σημαντικές χρηματοδοτήσεις, ενώ παραδείγματα όπως της Persado και της Taxibeat αποτελούν δυνατά case studies ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ποιες είναι οι εταιρείες

Η Workable, που κρατά τα ηνία για φέτος στην χρηματοδότηση αλλά βρίσκεται και στην δεύτερη θέση των εταιρειών που συγκέντρωσαν τα περισσότερα κεφάλαια τα τελευταία χρόνια,  ιδρύθηκε το 2012 και  αποτελεί πλατφόρμα για τη διαχείριση των προσλήψεων σε μια επιχείρηση, χρησιμοποιείται από 6.000 εταιρείες σε 88 χώρες σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ των εταιρειών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Workable είναι η IBM, η Ryanair και η Porsche.

Η Viva Wallet, που βρίσκεται στην τρίτη θέση, εξασφάλισε προ ημερών την έγκριση από τις ελληνικές και τις ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές για τον νέο γύρο χρηματοδότησης- μαμούθ ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με επενδυτές (Αμερικανούς, Βρετανούς και Ευρωπαίους) και επενδυτικά σχήματα – κυρίως funds πρώτης γραμμής (Tier 1) – του εξωτερικού.

Πρόκειται για τον τρίτο γύρο (round C) χρηματοδότησης της ελληνικής fintech εταιρείας, θα της επιτρέψει να υλοποιήσει τα σχέδια της για δυναμική επέκτασή της σε 23 ευρωπαϊκές χώρες καθώς και την ενίσχυση του προσωπικού της εταιρείας τόσο στην Αθήνα όσο και στο εξωτερικό.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2000 και σε αυτήν επένδυσε 15 εκατ. ευρώ η Deca Investments, αποκλειστικός διαχειριστής του Diorama Investments Sicar, το 2018. Μετά την νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και την είσοδο ξένων επενδυτών, ο ιδρυτής και CEO της Viva Wallet, Χ. Καρώνης, με τους δυο συνιδρυτές (Μάκη Αντύπα και Πάνο Τσάκο), φέρεται να ελέγχουν πλέον το 52% της εταιρείας, οι νέοι μέτοχοι το 25%, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό (23%) κατέχουν η οικογένεια Λάτση και το Diorama Fund (μέσω της Deca Investments) του πρώην προέδρου του ΣΕΒ, Δημήτρη Δασκαλόπουλο. Η νέα αποτίμηση της εταιρείας μετά την ολοκλήρωση του νέου γύρου χρηματοδότησης είναι περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ.

Η Blueground, αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον χώρο της φιλοξενίας-τεχνολογίας διεθνώς και πρόσφατα ολοκλήρωσε ακόμα έναν κύκλο χρηματοδότησης, ύψους 12 εκατ. δολαρίων, αγγίζοντας πλέον τα 20 εκατ. δολάρια συνολικής χρηματοδότησης.

Σήμερα η Blueground έχει στο χαρτοφυλάκιό της πάνω από 1.500 υψηλής ποιότητας διαμερίσματα σε εννέα πόλεις, σε τρεις ηπείρους (Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσινγκτον, Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες). Η εταιρεία απασχολεί συνολικά 220 εργαζομένους.Ωστόσο, στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι να δραστηριοποιείται σε 50 πόλεις με 50.000 ακίνητα μέχρι το 2023.

Η Softomotive είναι ηγέτης στην αγορά των αυτοματοποιημένων υπολογιστικών εργασιών (Robotic Process Automation – RPA) και ιδρύθηκε το 2005 στην Αθήνα. Το 2008 δημιούργησε την πρώτη αυτοματοποιημένη πλατφόρμα αυτοματοποίησης επιφάνεια εργασίας, WinAutomation, και το 2016 την πλατφόρμα ProcessRobot για αυτοματοποιημένες εταιρικές λειτουργίες στο χώρο του IT. Σήμερα η Softomotive εξυπηρετεί χιλιάδες πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Η Hellas Direct είναι η μοναδική InsurTech startup  στην Ελλάδα η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε τη συνεργασία της, με την βρετανική FinTech Startup, Revolut με στόχο την επέκταση των δραστηριοτήτων τους και σε άλλες χώρες καθώς ήδη στην Ελλάδα διαθέτει η εταιρεία ένα πελατολόγιο 65.000 χρηστών.

Η Pollfish αναπτύσσει μία πλατφόρμα δημιουργίας και διανομής ερευνών σε υφιστάμενες mobile apps, οι οποίες επιτρέπουν στους developers που διεξάγουν τις έρευνες να έχουν γρήγορη πρόσβαση στα αποτελέσματα και στους developers που φιλοξενούν τις έρευνες να έχουν την ευκαιρία να αποκομίσουν χρήματα, και μάλιστα περισσότερα από την περίπτωση που φιλοξενούν διαφημίσεις στις εφαρμογές τους.

Στον όμιλο του Πάνου Γερμανού μέσω της εξαγοράς του 80% από τον όμιλο Olympia πέρασε η Startup ναυτιλιακής τεχνολογίας METIS, (από το αρχαίο Μήτις).  Η METIS Cyberspace Technology SA ιδρύθηκε το 2016 και ειδικεύεται στα πεδία της Ηλεκτρονικής Μηχανικής, του IoT (Internet Of Things), του Cloud Computing και της Τεχνητής Νοημοσύνης, όλα προσαρμοσμένα στις συγκεκριμένες ανάγκες της Παγκόσμιας Ναυτιλίας.

Η εταιρεία παρέχει μία λύση η οποία επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση του στόλου των πλοίων τους, ανεξαρτήτως της τοποθεσίας τους, σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη. Η λύση της METIS θέτει ουσιαστικά, με απλό τρόπο, την Τεχνητή Νοημοσύνη και το Internet of Things στην υπηρεσία της ναυτιλίας, παρακολουθώντας ακατάπαυστα δεκάδες παραμέτρους του πλοίου, με στόχο να αποτελεί στην πράξη έναν προσωπικό βοηθό – Chatbot, προσφέροντας τη δυνατότητα στον πλοιοκτήτη να παρακολουθεί και να ενημερώνεται για τη λειτουργία του πλοίου σε πραγματικό χρόνο αλλά και για άλλα δεδομένα, όπως ο καιρός και η πορεία του, από την έδρα της ναυτιλιακής επιχείρησης, χωρίς να παρεμβαίνει το πλήρωμα.

Η TAXIBEAT παραμένει έως σήμερα για την Ελλάδα η πιο επιτυχημένη ιστορία startup, καθώς ξεκίνησε με ένα αρχικό κεφάλαιο 40.000 ευρώ και πουλήθηκε στον κολοσσό της Daimler έναντι 43 εκατ. ευρώ, πετυχαίνοντας μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες εξαγοράς ελληνικής νεοφυούς επιχείρησης τα τελευταία χρόνια. Συνεχίζει να προκαλεί εντύπωση το πώς γεννήθηκε η ιδέα το 2011, όταν ο ιδρυτής του, Νίκος Δρανδάκης, ο οποίος επί σειρά ετών εργαζόταν ως σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα τεχνολογίας και νέων μέσων, βρέθηκε σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Κηφισιάς και προσπαθούσε να βρει ταξί. Η αδυναμία αυτή γέννησε την ιδέα της δημιουργίας ενός app με το οποίο ο χρήστης θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί. Σήμερα στην Ελλάδα συνεργάζονται με την εταιρεία πάνω από 5.000 ταξί.

Η Persado, η οποία μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει 83,6 εκατ. ευρώ,  δραστηριοποιείται στην αυτοματοποίηση ενεργειών μάρκετινγκ, έχει έδρα στη Νέα Υόρκη, διατηρεί όμως τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα. Ιδρύθηκε το 2012, δημιουργώντας μια τεχνολογία που ονομάζεται «persuasion automation» (αυτοματοποιημένη πειθώ) και που μετατρέπει τη χειροκίνητη δημιουργία διαφημιστικών μηνυμάτων σε μια αυτόματη διαδικασία, η οποία, εκμεταλλευόμενη λογισμικά διαχείρισης δεδομένων, δημιουργεί και επιλέγει τα πιο κατάλληλα μηνύματα για μια επικοινωνιακή καμπάνια μάρκετινγκ.

Ανάμεσα στα deals που ξεχώρισαν συμπεριλαμβάνεται η περίπτωση της Innoetics, που δραστηριοποιείται στον χώρο των εφαρμογών μετατροπής κειμένου σε λόγο (text-to-speech) και εξαγοράστηκε τον Ιούλιο από τη Samsung Electronics έναντι περίπου 30 εκατ. ευρώ, αλλά και της εταιρείας mobile εφαρμογών Quizdom –του παιχνιδιού γνώσεων, το οποίο έχει γίνει και τηλεπαιχνίδι (Quizdom, The Show)– από τον γερμανικό όμιλο friends4media Group.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

dialectica-startup
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Dialectica: Η ελληνική startup που έμεινε στη «χρυσή» λίστα των FT

Για δεύτερη χρονιά, η ελληνική startup κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες της Ευρώπης. Παρέχει πληροφόρηση και έχει διευκολύνει επιχειρηματικά deal αξίας άνω των150 δισ. δολ. το 2021.
marathon-tziralis-papadopoulos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 70 εκατ. ευρώ αυξάνει τα διαθέσιμα κεφάλαια η Marathon Venture Capital

Υπερδιπλασιάζοντας το μέγεθος του πρώτου της fund ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ και υπερκαλύπτοντας τον αρχικό στόχο των 50 εκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερό της fund, η αύξηση αυτή πιστοποιεί την ταχεία ωρίμανση και τις μεγάλες προοπτικές της αγοράς.