Για τα προβλήματα με τα οποία είναι αντιμέτωπος ο κλάδος της ακτοπλοΐας από τις συνέπειες του ρωσο-ουκρανικού πολέμου, της επακόλουθης ενεργειακής κρίσης με το υψηλό κόστος των καυσίμων να επιβαρύνει αισθητά τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, αλλά και για το πολύ υψηλό επίπεδο των ναυτικών και του προσωπικού της εταιρείας, μίλησε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό πρακτορείο Ειδήσεων, ο νέος διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών Λουκάς Σιγάλας.
«Οι Μινωϊκές γραμμές δεν ήταν για μένα μία καινούργια υπόθεση καθώς εντάχθηκα στο δυναμικό της εταιρείας από το 2006. Εν μέσω μίας αβέβαιης, ευμετάβλητης και εξαιρετικά δύσκολης περιόδου για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, πρωταρχικός μου στόχος είναι η εξεύρεση των βέλτιστων λύσεων για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μέσω της καινοτομίας και της εξωστρέφειας» τονίζει ο κ. Σιγάλας και ευχαριστεί προσωπικά τον πρόεδρο του ΔΣ των Μινωϊκών, E. Grimaldi για την ευκαιρία που του έδωσε να αναλάβει το τιμόνι των Μινωϊκών Γραμμών στην Ελλάδα.
«Γνωρίζω σε βάθος την εταιρεία αλλά και τον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας γενικότερα. Η πορεία μου στις Μινωϊκές είναι μακρά και νιώθω ευγνώμων απέναντι στην οικογένεια Grimaldi για την απόφασή της να μου εμπιστευθεί τη διοίκηση της εταιρείας στις 31 Μαϊου 2022, με τη συμπλήρωση 50 ετών από την ίδρυσή της. Οι Μινωϊκές έχουν διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο μέχρι τώρα στις ακτοπλοϊκές μεταφορές στην Ελλάδα και στο χώρο της ναυτιλίας γενικότερα». Προσθέτει ότι όλα αυτά τα χρόνια ηγήθηκε των εμπορικών τομέων της εταιρείας ενώ δηλώνει ότι ο Όμιλος Grimaldi όλα αυτά τα χρόνια έχει αποδείξει ότι πιστεύει στην αναπτυξιακή δυνατότητα των Μινωϊκών Γραμμών, η οποία απασχολεί αυτή τη στιγμή περίπου 450 άτομα σε θάλασσα και στεριά.
Για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών αναφέρει ότι είναι μία περίοδος που ο κλάδος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα λόγω του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων παρά την αυξημένη επιβατική κίνηση. «Το θέμα της αδειοδότησης αναφορικά με την είσοδο μίας εταιρείας σε κάποια γραμμή εξακολουθεί να αποτελεί μία ιδιαίτερη διαδικασία, ωστόσο η ακτοπλοΐα αυτή τη στιγμή λειτουργεί υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή», σημειώνει.
Έχει κληθεί να αντιμετωπίσει μία σειρά από προβλήματα που έχουν να κάνουν με τις συνέπειες από την πανδημία σε σχέση με την επιβατική κίνηση αλλά και τις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών καυσίμων μετά τον ρώσο-ουκρανικό πόλεμο. «Αυτό που χρειάζεται αυτή τη στιγμή είναι η διατήρηση της βιωσιμότητας της ελληνικής ακτοπλοΐας και του δικτύου της, καθώς με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η συνεχής σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα εκτός από την οικονομική και τουριστική ανάπτυξή τους. Τείνουμε να ξεχνάμε τον ρόλο της ακτοπλοΐας ως υπηρεσίας σύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Επομένως αυτό που απαιτείται είναι τα προβλήματα του κλάδου να τύχουν της κατανόησης από το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων εξαιτίας του ρόλου που διαδραματίζει η επιβατηγός ναυτιλία στη διασύνδεση των νησιών» επισημαίνει.
Σχετικά με το υψηλό κόστος καυσίμων που καταλαμβάνει περίπου αυτή τη στιγμή το 70% των λειτουργικών εξόδων ενός πλοίου δηλώνει ότι είναι κάτι που επηρεάζει τη λειτουργικότητα του κλάδου ενώ προσθέτει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει προτάσεις υλοποιώντας μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο επισημαίνει ότι οι συγκυρίες επιβάλλουν βαθύτερες τομές. «Θα μπορούσε ίσως να συζητηθεί μία έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την τρέχουσα περίοδο για να μπορέσει να καλυφθεί το επιπλέον ενεργειακό κόστος, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει και μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων προκειμένου να μειωθεί το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και να δοθεί η ευκαιρία στους επιβάτες να ταξιδέψουν ευκολότερα» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών. Προσθέτει ότι «μία μείωση του ΦΠΑ, από το 13% στο 6% θα μείωνε την τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και το ακτοπλοϊκό εισιτήριο θα γινόταν πιο ελκυστικό».
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας
Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών προσθέτει ότι η εταιρεία ήταν από τις πρώτες στον κλάδο της ακτοπλοΐας που τοποθέτησε στα πλοία της συσκευές καθαρισμού καυσαερίων (SCRUBBERS) σύμφωνα με το νέο κανονισμό του ΙΜΟ. Πρόκειται για τα πλοία KNOSSOS PALACE, FESTOS PALACE και KYDON PALACE. «Από τον όμιλο Grimaldi υπάρχει μεγάλη ευαισθησία στα περιβαλλοντικά θέματα και όλες τις εταιρείες και τα πλοία του ομίλου που παραμένουν εναρμονισμένες με τους ισχύοντες κανονισμούς της ΕΕ και του ΙΜΟ» δηλώνει. Προσθέτει εξάλλου ότι οι Μινωϊκές είναι έτοιμες να υλοποιήσουν όλες τις προδιαγραφές που θα απαιτηθούν στο μέλλον για τη μείωση των εκπομπών αερίων και την απεξάρτηση από τον άνθρακα στο πλαίσιο των κανονισμών της ΕΕ και του ΙΜΟ.
Αναφερόμενος στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, ο κ. Σιγάλας επισημαίνει ότι οι Μινωϊκές απαρτίζονται από ναυτικούς και προσωπικό υψηλού επιπέδου που συνεχώς εκπαιδεύονται και αξιολογούνται, ενώ για τα πλοία του ομίλου τονίζει ότι πρόκειται για σκάφη υψηλών προδιαγραφών που μπορούν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες και να προσφέρουν στους επιβάτες ευχάριστο ταξίδι. «Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας είναι άρτια εκπαιδευμένο και επιλεγμένο, κατόπιν συνεχούς και ενδελεχούς αξιολόγησης, και ανταποκρίνεται πλήρως στο πνεύμα αλλά και στην ποιότητα των πλοίων και υπηρεσιών υψηλού επιπέδου που προσφέρονται ενώ τα σύγχρονα, οικολογικά πλοία της εταιρείας παρέχουν στο επιβατικό κοινό άνεση, πολυτέλεια, ασφάλεια, ταχύτητα και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου μετατρέποντας το ταξίδι σε μία ευχάριστη εμπειρία».
Σε ερώτηση τι θα έλεγε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τη ναυτιλία ο κ. Σιγάλας αναφέρει ότι ο «ναυτιλιακός κλάδος είναι ένας παραδοσιακός κλάδος, απίστευτα ενδιαφέρων, δύσκολος, με πολλές προκλήσεις και συνεχείς εναλλαγές αλλά και ουσιαστικές ευκαιρίες εξέλιξης». Τέλος, καλεί όσους δεν έχουν ταξιδέψει με τα πλοία των Μινωϊκών Γραμμών να το κάνουν και δηλώνει ότι η εταιρεία πάντα προσφέρει πακέτα εκπτώσεων στις οικογένειες και στους επιβάτες που επιλέγουν να συνδυάσουν το ταξίδι τους με καμπίνα και όχημα.