ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πώς ο όμιλος Τσάκου... παρακάμπτει τις τράπεζες

Η Columbia Shipmanagement, εταιρεία διαχείρισης πλοίων, συμφερόντων του ομίλου Τσάκου προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας με τον όμιλο ShipMoney, τον παγκόσμιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στον ναυτιλιακό κλάδο.

Μια ακόμα πρωτοποριακή υπηρεσία εισάγει στον χώρο της ναυτιλίας ο όμιλος Τσάκου. Όπως έγινε γνωστό χθες, η Columbia Shipmanagement, εταιρεία διαχείρισης πλοίων, συμφερόντων του ομίλου Τσάκου προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας με τον όμιλο ShipMoney, τον παγκόσμιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στον ναυτιλιακό κλάδο. Η συμφωνία αυτή σημαίνει ότι όλα τα μέλη του πληρώματος των πλοίων του ομίλου Τσάκου, θα λαμβάνουν τον μισθό τους ηλεκτρονικά. Παράλληλα, θα έχουν άμεση πρόσβαση και τον έλεγχο των μισθών τους εν πλω, ακόμα και της αποστολής εμβασμάτων προς την οικογένειά τους, ενώ θα μπορούν να ενημερώνονται για τις κινήσεις του λογαριασμού τους σε πραγματικό χρόνο.

Η εν λόγω υπηρεσία θα μειώσει δραματικά την ανάγκη των πληρωμάτων να κουβαλούν στο πλοίο σημαντικά ποσά, κάτι που σημαίνει ότι και ο όμιλος Τσάκου δεν θα χρειάζεται πλέον να είναι επιφορτισμένος με την ανάγκη διαχείρισης των εντολών πληρωμής μελών του πληρώματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπηρεσίες της ShipMoney θα είναι σταδιακά διαθέσιμες (αφού πρώτα γίνει μια πιλοτική δοκιμή) και στα 90 πλοία του ομίλου Τσάκου.

Η κίνηση αυτή γίνεται γιατί μεταφράζεται σε σημαντική μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους για τον όμιλο Τσάκου, πέραν των δεδομένων ευκολιών που προσφέρει. Υπενθυμίζεται ότι η πλειονότητα των πληρωμάτων σήμερα πληρώνοντας σε αμερικανικά δολάρια, με τους περισσότερους εφοπλιστές να στέλνουν μεμωνομένες εντολές πληρωμής στους αντίστοιχους τραπεζικούς λογαριασμούς. Αυτό σημαίνει ότι αν ο λογαριασμός δεν είναι σε δολάρια, αλλά σε κάποιο άλλο νόμισμα, π.χ. ευρώ, τότε ο πλοιοκτήτης επιβαρύνεται με πρόσθετο κόστος για την μετατροπή των δολαρίων στο τοπικό νόμισμα, ή αντίστροφα. Σύμφωνα μάλιστα με μια σχετική μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2017, οι τράπεζες αποτελούν την ακριβότερη επιλογή για την μετατροπή νομισμάτων, με την μέση προμήθεια να υπολογίζεται σε περίπου 11%! Την ίδια στιγμή, το αντίστοιχο κόστος μέσω υπηρεσιών κινητών πληρωμών είναι χαμηλότερο του 4%. Αν γίνει αναγωγή της σχετικής διαφοράς, στην συνολική καριέρα ενός ναυτικού, ή αξιωματικού πληρώματος, το κόστος είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Χάρης Κατσιπουλάκος, οικονομικός διευθυντής της Tsakos Columbia Shipmanagement ανέφερε ότι «το πλήρωμά μας είναι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας μας. Με την υπηρεσία ShipMoney θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε την πληρωμή τους εν πλω σε όλα τα πλοία μας, ενισχύοντας την ασφάλεια, μειώνοντας τα κόστη και περιορίζοντας τους απαιτούμενους χρόνους».

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε το Economistas.gr, ο όμλος Τσάκου έχει προχωρήσει και στην σύσταση ενός ιδιωτικού επικουρικού ασφαλιστικού ταμείου, διαθέσιμο για όλους τους εργαζόμενους του ομίλου, τόσο στην ξηρά, όσο και στη θάλασσα, όπως επίσης και για εργαζόμενους εταιρειών-συνεργατών του ομίλου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής, εμπνευστής της οποίας αποτελεί ο «πατριάρχης» του ομίλου, Καπετάνιος Παναγιώτης Τσάκος, είναι η εξασφάλιση πρόσθετων εισοδημάτων στους εργαζόμενους του ομίλου, οι οποίοι, μπορούν μέσω εισφορών, είτε να αυξήσουν το ποσό της σύνταξης που θα εισπράξουν όταν αποσυρθούν, είτε να λάβουν κάποιο σημαντικό ποσό ως εφάπαξ.

(Δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στις 17/09/2019)

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Seanergy: Απορρίφθηκε η μήνυση που υπέβαλε ο εφοπλιστής Γ. Οικονόμου

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ναυτιλιακή, «το Διοικητικό Συμβούλιο της Seanergy είναι σαφώς ικανοποιημένο με την απόφαση του Δικαστηρίου να απορρίψει τις δικαστικές διεκδικήσεις που υπέβαλε ο Γ. Οικονόμου».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμφωνία ύψους 1 δισ. δολαρίων για 9 πλοία VLCC έκλεισε ο Ευ. Μαρινάκης

Η συναλλαγή θα μπορούσε προσωρινά να εκτοξεύσει την Bahri, όπως είναι γνωστή η ναυτιλιακή της Σαουδικής Αραβίας, ώστε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης των πλοίων VLCC στον κόσμο.