Σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάκαμψης των εξαγωγών ελληνικών καλλυντικών διαπιστώνει και φέτος ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), μετά από ένα θετικό πρώτο εξάμηνο ως προς την κατανάλωση διεθνώς αλλά και στην εγχώρια αγορά. Ειδικότερα, η εγχώρια βιομηχανία καλλυντικών διατήρησε τη δυναμική της το πρώτο εξάμηνο του 2022, με τα αντιηλιακά αλλά και τα προϊόντα αντιγήρανσης να αποτελούν τις δύο κυρίαρχες κατηγορίες σε επίπεδο πωλήσεων. Το δεύτερο εξάμηνο ωστόσο αναμένεται πιο δύσκολο, δεδομένων των πληθωριστικών πιέσεων που ήδη συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών.
Παρά ταύτα, τόσο το ψηφιακό κανάλι όσο και τα φαρμακεία δείχνουν να διατηρούν την δυναμική που απέκτησαν κυρίως μέσα στην πανδημία. Ειδικά το πρώτο, υπολογίζεται ότι συνεισφέρει περί το 16% του συνολικού τζίρου, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ICAP, συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, τα ηλεκτρονικά καταστήματα καταγράφουν αύξηση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, με τα καλλυντικά ευρείας διανομής να συνθέτουν το 31% των συνολικών πωλήσεων, ακολουθούμενα από τα καλλυντικά επιλεκτικής που συνεισφέρουν το 16% του τζίρου.
Στην βάση αυτών των στοιχείων, το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα κλείσει με βελτίωση των εγχώριων πωλήσεων κατά 3% περίπου συγκριτικά με το 2021. Πιο αναλυτικά, εκτιμάται ότι η κατηγορία προϊόντων περιποίησης προσώπου θα ενισχυθεί κατά 4,8% φέτος, από 177 εκατ ευρώ πέρσι, τα προϊόντα μακιγιάζ αναμένεται να ενισχυθούν κατά 13% φέτος, από 85,3 εκατ ευρώ πέρσι, τα αρώματα θα βελτιώσουν τον τζίρο τους κατά 2%, από 61,6 εκατ ευρώ το 2021, ενώ ενίσχυση κατά 1,7% αναμένεται για τα είδη περιποίησης μαλλιών.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, ο ΠΣΒΑΚ διαπιστώνει βελτίωση της εικόνας κυρίως προς τις ασιατικές/μεσανατολικές χώρες, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Αίγυπτο, την Ινδία, το Βιετνάμ αλλά και την Κίνα να ανακάμπτουν σημαντικά, τροφοδοτώντας την ζήτηση για τα ελληνικά καλλυντικά. Σύμφωνα δε με την Enterprise Greece, η αγορά της Ασίας εμφανίζει αξιόλογη δυναμική για τα ελληνικά προϊόντα περιποίησης, καταγράφοντας θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση και καλύπτοντας εν μέρει τις απώλειες που εμφάνισε η εγχώρια κατανάλωση, την δεκαετία της δημοσιονομικής κρίσης. Συνολικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι εξαγωγές ελληνικών καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 31,5% το δίμηνο Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 95,65 εκατ ευρώ, έναντι 72,75 εκατ ευρώ πέρσι.
Σημειώνεται τέλος ότι οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με μία δεκαετία πίσω. Σημαντικός παράγοντας για την θετική πορεία της ελληνικής παραγωγής καλλυντικών είναι η αξιοποίηση των φυσικών συστατικών που προέρχονται από την ελληνική φύση, στοιχείο που απαντά στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.