Κέρδη 12,55% καταγράφει έως τώρα το μήνα Αύγουστο η μετοχή της Ελλάκτωρ, υπεραποδίδοντας έναντι του Γ.Δ. αλλά και του FTSE 25, ενώ στις 9 του μήνα βρέθηκε στα 1,9320 ευρώ, επίπεδα που αποτελούν υψηλό ενάμιση έτους, επιβεβαιώνοντας το πως βλέπει η αγορά τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στο μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο τους τελευταίους μήνες.
Μάλιστα, πλέον η κεφαλαιοποίηση του ομίλου έχει ανέλθει στα 624 εκατ. ευρώ που τον φέρνει στην 20η θέση στον FTSE 25, ενώ τον περασμένο Μάιο, όταν ο τίτλος είχε κατέλθει στα 1,1770 ευρώ η αποτίμηση ήταν στην περιοχή των 409 εκατ. ευρώ, που είχε φέρει τον όμιλο στην τελευταία θέση στον FTSE 25, ενώ τον ξεπερνούσαν και δύο εταιρείες του Mid Cap, οι Cenergy Holdings και Autohellas.
Είναι σαφές ότι η αγορά «διαβάζει» θετικά τις εξελίξεις βλέποντας ότι υπάρχει ένας ισχυρός μετοχικός πόλος, που είναι η ολλανδική Reggeborgh η οποία ανέβασε το ποσοστό της στο 61,0814% μετά το πέρας της προαιρετικής δημόσιας πρότασης την οποία υπέβαλε τον Μάιο. Αυτό, με τη σειρά του φέρνει πιο ξεκάθαρο και διαυγές management σε όλα τα επίπεδα, καθώς η μετοχική διαμάχη της τελευταίας διετίας είχε αγκυλώσει τον όμιλο στην ακινησία, σε μια συγκυρία κοσμογονικών εξελίξεων σε όλο το φάσμα των κατασκευών, των υποδομών και της ενέργειας.
Ο όμιλος βρίσκεται σε μεταβατική φάση αλλαγής σε πολλά επίπεδα, ύστερα από το μετοχικό ξεκαθάρισμα και τοσπάσιμο του Γόρδιου Δεσμού που είχε δημιουργήσει η μετοχική αντιπαλότητα που κράτησε την εταιρεία στην εσωστρέφεια για ενάμιση περίπου χρόνο.
Νέα μετοχική σύνθεση, ισχυροποίηση του management, συμφωνία με Motor Oil για την πώληση της ΕΛΤΕΧ Άνεμος και τη δημιουργία κοινής εταιρείας, αποπληρωμή του ακριβού ομολόγου των 670 εκατ. ευρώ, αλλά και δημόσια πρόταση προς τη Reds, είναι οι κινήσεις που αλλάζουν το status quo στην Ελλάκτωρ.
Το management του ομίλου, μετά τις μετοχικές αλλαγές «τρέχει» με στόχο τη φυγή προς τα εμπρός, την κάλυψη του χαμένου εδάφους σε επιχειρησιακό επίπεδο, τη βελτίωση της χρηματοοικονομικής εικόνας μέσω διαρθρωτικών κινήσεων όπως η επαναγορά του ομολόγου, αλλά και γερό μπάσιμο στη διεκδίκηση έργων, με αιχμή τις κατασκευές, τα έργα ΣΔΙΤ, τις ΑΠΕ και την κυκλική οικονομία.
Η Ελλάκτωρ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είχε εγκλωβιστεί σε ένα φθοροποιό και τοξικό γαϊτανάκι αντιδικίας των δύο μετοχικών πόλων, που προκαλούσε ζημιά στο brand και μείωνε καθημερινά το εκτόπισμα του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου. Οι διαμάχες των δύο μετοχικών πόλων είχαν φέρει σημαντικό πλήγμα και μεγάλο αποπροσανατολισμό, κάτι που πλέον δεν υπάρχει και τα αποτελέσματα ήδη φαίνονται.
Συνάμα, η Ελλάκτωρ προχωρά σε επαναγορά του πολύ ακριβού ομολόγου που είχε εκδώσει η διοίκηση Καλλιτσάντση το 2019, με στόχο να ελαφρύνει τα χρηματοοικονομικά βάρη και να απαλλαγεί από σχεδόν… ληστρικούς τόκους. Πρόκειται για το ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ που είχε εκδοθεί το Δεκέμβριο του 2019 με επιτόκιο 6,375%, πενταετούς διάρκειας και λήξης το Δεκέμβριο του 2024.
Η συμφωνία με την Μοτορ Όιλ
Παράλληλα, μέσω της συμφωνίας με τη Motor Oil και της διαδικασίας απόσχισης του τομέα των ΑΠΕ και εισφοράς του στο νέο σχήμα, η Ελλάκτωρ θα εισπράξει περί τα 750 εκατ. ευρώ για την πώληση του 75% του τομέα των ΑΠΕ στη Motor Oil, η οποία παράλληλα έχει αποκτήσει ποσοστό 29,87% στην εισηγμένη κατασκευαστική εταιρεία.
Αυτή ακριβώς η εξέλιξη είναι που έχει επιτρέψει στην εισηγμένη να προχωρήσει στην πρόωρη αποπληρωμή του διεθνούς ομολόγου και να πραγματοποιήσει ένα σημαντικό βήμα στη διαδικασία της αναδιάρθρωσης του χρηματοπιστωτικού της κόστους.
Με την αποπληρωμή και του ομολόγου, ο όμιλος Ελλάκτωρ θα έχει πλέον σχεδόν μηδενικό δανεισμό (πέραν των δανείων που σχετίζονται με επιμέρους έργα παραχώρησης, από τα έσοδα των οποίων αποπληρώνονται και οι σχετικές οφειλές).
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να παράσχει στη διοίκηση του ομίλου περισσότερο χρόνο, προκειμένου να προετοιμάσει τις επόμενες κινήσεις της, με άξονα ασφαλώς την ενίσχυση της ρευστότητας, ώστε να διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις σημαντικούς διαγωνισμούς, όπως για παράδειγμα η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί με τον γαλλικό όμιλο Ardian και την AVAX.
Το επόμενο διάστημα με την ωρίμανση των σχεδόν είκοσι έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων που είναι σε διαγωνισμό θα χρειαστούν πολύ μεγάλα κεφάλαια για τους συμμετέχοντες.
Τα… βαριά projects είναι φυσικά η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ, τα μεγάλα εργοστάσια απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα που έχει η Reds όπως οι Γούρνες στην Κρήτη, η Μαρίνα Αλίμου, το Cambas Park κ.α.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, απέκτησε ένα ακόμη έργο στη Ρουμανία όπου εδώ και χρόνια έχει πολύ σημαντική παρουσία, κυρίως σε οδικές – σιδηροδρομικές υποδομές. Πιο συγκεκριμένα, επικράτησε σε έναν από τους οκτώ διαγωνισμούς για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας, αναλαμβάνοντας κομμάτι έργου προϋπολογισμού περίπου 230 εκατ. ευρώ.