Στη δεύτερη θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων πέρασαν και επίσημα τα σούπερ μάρκετ Lidl, όπως δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Lidl Ελλάς κ. Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ.
Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για το στρατηγικό πλαίσιο της εταιρείας για το 2025, «είμαστε υπερήφανοι που με τα 231 καταστήματα στην Ελλάδα βρισκόμαστε στη δεύτερη θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων».
Υπενθυμίζεται ότι η Lidl έχει πάγια τακτική να μην δημοσιεύει τα οικονομικά της στοιχεία και είναι η πρώτη φορά που ανακοινώνει τη θέση της στην αγορά, αν και ήταν γνωστό ότι έχει ξεπεράσει την ΑΒ Βασιλόπουλος, που κατείχε τη δεύτερη θέση πίσω από την αλυσίδα Σκλαβενίτης.
Η Lidl Ελλάς προχωρά στην υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics στην Ελευσίνα 60.000 τ.μ. έως το 2029. «Χάρη σε αυτή την επένδυση ενισχύουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της καθημερινής τροφοδοσίας φρέσκων προϊόντων σε όλα τα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα, ένα στοιχείο που μας ξεχωρίζει από την υπόλοιπη αγορά», επισήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι η Lidl έχει συνολικά πέντε κέντρα διανομής στη χώρα, από τα οποία τροφοδοτεί τα καταστήματά της.
Στα 100 εκατ. ευρώ είναι και το διετές 2024 – 2025 πρόγραμμα επενδύσεων της εταιρείας, καθώς σχεδιάζει να ανοίξει και άλλα υποκαταστήματα στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος της Lidl Ελλάς ανέφερε ότι από το 1999 μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει επενδύσει στη χώρα πάνω από 1,4 δισ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 35.000 εργαζόμενους.
Όσον αφορά το ζήτημα της ακρίβειας, όπως επισήμανε ο κ. Μπράντεμπουργκερ, το καλάθι των Lidl είναι κατά 10% φθηνότερο από των άλλων σούπερ μάρκετ. Επίσης, όπως είπε, τον τελευταίο χρόνο μείωσαν μόνιμα τις τιμές σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
«Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο εσωτερικός πληθωρισμός μειώθηκε 1% αυτή τη χρονιά. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μειώθηκαν οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων μας. Και επιπλέον, όλα τα προϊόντα Non-Food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι», τόνισε.
Στην μελέτη κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης που κατήρτισε η Lidl, προσμετρώνται φέτος για πρώτη φορά οι επιδράσεις από το 1999 μέχρι και το 2023.
Σύμφωνα με αυτήν, το 2023, για πρώτη φορά η συνεισφορά της Lidl στο ΑΕΠ ανήλθε σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του ΑΕΠ. «Κάθε 1 ευρώ άμεσης επένδυσής μας, δημιουργεί 3,68 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Από το 1999 έως το 2023, καταγράψαμε μια εντυπωσιακή αύξηση 1.613% στην προστιθέμενη αξία που προσφέρουμε στην Ελλάδα», υπογράμμισε ο κ. Μπραντενμπούργκερ.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην δραστηριότητα της εταιρείας που συμβάλλει σημαντικά στα κρατικά έσοδα, με συνολική φορολογική συνεισφορά 417 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1.567% από το 1999. Για το 2023, οι επενδύσεις της εταιρείας σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις ανήλθαν συνολικά σε 1,29 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά την συνεργασία της Lidl με Έλληνες παραγωγούς και την υποστήριξη των εξαγωγών τους, το 2023 η εταιρεία προώθησε πάνω από 400 προμηθευτές, σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, με 1.624 κωδικούς, από 409 προμηθευτές, δημιουργώντας κύκλο εργασιών σχεδόν 500 εκατ. ευρώ.