ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Έκπληξη από τη Lidl: Σπάει τη μυστικότητα και αποκαλύπτει τον τζίρο της

Η γερμανική αλυσίδα αποφάσισε να δίνει στοιχεία για τις μετρήσεις τζίρου από την IRI και θα συμμετάσχει στο ΙΕΛΚΑ. Αναμένεται να αποκαλυφθεί ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα, πάνω από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Με εκπλήξεις υποδέχεται το 2023 η Lidl Hellas, αλλάζοντας πλήρως την συμπεριφορά της απέναντι στους «θεσμικούς» μηχανισμούς της ελληνικής αγοράς. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του BD η γερμανικών συμφερόντων λιανεμπορική εταιρεία αποφάσισε από τον Ιανουάριο του 2023 –και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις– να συμμετάσχει στο Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) του μόνου έγκυρου και αξιόπιστου ερευνητικού μηχανισμού της συγκεκριμένης αγοράς.

Εφόσον ενταχθεί θα είναι η δέκατη αλυσίδα, που θα συμμετέχει στη δύναμη του ΙΕΛΚΑ –οι άλλες εννέα είναι ο όμιλος Σκλαβενίτη, η ΑΒ Βασιλόπουλους ΑΕ, η Μετρό ΑΕΒΕ (my market και metro cash & carry) η Μασούτης ΑΕ, η Πέντε ΑΕ (σ/μ Γαλαξίας), Χαλκιαδάκης ΑΕ, ΣΥΝΚΑ, η Κρητικός ΑΕ και η ΟΚ Αnytime Markets AE.

Πρόκειται για ένα ερευνητικό ινστιτούτο, το οποίο στηρίζουν οι εννέα μεγάλες αλυσίδες της αγοράς, με τη Lidl δέκατη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γερμανική εταιρεία discount ως τώρα δεν συμμετέχει σε κανέναν φορέα από το 1995 που εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά.

Κι αν η προαναφερόμενη πληροφορία προκαλεί έκπληξη, η επόμενη είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Lidl Hellas αποφάσισε, με βάση τα σχετικά πρωτόκολλα και τις αντίστοιχες ρήτρες, να μετράται από την IRI, μία εκ των δύο μεγαλυτέρων εταιρειών ερευνών στον τομέα του λιανεμπορίου –η άλλη είναι η Nielsen. Ως τώρα, δηλαδή μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2022 η IRI μετρούσε τις πωλήσεις σε αξία και όγκο των μεγάλων αλλά και μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, εκτός της Lidl –και το διευκρίνιζε ακριβώς έτσι. Όμως, από τον Ιανουάριο του 2023 θα μετράται όπως και στις άλλες αλυσίδες η κίνηση των προϊόντων και φυσικά η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων είναι προφανές ότι θα είναι πιο ισχυρή.

Η γενικότερη στροφή 180 μοιρών της γερμανικής αλυσίδας στην Ελλάδα, που φέρεται να κατέχει την δεύτερη θέση της αγοράς  -και όχι η ΑΒ Βασιλόπουλος– προκαλεί απορίες και έχει ανοίξει συζητήσεις για τη σκοπιμότητα της. Μία ερμηνεία, αναφορικά με την συμπερίληψη της στις μετρήσεις της IRI, υποστηρίζει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανταγωνισμός με την ΑΒ Βασιλόπουλος, δηλαδή με τους Ολλανδούς, και η γερμανική αλυσίδα επιδιώκει να επιβεβαιωθεί η κατοχύρωση της δεύτερης θέσης, μετά από τον όμιλο Σκλαβενίτη.

Πόσο μάλλον που, όπως ανακοίνωσε προσφάτως η διοίκηση της ΑΒ, προχωρεί σε «αντεπίθεση» με την ευρεία ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να αποσείσει τη «ρετσινιά» της «ακριβής αλυσίδας» και να βελτιώσει τα οικονομικά της μεγέθη, που χρόνο με τον χρόνο χωλαίνουν. Και βεβαίως ο άμεσος ανταγωνιστής της είναι η Lidl. Κι οι Γερμανοί κατ' αυτό τον τρόπο «δείχνουν τα χαρτιά τους»...

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Lidl-store
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl: Εδραιώθηκε στη δεύτερη θέση της αγοράς, συνεχίζει τις επενδύσεις

Μεγάλο κέντρο logistics στην Ελευσίνα με επένδυση 100 εκατ. και νέα καταστήματα από τη γερμανική αλυσίδα. Για πρώτη φορά δηλώνεται από τη διοίκηση ότι ανέβηκε στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στάσιμες πωλήσεις και ζημιές για τα ΑΒ: Πώς το εξηγεί η διοίκηση

Η αλυσίδα «πληρώνει» την αντίληψη που έχει δημιουργεί στους καταναλωτές ότι είναι από τις πιο ακριβές, παρότι έχει κάνει προσπάθεια να πλασαριστεί ανάμεσα στις τρεις πιο φθηνές, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.
Lidl-store
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl: Διψήφια η αύξηση πωλήσεων, άφησε πολύ πίσω τον τρίτο της αγοράς

Πώς πέτυχε η γερμανική αλυσίδα να αυξήσει σε περίπου 10% τη διαφορά μεριδίου από την ΑΒ Βασιλόπουλος. Η δύναμη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η διείσδυση στα νοικοκυριά μεσαίας τάξης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Lidl και ο σκληρός πόλεμος προσφορών στα προϊόντα private label

Οι μειώσεις τιμών έως 35% από τη γερμανική αλυσίδα, που θα καλυφθούν με τη μείωση της κερδοφορίας της, οδηγούν σε νέα φάση τον ανταγωνισμό αλυσίδων και προμηθευτών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.