ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Φωτο: Shutterstock

Apivita: Διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023 με ώθηση από τις εξαγωγές

Η εταιρεία αναμένει σημαντική βελτίωση μεγεθών την εφετινή χρονιά. Αλλαγή του μοντέλου διανομής στην Ευρώπη. Στο στόχαστρο οι αγορές της Ασίας και Λατινικής Αμερικής.

Έτος σημαντικής ανάπτυξης αναμένεται να είναι το 2023 για την εταιρεία καλλυντικών Apivita, θυγατρικής πλέον του ισπανικού ομίλου Puig, στην βάση τόσο της τόνωσης των εσόδων από την εγχώρια αγορά, όσο και των εξαγωγών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση της διοίκησης της εταιρείας, φέτος αναμένεται να καταγραφεί μέση αύξηση τζίρου κατά 13,5% συγκριτικά με το 2022, καθώς εκτιμάται ότι θα αποδώσουν καρπούς όλες οι ενέργειες βελτιστοποίησης του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου της εταιρείας.

Η εκτιμώμενη βελτίωση των μεγεθών αναμένεται να προέλθει αφενός από την αύξηση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά κατά 8%, αφετέρου από την ενίσχυση των εξαγωγών σε ποσοστό 25% συγκριτικά με πέρσι. Χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής βρίσκονται στο στόχαστρο της Apivita για φέτος, ενισχύοντας το εξαγωγικό της προφίλ, ενώ έμφαση δίνεται και στο ηλεκτρονικό κανάλι της δημοφιλούς εταιρείας καλλυντικών.

Ιδιαίτερη προσοχή αποδίδεται επίσης στην τόνωση της κερδοφορίας της εταιρείας, μετά την επιβάρυνση που δέχθηκαν την προηγούμενη διετία, εξαιτίας του αυξημένου λειτουργικού κόστους. Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα, η Apivita προχώρησε σε αλλαγή του μοντέλου διανομής των προϊόντων της στην Ευρώπη, ενώ επενδύει και σε νέα φωτοβολταϊκά συστήματα, προκειμένου να περιορίσει κόστη ενέργειας και παραγωγής.

Η δημοφιλής εταιρεία καλλυντικών έκλεισε την χρήση του 2022 καταγράφοντας πωλήσεις αυξημένες κατά 2% συγκριτικά με το 2021, συνολικού ύψους 50,8 εκατ. ευρώ, κι απέδωσε την συντηρητική μεταβολή στις δυσμενείς διεθνείς εξελίξεις του πρώτου εξαμήνου του περσινού έτους -κυριότερα τον πόλεμο στην Ουκρανία. Από το σύνολο των πωλήσεων της, τα 33,7 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις εγχώριες πωλήσεις και τα 17,11 εκατ. ευρώ από τις εξαγωγές, με τις αγορές της Λατινικής Αμερικής να συνεισφέρουν με αύξηση τζίρου κατά 13%.

Η κερδοφορία της ωστόσο μειώθηκε σε 1,9 εκατ. ευρώ το περσινό έτος, έναντι κερδών ύψους 6,34 εκατ ευρώ το 2021. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα κέρδη του 2021 περιελάμβαναν έκτακτα έσοδα της τάξεως των 912.265 ευρώ, τα οποία προήλθαν από την πώληση της 100% θυγατρικής Apivita Spain SAU, σε άλλη εταιρεία του ομίλου Puig.

Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της Apivita σημειώνει ότι «οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες, παρά την ενεργειακή και οικονομική κρίση που επικράτησε διεθνώς» και εκτιμά ότι η εταιρεία θα αυξήσει τα μερίδια της στην διεθνή αγορά φέτος, ενισχύοντας έσοδα και κέρδη μέσα από τις αυξημένες εξαγωγές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έγιναν περιζήτητα στη διεθνή αγορά τα καλλυντικά με ελληνική υπογραφή

Οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με τα μεγέθη προ δεκαετίας. Με ρυθμό 31% η αύξηση το πρώτο δίμηνο του έτους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Πολωνία οι περισσότερες πωλήσεις του ομίλου Σαράντη το 2024

Κυρίαρχη στον τζίρο η πολωνική Stella Pack το 2024, από την Ελλάδα τα περισσότερα κέρδη. Η Ασία και η Μέση Ανατολή τίθενται στο στόχαστρο του ομίλου. Οικονομικές επιδόσεις ρεκόρ το 2023, με αύξηση κερδών σχεδόν κατά 50%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυρίαρχη στην εγχώρια αγορά καλλυντικών η Parfums Christian Dior Hellas

Βρίσκεται στην πρώτη θέση της επιλεκτικής αγοράς καλλυντικών στην χώρα μας, προχωρώντας σε ανακαινίσεις σημείων και νέα λανσαρίσματα καινοτόμων προϊόντων. Στο +15% τα έσοδα το 2023, στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση το 2024.