ΓΔ: 1392.71 -0.35% Τζίρος: 40.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:43:00 DATA

«Μπουμ» στις εξαγωγές καλλυντικών με ισχυρή ζήτηση από την Ασία

Αυξάνεται η ζήτηση για ελληνικά καλλυντικά στο εξωτερικό, με σημαντικότερη ώθηση από Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αίγυπτο, Ινδία, Βιετνάμ αλλά και την Κίνα. Η εγχώρια αγορά αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 3% φέτος.

Σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάκαμψης των εξαγωγών ελληνικών καλλυντικών διαπιστώνει και φέτος ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), μετά από ένα θετικό πρώτο εξάμηνο ως προς την κατανάλωση διεθνώς αλλά και στην εγχώρια αγορά. Ειδικότερα, η εγχώρια βιομηχανία καλλυντικών διατήρησε τη δυναμική της το πρώτο εξάμηνο του 2022, με τα αντιηλιακά αλλά και τα προϊόντα αντιγήρανσης να αποτελούν τις δύο κυρίαρχες κατηγορίες σε επίπεδο πωλήσεων. Το δεύτερο εξάμηνο ωστόσο αναμένεται πιο δύσκολο, δεδομένων των πληθωριστικών πιέσεων που ήδη συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών.

Παρά ταύτα, τόσο το ψηφιακό κανάλι όσο και τα φαρμακεία δείχνουν να διατηρούν την δυναμική που απέκτησαν κυρίως μέσα στην πανδημία. Ειδικά το πρώτο, υπολογίζεται ότι συνεισφέρει περί το 16% του συνολικού τζίρου, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ICAP, συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, τα ηλεκτρονικά καταστήματα καταγράφουν αύξηση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, με τα καλλυντικά ευρείας διανομής να συνθέτουν το 31% των συνολικών πωλήσεων, ακολουθούμενα από τα καλλυντικά επιλεκτικής που συνεισφέρουν το 16% του τζίρου.

Στην βάση αυτών των στοιχείων, το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα κλείσει με βελτίωση των εγχώριων πωλήσεων κατά 3% περίπου συγκριτικά με το 2021. Πιο αναλυτικά, εκτιμάται ότι η κατηγορία προϊόντων περιποίησης προσώπου θα ενισχυθεί κατά 4,8% φέτος, από 177 εκατ ευρώ πέρσι, τα προϊόντα μακιγιάζ αναμένεται να ενισχυθούν κατά 13% φέτος, από 85,3 εκατ ευρώ πέρσι, τα αρώματα θα βελτιώσουν τον τζίρο τους κατά 2%, από 61,6 εκατ ευρώ το 2021, ενώ ενίσχυση κατά 1,7% αναμένεται για τα είδη περιποίησης μαλλιών.

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, ο ΠΣΒΑΚ διαπιστώνει βελτίωση της εικόνας κυρίως προς τις ασιατικές/μεσανατολικές χώρες, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Αίγυπτο, την Ινδία, το Βιετνάμ αλλά και την Κίνα να ανακάμπτουν σημαντικά, τροφοδοτώντας την ζήτηση για τα ελληνικά καλλυντικά. Σύμφωνα δε με την Enterprise Greece, η αγορά της Ασίας εμφανίζει αξιόλογη δυναμική για τα ελληνικά προϊόντα περιποίησης, καταγράφοντας θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση και καλύπτοντας εν μέρει τις απώλειες που εμφάνισε η εγχώρια κατανάλωση, την δεκαετία της δημοσιονομικής κρίσης. Συνολικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι εξαγωγές ελληνικών καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 31,5% το δίμηνο Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 95,65 εκατ ευρώ, έναντι 72,75 εκατ ευρώ πέρσι.

Σημειώνεται τέλος ότι οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με μία δεκαετία πίσω. Σημαντικός παράγοντας για την θετική πορεία της ελληνικής παραγωγής καλλυντικών είναι η αξιοποίηση των φυσικών συστατικών που προέρχονται από την ελληνική φύση, στοιχείο που απαντά στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατακτούν αγορές τα ελληνικά καλλυντικά, άλμα εξαγωγών 26% στο 9μηνο 2022

Τα μηνύματα είναι θετικά και για την εγχώρια αγορά καλλυντικών, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,5% το 2023, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αγκάθι για τον κλάδο αποτελεί το θέμα των ακριβών πρώτων υλών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έγιναν περιζήτητα στη διεθνή αγορά τα καλλυντικά με ελληνική υπογραφή

Οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με τα μεγέθη προ δεκαετίας. Με ρυθμό 31% η αύξηση το πρώτο δίμηνο του έτους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Sephora Greece... απογειώθηκε: Πώς έφτασε σε αύξηση τζίρου 47%

Η αλυσίδα ενισχύει τις πωλήσεις της κατά 27% στο εξάμηνο φέτος, σε συνέχεια ενός έτους επιδόσεων - ρεκόρ, που αποδίδονται στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, αλλά και στην υψηλή ζήτηση από τουρίστες.