Στην αγορά της Ρουμανίας πρόκειται να επικεντρώσει τις προσπάθειες της η Entersoft, όπου μετά την εξαγορά του 75% της BIT Software έναντι 3 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Πληροφορικής διπλασίασε το αποτύπωμά του, ενώ μπορεί και προσφέρει ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών, έχοντας παράλληλα τις κεραίες ανοιχτές για νέες εξαγορές.
Με την αγορά της Ρουμανίας να βρίσκεται κοντά στα μεγέθη της ελληνικής, έχοντας παρόμοια χαρακτηριστικά, ο όμιλος πληροφορικής θέλει να αυξήσει την παρουσία του σε μια αγορά που βρίσκεται σε ανοδική πορεία, αναπτύσσοντας ακόμα εντονότερα νέες τεχνολογίες ενώ εντείνεται η ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρείες.
Στην πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών για την οικονομική χρήση του 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης είχε σημειώσει για την αγορά της Ρουμανίας πως διαθέτει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης τονίζοντας την αισιοδοξία του σημειώνοντας πως «αγορά της Ρουμανίας είναι περίπου στο 70% της Ελλάδας, αλλά είναι πολυδιασπασμένη. Μας θυμίζει την Ελλάδα πριν την εποχή του ευρώ και είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την ανάπτυξή της τα επόμενα χρόνια».
Η διοίκηση της Entersoft θέλει να χτίσει ένα μέγεθος που δεν είχε μέχρι σήμερα, διατηρώντας το όνομα της BIT Software που είναι αναγνωρίσιμο στην τοπική αγορά, καθώς στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων πελατών όσο θα μεγαλώνει και θα γίνεται πιο ευδιάκριτο το αποτύπωμά της.
Τα έσοδα της BIT Software για το 2021 ήταν περίπου 3,2 εκατομμύρια ευρώ με 0,3 εκατομμύρια ευρώ EBITDA. Η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό. Κατά τη στιγμή της συμφωνίας, η BIT Software απασχολούσε 71 υπαλλήλους με έδρα το Brasov και με υποκατάστημα στο Βουκουρέστι, με τη συνολική ομάδα που λειτουργεί πλέον μετά την εξαγορά από την Entersoft να φτάνει τα 100 άτομα.
Σε αυτή την κατεύθυνση η Entersoft σκανάρει την αγορά για νέες περιπτώσεις εξαγορών, όπου και μέσω των ταμειακών διαθέσιμων που ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ μπορεί να προχωρήσει σε στοχευμένες κινήσεις και να καταστεί σημαντικός παίκτης, ενώ και το επίπεδο της ποιότητας των στελεχών που έχει συναντήσει στην Ρουμανία είναι υψηλό. Η εισηγμένη προσδοκά ότι οι επενδύσεις που πραγματοποιεί θα προσδώσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον όμιλο και δυνατότητες για αναπτυξιακή πορεία τα επόμενα χρόνια.
Σε ανοδική πορεία και διεύρυνση των δραστηριότητων
Έπειτα από ένα ιδιαίτερο θετικό 2021 όπου η Entersoft κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 45% φτάνοντας τα 24 εκατ. ευρώ, το ανοδικό μομέντουμ διατηρήθηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2022, όπου σημείωσε αύξηση των εσόδων 22% ενώ επιτεύχθηκε υψηλό περιθώριο κερδοφορίας (EBITDA) 38%, οριακά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η Entersoft ολοκλήρωσε επίσης στις αρχές Ιουνίου τη συγχώνευσης τριών θυγατρικών της (Retail-Link, Optimum και LOG ON).
Στο πρώτο τρίμηνο 2022 διαπιστώθηκε σημαντική ανάπτυξη των εσόδων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και ιδιαίτερα στην ηλεκτρονική τιμολόγηση (Retail Link eInvoicing) που κατέγραψε ανάπτυξη 30% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2021, καθώς και στα προϊόντα Warehouse Management όπου επιτεύχθηκε αύξηση 60% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι τα επόμενα τρίμηνα διαμορφώνονται ιδιαίτερα ευνοϊκές συνθήκες για την διατήρηση αλλά και ενίσχυση αυτών των ρυθμών ανάπτυξης, με δεδομένες και τις ανακοινώσεις περί προκήρυξης έργων για τον ιδιωτικό τομέα τόσο από το νέο ΕΣΠΑ όσο και από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Έχοντας ως στόχο να διπλασιάσει τα μεγέθη της στην επόμενη τετραετία μέσα από οργανική ανάπτυξη και εξαγορές εταιρειών, η Entersoft έχει δείξει ήδη τις προθέσεις της εξαγοράζοντας τον περασμένο Φεβρουάριο την Wedia αντί 500.000 ευρώ, κάνοντας δυναμική είσοδο στο χώρο του λογισμικού για eCommerce. Η Wedia εξειδικεύεται στη σχεδίαση και ανάπτυξη απαιτητικών Web και eCommerce εφαρμογών, καθώς και υπηρεσιών digital marketing, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού
Μια εξαγορά που εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής της Entersoft για την πλήρη υποστήριξη μετασχηματισμού των επιχειρήσεων με αξιοποίηση του eCommerce, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα αναγκαία λογισμικά της εφοδιαστικής αλυσίδας σε omnichannel επίπεδο.
Μετά την εξαγορά της Wedia η Entersoft είχε ανακοινώσει πως έχει ξεκινήσει ήδη την επένδυση της σε νέο προϊόν από τη Wedia για τη διαχείριση και την αυτοματοποίηση B2B συναλλαγών στο Internet. Το Wedia B2B eCommerce θα επαναχρησιμοποιήσει επενδύσεις και εμπειρία που έχουν ήδη γίνει στα συστήματα ERP και CRM από την Entersoft. Το νέο προϊόν θα απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις κλάδων όπως η Βιομηχανία, η Μεταποίηση, το Χονδρικό εμπόριο αλλά και εταιρείες λιανικής με B2B δραστηριότητα.
Επίσης έχει αναπτύξει και το Wedia B2C που στόχο θα έχει την αυτοματοποίηση υλοποίησης απαιτητικών eShops με έτοιμα σενάρια και λειτουργικότητες.
Ταυτόχρονα καθώς διαφαίνεται η ανάγκη περαιτέρω ενίσχυση κάποιων βασικών προϊόντων του ομίλου, η Entersoft προχώρησε μέσα στο 2021 στην επέκταση του Entersoft Business Suite σε τομείς που αφορούν τον προγραμματισμό Πρώτων Υλών για την παραγωγή, το πρόγραμμα παραγωγής και τον έλεγχο ποιότητας στη βιομηχανία, ενώ το προϊόν επεκτείνεται με δυνατότητες ολοκλήρωσης με τον πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης Retail Link για την αυτοματοποίηση ένταξης πελατών με ERPs της Entersoft στη διαδικασία outsourcing τιμολόγησης μέσω παρόχου.
Παράλληλα η εταιρεία αποφάσισε την περασμένη χρονιά και την επένδυση στην επέκταση των συστημάτων της Retail Link στο χώρο των ηλεκτρονικών βιβλίων και του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Πέραν των ενδεχόμενων νέων εξαγορών, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις σε νέα προϊόντα για Business to Business eCommerce αλλά και για απαιτητικά Business to Consumer (B2C eShops) σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα Backoffice CRM και Analytics προϊόντα της, ενώ ταυτόχρονα έχει επενδύσει σε νέο προϊόν για τη Διαχείριση Προσωπικού, Ωρομέτρησης και Μισθοδοσίας ετοιμάζοντας την είσοδο της στην αγορά με τα πρώτα έσοδα από τις νέες δραστηριότητες να αναμένονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2022.