ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: ΑΠΕ

Κοντά στα έσοδα του 2019 φέτος η Aegean, έρχονται αυξήσεις στα ναύλα

Αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης για το κρίσιμο, τρίτο τρίμηνο του έτους. Αναπόφευκτες οι αυξήσεις στα εισιτήρια. Αποκλείεται η διανομή μερίσματος φέτος, απίθανη το 2023. Αυξημένο κατά 75% το χρέος της Aegean λόγω πανδημίας.

Τις επιδόσεις του 2019 προσεγγίζει πλέον η Aegean Airlines στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ εξαιρετικά πάει και το τρίτο τρίμηνο, δηλαδή η περίοδος Ιουλίου – Αυγούστου – Σεπτεμβρίου, το οποίο παραδοσιακά είναι μακράν το καλύτερο κάθε χρήσης, καθώς είναι αυτό που κάνει τη διαφορά σε κάθε έτος.

Όπως τόνισε στην τηλεδιάσκεψη με αναλυτές ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, πλην ενός μήνα αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, το δεύτερο τρίμηνο πήγε καλά, με συνεχή αύξηση της ζήτησης, ενώ το τρίτο τρίμηνο ξεπερνά τις αρχικές εκτιμήσεις, καταγράφοντας επιδόσεις που παραπέμπουν στο έτος – ρεκόρ του 2019.

Για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι τα έσοδα θα διαμορφωθούν από 3-6% χαμηλότερα έναντι του 2019, επίδοση ικανοποιητική, τηρουμένων των αναλογιών αλλά και όλων των εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα στον κλάδο αερομεταφορών διεθνώς. Η επιβατική κίνηση φέτος θα φτάσει πέριξ των 12,5 εκατ., με το ποσοστό διαθέσιμων θέσεων (χωρητικότητα) μεταξύ 94% - 98% του 2019.

«Πρόκειται για σημαντική, αλλά όχι πλήρη ανάκαμψη όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών, ενώ τα έσοδα αναμένεται να αγγίξουν τα επίπεδα του 2019, όμως η πρόβλεψη για το τέταρτο τρίμηνο είναι δύσκολη, δεδομένου ότι επικρατεί αβεβαιότητα λόγω της ενεργειακής κρίσης», σημείωσε ο επικεφαλής της Aegean. Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στα στοιχεία του Eurocontrol που έδειξαν ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα (μαζί με το Λουξεμβούργο) που καταγράφει περισσότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019.

Σημείωσε πως η Ελλάδα είναι ένας ελκυστικός προορισμός που κινείται καλύτερα από άλλους, καθώς διαπιστώνεται ισχυρή ζήτηση, εκτιμώντας ότι παρά την ενεργειακή κρίση που νομοτελειακά θα επηρεάσει το διαθέσιμο εισόδημα, η χώρα θα πάει καλύτερα έναντι άλλων της Ευρώπης. Παράλληλα, τόνισε πως αυτή η ελκυστικότητα ασφαλώς φέρνει αύξηση του ανταγωνισμού, καθώς διεκδικούν και παίρνουν μερίδια μικρότερες εταιρείες.

Η μη διανομή μερίσματος και οι υποχρεώσεις

Όπως ο ίδιος τόνισε, παρά την καλή φετινή πορεία δεν τίθεται θέμα διανομής μερίσματος, ενώ είναι μάλλον απίθανο να δοθεί μέρισμα και το 2023, «εκτός αν αποδειχτεί μια πραγματικά μαγική χρονιά». Σε αυτή τη φάση και δεδομένης της διετούς περιπέτειας του ομίλου, η πρώτη προτεραιότητα είναι η ισχυροποίηση της κεφαλαιακής βάσης και η πλήρης επιστροφή σε μεγέθη προ πανδημίας.

Σημειώνεται ότι η πανδημία άφησε στην Aegean σημαντικού ύψους πρόσθετο χρέος. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του α' εξαμήνου, ο μακροπρόθεσμος δανεισμός, που αφορά δύο ομολογιακά δάνεια, ανήλθε στα 344,7 εκατ. ευρώ, έναντι 196,6 εκατ. το 2019, πριν την επίδραση που άσκησε η πανδημία, ήταν δηλαδή αυξημένος κατά 75%. Χαμηλός, στα 2,4 εκατ. ευρώ έναντι 2,1 εκατ. το 2019, παρέμεινε ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός, ενώ η εταιρεία σημειώνει ότι διαθέτει πιστωτική γραμμή 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, η οποία έχει προς το παρόν μηδενικό υπόλοιπο.

Ο καθαρός δανεισμός, αν συμπεριληφθούν και οι μισθώσεις αεροσκαφών, αυξήθηκε στα 298,38 εκατ. ευρώ στις 30.06.2022 από 286 εκατ. στις 31.12.2021, ενώ χωρίς τις μισθώσεις ο όμιλος εμφανίζει καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ύψους 254,9 εκατ. ευρώ στις 30.06.2022 από 128.19 εκατ. στις 31.12.2021. Τα ταμειακά διαθέσιμα, οι δεσμευμένες καταθέσεις και τα άμεσα ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά στοιχεία ανήλθαν σε 602 εκατ. από 474,39 εκατ. στις 31.12.2021.

Μικρές καθυστερήσεις στην παραλαβή των νέων Airbus

Αναφορικά με την παραλαβή των νέων αεροσκαφών Airbus της οικογένειας A320neo, ο επικεφαλής της Aegean Airlines γνωστοποίησε ότι υπάρχουν μικρές καθυστερήσεις δύο έως τεσσάρων μηνών λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και στη γραμμή παραγωγής. Η εταιρεία ήταν να παραλάβει φέτος δώδεκα συνολικά Airbus A320neo, όμως τελικώς θα παραλάβει δέκα. Ήταν να έχει παραλάβει οκτώ έως το τέλος Ιουνίου, όμως αυτό δεν έγινε, οπότε η εταιρεία επιχείρησε τελικά στο «φουλ» της ζήτησης με τέσσερα, αντί οκτώ καινούρια αεροσκάφη. Όπως τόνισε, άλλα τέσσερα θα έρθουν έως το τέλος Σεπτέμβρη και άλλα δύο έως το τέλος του 2022.

Η σταδιακή ένταξη των νέων αεροσκαφών στο στόλο της Aegean αλλάζει τα οικονομικά δεδομένα, επιτρέποντας στην αεροπορική να απορροφήσει, μερικώς, τις πληθωριστικές πιέσεις, καθώς η κατανάλωση καυσίμων είναι μικρότερη. Ο κ. Βασιλάκης  γνωστοποίησε πως λόγω της αύξησης των τιμών πετρελαίου, ο όμιλος χρησιμοποιεί πολιτική αντιστάθμισης του κινδύνου (hedging), που τοποθετείται στο 50% της κατανάλωσης καυσίμων για φέτος και στο 25% για το 2023.

Αυξήσεις στα ναύλα

Ο πρόεδρος της εταιρείας σημείωσε πως οι αεροπορικές εταιρείες σε όλες τις αγορές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να αναπροσαρμόσουν τις χρεώσεις τους. Ενδεικτικά ανέφερε πως ο πρόεδρος της Ryanair που τοποθετείται ως «πρωταγωνίστρια» των πολύ χαμηλών τιμών ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να αναμένονται αυξήσεις ναύλων λόγω πληθωρισμού, αύξησης κόστους καυσίμων και άλλων παραγόντων. Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως εκτίμησε, θα κινηθούν όλοι οι αερομεταφορείς τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια, λόγω αυξημένου πληθωρισμού, τιμών εμπορευμάτων και ευρύτερα ενισχυμένου κόστους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύει 140 εκατ. η Aegean σε κέντρο εκπαίδευσης και βάση επισκευών

Εντός του έτους η λειτουργία του κέντρου προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης πληρωμάτων, joint venture με τον καναδικό κολοσσό CAE. Συγκροτείται νέα τεχνική βάση. Θα δημιουργηθούν 1.100 θέσεις εργασίας.
aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετά προς την... κερδοφορία η Aegean, αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης

Ισχυρό momentum στον τουρισμό και επιμήκυνση της σεζόν «βλέπει» ο επικεφαλής της Aegean. Πρώτη κερδοφόρα χρήση φέτος, ύστερα από δύο χρόνια μεγάλων ζημιών. Γιατί δεν εμπνέει ανησυχία η μεγάλη αύξηση του δανεισμού.
Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κατάφερε η μετοχή της Aegean να «πετά» υψηλότερα από τις ευρωπαϊκές

Κρατά κέρδη 7,6% η μετοχή της Aegean το 2022 ακόμη και μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενώ οι αεροπορικές του Stoxx 600 χάνουν 10,38%. Οι ισχυρές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού δίνουν ισχυρό πλεονέκτημα.